Citat:
Ursprungligen postat av
Lubrix
Varför är det fel att leta hjälp hos gud? Hellre låta gud hjälpa dig än att låta pyskofarmika göra det!
Hur tycker du det bästa sättet är att bli hjälp om man har problem i livet?
Jag upplever att slump är en extremt stor del i livet, på många plan. (När man träffar vänner och partners. När man söker och får jobb. När man får cancer. När huset börjar brinna... När man föds. ... Etc.)
Genom att studera statistik kan man dock se mönster. (Jag säger inte att det är enkelt. Men det går. Jag säger heller inte att det är lösningen på allt... Men nästan.)
I statistik kan man se att asbest inte var hälsosam. Medan blåbär verkar vara bra för människor. (Om inte bären är radioaktiva. Man har ju sett samband mellan strålning och sjukdomar.)
Om man studerar tre grupper som lider av hallucinationer, och provar att låta dem äta asbest, eller blåbär eller någon "onaturlig drog", så kan man se vilken grupp som statistiskt mår bäst och hallucinerade minst efteråt.
Om den "onaturliga drogen" visar sig fungera i flest fall, ja då talar det mesta för att det är just den "onaturliga drogen" som är bra för även framtida patienter med samma symptom.
Ja det finns brister i vården med läkemedelsjättar som påverkar hur vården fungerar lite för mycket. Men jag vill ändå hävda att det inte finns något bättre alternativ.
Så mitt tips är... Äh. Jag har ju reda skrivit det en gång.
Jag ska inte dra för stora växlar på att du inte minns det... Tråden har ju växt. Men jag noterar en eventuell minneslucka till övriga symptom.
Problemet med att välja en alternativ lösning som inte har en högre "hjälpprocent" än 50% är ju... att om den är under 50% så gör metoden oftare skada än nytta. Alltså sämre än en tärning. Nåja, nu misstänker jag att gud ligger på precis på 50%. Då är det inte så skadligt i sig. Men det är indirekt skadligt (statistiskt sett) om man väljer bort något som fungerar i 57% av fallen mot något som bara fungerar i 50% av fallen.