2015-08-01, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jubelidioten
Jag är Jason. Det är jättesynd om mig.

Svenska Dagbladet tar upp det idag (http://www.svd.se/stod-modigs-motion-timbuktu/om/ledare):

Edit: Ursäkta, jag hade fel; artikeln publicerades igår eftermiddag.
Varför ber du om ursäkt?Ditt namn gör det redan.Men för övrigt så
uppskattar jag länken.
Citera
2015-08-01, 13:19
Medlem
Vad har eg Jason att göra som invigningstalare på Pride? Han är straight och gift. Han har själv knappast upplevt något utanförskap pga sexuell preferens.

I sitt invigningstal tog han upp:
-Näringslivet tänker bara på vinster, undviker skatt och bidrar inte till samhället
-Klasskillnader, pengar värderas högre än människor
-Välfärden nedmonteras, fler får det sämre ekonomiskt

Vad har detta med Pride att göra? Pridefolket lider i allmänhet inte av ekonomiska klasskillnader med mera. Deras hjärtefråga torde väl vara samhällets syn på deras sexuella preferens. Vad har Jason egentligen att komma med i denna fråga? Han är rik, straight och har inte lidit, någon form, av utanförskap. Har han engagerat sig i denna fråga tidigare? Jag tror inte heller Pridefolket sätter på en Timbuktulåt när dom vill parta och dansa, hellre "I will survive" eller nåt, eller? Men, men om Pridefolket själva känner sig väl representerade av Timbuktu så gör dom väl det.
Citera
2015-08-01, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Det går alltid att vrida och vända på siffror. Jag vill inte på något sätt försvara Timbuktus agerande, det vet jag för lite om, men jag tycker att artikelförfattaren missar några saker. Till exempel ligger bolagsskatten på 22 procent, alltså skatt på ett företags vinst. Det är med andra ord inte lika fördelaktigt att plocka ut utdelning istället för lön som det vid en första anblick kan se ut. Utdelningen beskattas sedan med 20 procent.

Timbuktu har vad jag förstår inte någon snäll arbetsgivare som pensionssparar åt honom, det får han sköta själv i form av investeringar. Och vad åker han på när han senare vill plocka ut sitt ackumulerade kapital från firman? Jo, skatt
I vilken värld lever du i?
Citera
2015-08-01, 13:41
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Det går alltid att vrida och vända på siffror. Jag vill inte på något sätt försvara Timbuktus agerande, det vet jag för lite om, men jag tycker att artikelförfattaren missar några saker. Till exempel ligger bolagsskatten på 22 procent, alltså skatt på ett företags vinst. Det är med andra ord inte lika fördelaktigt att plocka ut utdelning istället för lön som det vid en första anblick kan se ut. Utdelningen beskattas sedan med 20 procent.

Timbuktu har vad jag förstår inte någon snäll arbetsgivare som pensionssparar åt honom, det får han sköta själv i form av investeringar. Och vad åker han på när han senare vill plocka ut sitt ackumulerade kapital från firman? Jo, skatt

Det går att skatteplanera i detta skede också, vi får se om han kommer att betala någon skatt när detta väl är dags.
Citera
2015-08-01, 14:15
Medlem
Han tillhör likt dom flesta journalister, komiker, artister samt journalister den så kallade Gåslevervänstern

Tar ut allt från 30k och uppåt och sedan klagar på överklassen och att dom har det svårt i förorten med bidragen osv.

Var väl Henrik Schyffert som skrev något om att det var förjävligt att SL höjde priset på månadskorten och att cheferna borde tänka på dom med lite pengar och att det var förjävligt allting inom kollektivtrafiken.

Dagen efter gjorde Aftonbladet en snyftartikel om att Schyfferts halvmiljonkronors Porsche blivit stulen..

Timbuktu är så mycket dubbelmoral att det inte finns, orkar inte ens sätta mig i hans försvarstal, musiken gillar jag inte heller.
Citera
2015-08-01, 14:17
Medlem
vescs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Typiskt postmarxistiskt trick. Försök slänga lite skit på någon helt annan person, som överhuvudtaget inte är inblandad, för att få bort fokus från den verkliga frågan. Orden som vapen med andra ord. Sant & falskt betyder inget, huvudsaken är att vinna. Om det inte blåser över så får man väl snart börja dilla om fascism & Hitler för att försöka trolla bort det hela.

Med tanke på hur många avlönade Shills som man har skickat in i den här tråden så tycks man inom nyvänstern uppenbarligen se det här som en väldigt viktig symbolfråga. För det är ju knappast Timbuktu själv som kan kommendera hit dessa resurser.

Så inom vänstern blir man uppenbart ordentligt störd av detta. Där den främsta av de "rasifierade" inte visar sig vara den Messias som man så väl behöver nu när hela bygget börjar krackelera. När den mångkulturella motsvarigheten till Thore Skogman visar sig vara lika "girig" som de onda kapitalister han kritiserar så blir det helt enkelt PK-overload & lösningen, som alltid med postmarxister, är att skjuta budbäraren.

---

Själv fick jag just avslag på ett lite tvivelaktigt avdrag i deklarationen. Så mitt svar måste bli "Jag är Jason"

Twittervänsterns Johannes Klenell, redaktör och förläggare på Galago, har gått ut med sitt newspeak tankesätt och brännmärkt ordet "hyckla" till Timbuktus ära.

https://twitter.com/JohannesKlenell/status/627375751919202304

Citat:
Johannes Klenell ‏@JohannesKlenell
Det här med att folk som vill understryka att de är emot hyckleri är som folk som säger sig ha gått livets hårda skola. Alltid rövhål.
Citera
2015-08-01, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Volta1745
Vad har eg Jason att göra som invigningstalare på Pride? Han är straight och gift. Han har själv knappast upplevt något utanförskap pga sexuell preferens.

I sitt invigningstal tog han upp:
-Näringslivet tänker bara på vinster, undviker skatt och bidrar inte till samhället
-Klasskillnader, pengar värderas högre än människor
-Välfärden nedmonteras, fler får det sämre ekonomiskt

Vad har detta med Pride att göra? Pridefolket lider i allmänhet inte av ekonomiska klasskillnader med mera. Deras hjärtefråga torde väl vara samhällets syn på deras sexuella preferens. Vad har Jason egentligen att komma med i denna fråga? Han är rik, straight och har inte lidit, någon form, av utanförskap. Har han engagerat sig i denna fråga tidigare? Jag tror inte heller Pridefolket sätter på en Timbuktulåt när dom vill parta och dansa, hellre "I will survive" eller nåt, eller? Men, men om Pridefolket själva känner sig väl representerade av Timbuktu så gör dom väl det.

Enkelt svar:
Pride är kapat av kulturmarxister, kommunister och batikhäxor för att föra fram deras egen politiska agenda. Timbuktu tillhör elitfolket som klappar bögar på huvudet och säger "titta på mej, jag känner en bög alltså är jag en god människa"
Citera
2015-08-01, 14:22
Medlem
Personligen har jag inget emot att fok skatteplanerar även om de tillhör vänstern.

Det ena är liksom samhällskritik medan det andra handlar om att rå om sig själv. Kanske använder han pengarna till att bygga ett barnhem? Vem vet. Finns ingen anledning att inte vara smart när det gäller affärer. Har man inte pengar kan man inte göra nåt.
Det är min åsikt.
Citera
2015-08-01, 14:27
Medlem
Ett av Timbuktus företag heter Mansa Musa AB. - Muslimen Mansa Musa anses ha varit den rikaste människan i världshistorien. Tjänade pengar på slavar och guld och var en stor imperialist och lade under sig stora delar av Afrika och spred islam.

http://www.independent.co.uk/news/world/world-history/meet-mansa-musa-i-of-mali--the-richest-human-being-in-all-history-8213453.html

https://sv.wikipedia.org/wiki/Mansa_Moussa
Citera
2015-08-01, 14:32
Bannlyst
Att musiker plockar utdelning är inte omoraliskt. Hans konserter anlitar massor av egenföretagare tex ljud och ljus killar. Jason skapar fler jobb än de flesta av oss. Vi dessutom var hans tal riktat mot de so m undanhåller pengar.
Citera
2015-08-01, 14:43
Medlem
stripesssss avatar
Har media skrivit någonting än eller?
Citera
2015-08-01, 14:48
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vesc
Twittervänsterns Johannes Klenell, redaktör och förläggare på Galago, har gått ut med sitt newspeak tankesätt och brännmärkt ordet "hyckla" till Timbuktus ära.
Citat:
Johannes Klenell ‏@JohannesKlenell
Det här med att folk som vill understryka att de är emot hyckleri är som folk som säger sig ha gått livets hårda skola. Alltid rövhål.

https://twitter.com/JohannesKlenell/status/627375751919202304
Just det här med "livets hårda skola" är ju en grej som folk utan högskoleutbildning brukar skriva i sin profil. Så det vi ser här är den nya vänsterns klasshat & förakt för arbetarklassen.

Är du en knegare så är du ett rövhål & skall hålla käften, enligt den nya vänstern. Skönt när dom avslöjar sig så här tydligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in