Citat:
Alla dina tolkningar bygger bara på en enda sak: Du lider av svårartad bias till förmån för en oskuldshypotes. Du tror själv att du har en överlägsen förmåga att analysera människor som du gett uttryck för i tråden och bestämde dig tidigt för att litauern inte var någon bra GM-kandidat. Alltså gör du EXAKT SAMMA sak som i Vatchareeya-tråden: Viftar bort alla indicier mot den som de professionella utredarna och rättsväsendet misstänker och sitter och inbillar dig att vardagliga omständigheter och uttalanden från andra personer är "misstänkta".
Jag ger ärligt talat INTE ETT SKIT för din påstådda förmåga att analysera folk. Jag ser ingenting misstänkt alls i den här intervjun. Människor reagerar olika när jobbiga saker händer - det är ett mycket välkänt faktum inom den del av psykologin som sysslar med kriser och katastrofer. Det är sorgligt att en som påstår sig vara sjuksköterska inte verkar känna till detta enkla faktum.
Jag kan berätta för dig vad jag ser: Jag ser en människa - egen företagare - som ger intryck av att i vanliga fall vara en väldigt effektiv och lite "ruschig" person. En sån där som älskar att tänka positivt och som det är viktigt för att alltid framstå som glad, stark och positiv. Förmodligen inte någon jättekänslig person av den typen som får tårar i ögonen så fort nån av hennes bekanta på Facebook delar något "fint" litet tänkespråk. Nu känner hon ansvaret att vara stark och någorlunda positiv inför sin personal och någonstans kan hon nog inte heller låta bli att oroa sig för hur det här ska påverka caféets affärer. Hon är lite splittrad pga det under intervjun och hon låter lite väl käck ibland. Det är vad jag ser.
Jag påstår inte att jag har några övernaturliga förmågor att bedöma folk och det är inte säkert att jag har fångat henne på pricken. Men jag har studier inom området med mig i bakfickan, jag har varit vuxen i runt ett kvarts sekel, jag har i yrket och andra områden mött allt från missbrukare till höga chefer. Jag har familj. Man måste ärligt talat vara i ganska stor avsaknad av livserfarenhet alternativt helt fnoskig för att tro att den här intervjun tyder på något "misstänkt" hos kvinnan.
Jag ger ärligt talat INTE ETT SKIT för din påstådda förmåga att analysera folk. Jag ser ingenting misstänkt alls i den här intervjun. Människor reagerar olika när jobbiga saker händer - det är ett mycket välkänt faktum inom den del av psykologin som sysslar med kriser och katastrofer. Det är sorgligt att en som påstår sig vara sjuksköterska inte verkar känna till detta enkla faktum.
Jag kan berätta för dig vad jag ser: Jag ser en människa - egen företagare - som ger intryck av att i vanliga fall vara en väldigt effektiv och lite "ruschig" person. En sån där som älskar att tänka positivt och som det är viktigt för att alltid framstå som glad, stark och positiv. Förmodligen inte någon jättekänslig person av den typen som får tårar i ögonen så fort nån av hennes bekanta på Facebook delar något "fint" litet tänkespråk. Nu känner hon ansvaret att vara stark och någorlunda positiv inför sin personal och någonstans kan hon nog inte heller låta bli att oroa sig för hur det här ska påverka caféets affärer. Hon är lite splittrad pga det under intervjun och hon låter lite väl käck ibland. Det är vad jag ser.
Jag påstår inte att jag har några övernaturliga förmågor att bedöma folk och det är inte säkert att jag har fångat henne på pricken. Men jag har studier inom området med mig i bakfickan, jag har varit vuxen i runt ett kvarts sekel, jag har i yrket och andra områden mött allt från missbrukare till höga chefer. Jag har familj. Man måste ärligt talat vara i ganska stor avsaknad av livserfarenhet alternativt helt fnoskig för att tro att den här intervjun tyder på något "misstänkt" hos kvinnan.
Om man nu vet att det är en kvinna som driver ett Café och från det Cafet gick det ut en anställd 17 åring som försvann och spår efter spår har hittats som är mycket olycksbådande och man vet att kvinnans egen dotter gick samma väg som 17 åringen en liten stund innan och att även hon måste ha spanats in av förövaren så reagerar hon på ett sätt som får den som lyssnar att tro att hon redan vet och därför är hon inte orolig, hon har öppet och alla jobbar, hon har ingen aning då om denne förövare jobbar på henne Cafe eller inte. Om du tittat på andra intervjuer med lokalbefolkningen så ser du en skräck i deras ögon och hör en fasa i deras röster som LS inte ens kommer i närheten av. Hon är säkert orolig för sin verksamhet eftersom hon nämner den hela tiden och att det ska vara öppet, om någon nu missat det så skriver hon det på Facebook också och sen drämmer hon i med att det vill LH????
LH hade jobbar där sex dagar och hade knappast några känslor för det Cafet .
Nej man behöver inte vara personkännare för att man ser att något inte stämmer, den kvinnan vet mer än vad hon säger