2015-07-31, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
DET hoppas inte jag. En bra förundersökning kräver sin tid och den är till för Lisa och inte för att hindra varken teorier, spekulationer eller irritation via bristande information utåt.

Sant, bra korrigerat!
Jag tycker mest att de väntar på en enda sak innan de kan lägga fram ett åtal. Enligt åklagaren verkar det som att det mesta är avklarat, men man väntar på en slutgiltig obduktionsrapport.
2015-07-31, 17:01
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Lugnt, fick ändå inte till citering.
Har nu lyssnat på detta och det låter rätt så roligt när han avbryter sig själv och påbörja en ny mening.
Det jag menade i frågor va om det var så att fokus inte låg åt söder förrän fynd i södergående riktning hittats. Men jag måste säga at jag inte orkar lyssna på hela nu, men vad menar han ja...när han säger "och hittas på ett sådant sätt att vi känner extra..."??

Såg editeringen, och tack då behöver jag inte lyssna på hela nu.

Ja, tredubblats från 300m (ursprung) ger 900m, och den uppgiften får vi nog utgå från att den stämmer.

Hur fokuset låg innan Måndags-fynden som militär och polis gör (mobilfodral+display) vågar jag mig inte på att försöka läsa ut, men det finns dom som tycker att det kanske var snabbt jobbat att göra dessa fynd, med start redan Måndag förmiddag?

Jag är nyfiken på hur spaningsledningens reflektioner såg ut på Måndagskvällen iaf

Beträffande hur Fredman uttrycker sig och avbryter sig själv, så är det lite lustigt ja.
Antingen är han på väg och försäga sig lite, vilket leder till.....
Eller också är det hans naturliga sätt att redogöra i frågan reportern ställer om "det heta" sökområdet.

Jag undrar också vad han menar faktiskt?
2015-07-31, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Det måste varit din uppfattning, för det nämns inget om var kläderna som hittades fanns vid upphittandet.
Tycker inte det är någon större skillnad. Varför skulle NB gå och röra på LH? Om hans DNA finns på hennes kläder, som sitter på hennes kropp, det väcker väldigt många frågetecken.
Har han gått och tafsat på henne när hon jobbade?
Har han varit i direktkontakt med Lisa och hennes kläder efter döden eller under veckan hon saknades?

Men jag tror att större delen av hennes plagg hittades i baracken, medans Lisa hittades i en lada tätt intill, kanske naken, kanske med lite kläder, det kan jag bara sia om.
Det skall finnas DNA på något av den dödas tillhörigheter som hittats på platsen på gården.
Det uppges inte på vilka artiklar DNA har hittats, utan endast på den dödas tillhörigheter.
Det som upphittats skall vara kläder och annat.
Att de här DNA skulle ha något större bevisvärde i sammanhanget har jag svårt att se.
Senast redigerad av Fagro 2015-07-31 kl. 17:09.
2015-07-31, 17:09
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Vart skulle du bo? Flytta tillbaka till trakten där flickan mördats? Hur ska du tjäna pengar till hyra o mat? Som sagt, MGM kan du inte prata med, inte besöka. Du känner ingen, har ingen att prata med.

Bättre då att åka hem och komma tillbaka vid ev rättegång och vittna för brodern.

Att de åka hem är inte konstigt alls. Att dom förblir tysta är däremot högst anmärkningsvärt, förutsatt att de inklusive MGM anser sig vara oskyldiga. ”Ingen” som anser sig eller anhörig vara utsatt för rättsövergrepp i ett ”främmande” land agerar så.
2015-07-31, 17:09
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
.
Jag har inte någonstans påstått att någon specifik haft span på sig, jag har bara lyft fram att möjligheten finns, även om den är osannolik, samt att det ändå kanske finns en del som fått spaningsledningen att peka ut detta område söder om caféet.

Så nu funderar du bara lite? Diskussionen utgår från tidigare påståenden:
" Dom listades högst troligt redan på måndag. Passiv bevakning alltså, som sedermera och delvis kan ha övergått i en mer aktiv bevakning."
"Oavsett hur många som kan ha funnits i "den dolda agendan" så är det iom detta ett faktum att MGM är kartlagda sedan innan."
" Nej, det är inte bara en magkänsla.
Tänk på att dessa MGM även finns listade sedan dag 1."

Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Hur polisen kunde tillåta att "personal från Blombergs säteri" genomsöker gödselbrunnar på Måndag, för att sedan efter Tisdagens fynd (militär+polis) rapporteras det att Räddningstjänsten ombesörjer detta, vill jag kolla hur du får till "Nada"??
Se till att läsa ALLT, istället för att välja ut vad du ska hugga på..

Gödselbrunnar? Räddningstjänsten? Skärp dig. Tidigare försökte du med att det skulle vara annan personal...
Jag skrev om med i sökarbetet och kollat magasin.

"För att hjälpa till i arbete har hans personal varit involverad i sökningsarbetet.
– Vi har gjort allting vad vi kunnat för att hjälpa polisen i sitt arbete.
"
http://www.expressen.se/gt/efter-for...-fruktansvart/

"Magasin och brunnar i Blombergsområdet är genomsökta med hjälp av personal på Blombergs säteri. De gödselbrunnar som finns vid det aktuella magasinet ska ha tömts på innehåll under dygnet."
http://nlt.se/nyheter/gotene/1.40504...svunnen-flicka

Testa igen och svara nu om detta med dag 1 och handsken.
Senast redigerad av develi 2015-07-31 kl. 17:22.
2015-07-31, 17:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Bröderna har aldrig setts på kaféet, och därför inte avnjutit kaffe där. NB är den som hade sin fru i Sverige, så varför skulle han döda Lisa för att brodern har det jobbigt?
Har bröderna alldrig varit på kafeterian?
2015-07-31, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Att de åka hem är inte konstigt alls. Att dom förblir tysta är däremot högst anmärkningsvärt, förutsatt att de inklusive MGM anser sig vara oskyldiga. ”Ingen” som anser sig eller anhörig vara utsatt för rättsövergrepp i ett ”främmande” land agerar så.

Tack.Du verkar åtminstone förstått vad jag skrev
2015-07-31, 17:12
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Det må så vara. Men hon uttryckte sig i skrift på deras fb sida, minst lika bedrövligt. Utan att visa någon speciell hänsyn till det inträffade. CAFET ÖPPET IGEN! All avspärrning runt cafets område har tagits bort! Välkomna! Nästan komiskt dåligt och nonchalant. Verkar inte vara den bästa chefen som finns.
Det här är väl såvitt jag vet en säsongsbetonad verksamhet man driver.
Öppet våren och sommaren och stängt på hösten och vintern.
De huvudsakliga inkomsterna följer med sommaren och turismen i dess släptåg.

Nu kom ett fasansfullt mord och drabbade stället. Det var dessutom så förfärligt att
den som föll offer arbetade på caféet.
Vad bäst göra? Stänga ner verksamheten helt för sommaren så ingen behöver ta illa upp?
Nu gjorde man inte det dock och jag själv har inga synpunkter på det.
2015-07-31, 17:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
De får böter om dem snackar med pressen.
2015-07-31, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Det skall finnas DNA på något av den dödas tillhörigheter som hittats på platsen på gården.
Det uppges inte på vilka artiklar DNA har hittats, utan endast på den dödas tillhörigheter.
Det som upphittats skall vara kläder och annat.
Att de här DNA skulle ha något större bevisvärde i sammanhanget har jag svårt att se.

Han blir omhäktad hela tiden.
Den här gången överklagade dom inte, hur tänker du om det?
2015-07-31, 17:17
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Det må så vara. Men hon uttryckte sig i skrift på deras fb sida, minst lika bedrövligt. Utan att visa någon speciell hänsyn till det inträffade. CAFET ÖPPET IGEN! All avspärrning runt cafets område har tagits bort! Välkomna! Nästan komiskt dåligt och nonchalant. Verkar inte vara den bästa chefen som finns.

Företagets ägare har framträtt offentligt ett antal gånger och ordat om det inträffade. Hon har ett ansvar för sitt företag också, livet måste gå vidare, inte osannolikt att företaget har lidit ekonomiskt av det inträffade inkluderat avspärrningar.

Hur länge ska hon älta om mordet tycker du? Det som har hänt blir inte ogjort bara för att ägarinnan påminner om det inträffade i all evinnerlig framtid.

Dessutom, vad har hennes publicering med chefskompetens att göra?
2015-07-31, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZeroTranquility
De får böter om dem snackar med pressen.

Det skulle pressen med glädje betala.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in