Citat:
Ursprungligen postat av
rosebud
Så länge telefonen är påslagen går den att spåra. Jag tror att Lisa hade en modern smartphone och att GM kanske inte var helt bekant med den typen av telefoner. De är inte helt enkla att slå av (speciellt om man inte kan språket 100%) i och med att de inte har en enkel på/av knapp. Att han tagit av det skyddande skalet i hopp om att komma åt batteriet visar också att han är ovan med telefonmodellen.
Att han behållit liket kan ju till exempel bero på att det kan spåras till honom via DNA eller annan teknisk bevisning, så prioriteringen känns inte alltför märklig i mitt tycke.
Han säkert en motsvarande telefon själv. Men ok, är den "tangentlåst" så skulle inte ens jag kunna stänga av en sån såvida jag inte tar till milt våld. Betänk att han är kroppsarbetare och med det en självklar styrka.
Dock, han hann kanske iväg till åkervägen innan han kom på problemet, han ville inte slå telefonen mot bildörren för att inte lämna spår på bilen och någon sten på marken fanns kanske inte utan bara mjukt gräs och fint grus, inget att använda som städ. Han är stressad, vill inte stanna och krångla så ut med den bara.