Citat:
Ursprungligen postat av
develi
De fynd som det pratats om ÄR utifrån väderstreck - sydostlig riktning från cafét. Det står inte ett enda ord om att det är fokus kring brödernas bostad.
Jag väljer således att läsa de uttalanden som finns
Läs du för all del ut mer än det vi vet:
Men jag ifrågasätter när det sker som en ultimat sanning - ett faktum - för det har du nämligen gjort.
Jag har ställt flertal motfrågor då du anser det som ett faktum att bröderna var på span sen dag 1 och handskfynd. Jag har då ifrågasatt hur de kan tillåta bröderna gå med i eftersök och frågat hur f-n polisen skulle riskera att fynd plockas bort el. kontamineras. NADA har du kommit med.
De har gång efter annan påtalat att de inte har bra spaningsupplag, att de inte har nån misstänkt, att de inte vet ett dugg hur fynden hamnat där - men fynden gett glöd att fortsätta. De har bett om mer tips. Inte ter detta sig handla om nåt specifikt fokus som du vill göra gällande?
De uppger att de är förbryllade över fyndens placering. De ska fortsätta sökningen över helgen och de utökar området. De ska göra nytt ledningssök efter vägar. De knackar dörr. De förhör flertal personer och de granskar tidigare dömda i området.
Jag har nyss citerat att de INTE vill låsa sig angående en viss person.
INTUITION - en känsla - är däremot förklaringen till gripandet på bas av skumt beteende i närheten av fynd som MP upplevt konstigt och rapporterat. Polisen hakar på rapporten.
Därmed inte sagt att inre spaning inte pågått - det är nämligen givet.
Kommenterar bara det fetade.
Jag har inte någonstans påstått att någon specifik haft
span på sig, jag har bara lyft fram att möjligheten finns, även om den är osannolik, samt att det ändå
kanske finns en del som fått spaningsledningen att peka ut detta område söder om caféet.
Hur polisen kunde tillåta att "personal från Blombergs säteri" genomsöker gödselbrunnar på
Måndag, för att sedan efter Tisdagens fynd (militär+polis) rapporteras det att Räddningstjänsten ombesörjer detta, vill jag kolla hur du får till "Nada"??
Se till att läsa ALLT, istället för att
välja ut vad du ska hugga på..
Nedanstående inlägg är EN av orsakerna/indikationerna till att jag funderar lite kring detta..
Citat:
Ursprungligen postat av
rotesau
http://www.expressen.se/gt/kusliga-fyndet-i-jakten-pa-lisa-holm/
Reportern ställer fråga ang "det heta" sökområdet söder om caféet vid ca 0:35
"
Vi kan konstatera utifrån dom fynden vi berättat för media om, och som är konstaterade tillhöra flickan, dom har ju ändå hittats i det sökområde som vi tidigt spärrade av, och hittats på ett sådant sätt att vi känner extra *??????*"
(Fredman bryter sig själv i meningen och påbörjar en ny mening)