Citat:
Ursprungligen postat av
snigel1
Min åsikt. Så god som någons, är att SD ISTÄLLET STÄRKTES. MSM är hela tiden på jakt efter minsta möjlighet att smutskasta. Med tiden har det blivit så uppenbart t o m icke SD anhängare tycker det är pinsamt. Följdaktigen slår det tillbaka i ansiktet på smutskastaren. För mig är det bara toppen att det fortsätter. Jag säger bara lycka till! Lindberg, Pascalidou mfl. Ni är de bästa valarbetere åt SD.
Å andra sidan kan man inte plocka ut bara en del av ekvationen. Att SD blir smutskastade i media går hand i hand med det faktum att SD är utefrysta från det vanliga samarbetet i riksdag och regering. Hade media haft en objektivare vinkling mot partiet skulle andra partier för länge sedan både ingått samarbete men även anpassat sin egna politik, vilket förmodligen hade hindrat SDs framfart.
Så du har rätt i att mediernas smutskastning har bidragit till det starka opinionsmässiga stödet som SD har idag, men det är en indirekt konsekvens och även om det finns människor som i protest mot mediernas värdelösa arbete har gått över till SD så är det i sammanhanget ganska litet.
Lek med tanken att medierna vore helt neutrala i sin rapportering om invandring och SD, samtidigt som övriga partier hållit exakt samma ställning i dessa frågor som idag. Då hade SD haft 40+ idag. Visserligen ett helt hypotetiskt scenario i likhet med frågan hur bensinmotorn hade sett ut om oljan inte hade upptäckts.