Citat:
Ursprungligen postat av
RogerMera
Okej nu när jag lugnat ner mig lite så ska jag berätta hur det gick.
Startade om burken ett antal gånger och sen lät jag den stå på någon timme utan att svära och rätt vad det var så hoppade allt igång som det skulle. Verkade som om den bara behövde bli lämnad ifred ett tag.
Det funkar skapligt nu men ändå så saknar jag redan win7, men win 10 är helt klart MYCKET mera användarvänligt än win 8.1
Så för att sammanfatta så låt burken stå och jobba upp sig efter uppgraderingen.
Citat:
Ursprungligen postat av
fonzen
Apropå buggar, har redan lyckats få detta på en dator där startknappen och sökknappen helt plötsligt slutade fungera permanent. Men går att fixa i powershell.
https://www.techmesto.com/fix-start-menu-broken-windows-10-technical-preview/
Denna buggfix har hjälpt mej flera ggr innan jag kom på vad felet var.
Grafikkortet Nvida GeForce egna drivrutiner från 2015-07-29 var orsaken,
de har inte stöd för Windows 10.
Efter att jag rivit bort allt med Nvida, tagit bort grafikkorten i enhets hanteraren
fått fram Microsoft Basic Grafik Driver som jag sedan uppdaterat via Update i
enhetshanteraren har jag fått en drivrutin för Nvida från 2015-06-29. Efter detta
har det fungerat.
Rev bort allt igen för att testa och i stället hämtade hem det senaste från Nvida
då kommer felet att drivrutinerna inte är anpassade för Windows 10. Men ligger
drivrutinerna kvar från Windows 7 så går uppdateringen galant, med bara strul som följd.
Det är troligtvis orsaken till att uppgraderingen från Window 7 till 10:an strulade för mej.
Blev hängningar så att jag fick starta om flera ggr.
Edit: När man får drivrutinen från Microsoft har den version 9.18.13.4174 / 2015-06-29.
När man får den från Nvida har den version 341.74 / 2015-07-29 som strular och rasar startmenyn.