2015-07-29, 18:29
Medlem
zupdawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brain Formula
Att klämma och kolla om dom får blåmärken kan ju vara smått försäkrande.

Då det har regnat mycket och varit kallt, fuktigt och trist väder 4-5 dagar i veckan måste ju bidra till en väldigt bra svampsäsong!

Edit. Ts har tydligen missat en tråd. Mod kan ju sammanfoga.

Såg den andra tråden med.
Nej jag missade inte den tråden, jag skapade denna före den andra.. Söker naturligtvis innan jag skapar en tråd.

Edit: Sorry såg ditt andra inlägg!
Citera
2015-07-29, 18:32
Medlem
Lures avatar
Var ute och kollade under några i timmar i Uppsala idag.

Jag hittade mycket svamp i skogen och på en del gräsområden men inga toppisar. Jag såg ingen svamp i de hästhagar och ängsområden som är bäst enligt magiskamolekyler.org

Jag kan varit på fel ställe men jag borde väl se andra svampsorter om det är dags?

Har inte letat toppisar tidigare.
Citera
2015-07-29, 18:33
Medlem
zupdawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mommejr
Inget hittat här heller. Ger mig ut nästa månad i stället.Slutet på månaden kommer min hage jag brukar gå till krylla av svamp Plockade på mig kanske totalt 3000-3500oppisar förra säsongen där

Sweet! Verkar vara ett riktigt guldställe, där jag bor finns kanske 2-3 hagar inom gångavstånd som inte ligger bredvid ett motionsspår.

Har ett avlägset ställe jag har plockat vid de senaste 2-3 åren som brukar ge 150~ som mest / vecka, men det duger gott och väl!
Citera
2015-07-29, 18:34
Medlem
zupdawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lure
Var ute och kollade under några i timmar i Uppsala idag.

Jag hittade mycket svamp i skogen och på en del gräsområden men inga toppisar. Jag såg ingen svamp i de hästhagar och ängsområden som är bäst enligt magiskamolekyler.org

Jag kan varit på fel ställe men jag borde väl se andra svampsorter om det är dags?

Har inte letat toppisar tidigare.

Nej du verkar inte leta på fel ställen, kom ihåg att det fortfarande är väldigt tidigt i säsongen, försök om cirka en månad beroende på värdet.
Citera
2015-07-29, 20:11
Medlem
Mommejrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zupdawg
Sweet! Verkar vara ett riktigt guldställe, där jag bor finns kanske 2-3 hagar inom gångavstånd som inte ligger bredvid ett motionsspår.

Har ett avlägset ställe jag har plockat vid de senaste 2-3 åren som brukar ge 150~ som mest / vecka, men det duger gott och väl!

Ja det krylar verkligen av dom på min plats.Förra säsongen var det som ogräs.Så fort man böjde sig ned hittade man dem, fans även små hålor i jorden där det växte 5-7stycken åt gången som korna hade trampat ned i jorden, dock användes aldrig hagen under svampsäsongen
Citera
2015-07-29, 21:22
Medlem
InTheFleshs avatar
Vet en stor hage i närheten, men går mycket får där. Käkar fåren dessa svampar, eller är det värt en kik när det närmar sig?
Citera
2015-07-30, 02:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InTheFlesh
Vet en stor hage i närheten, men går mycket får där. Käkar fåren dessa svampar, eller är det värt en kik när det närmar sig?
Får och kohagar är bästa jaktmarkerna.
Citera
2015-07-30, 15:04
Medlem
Stonedapess avatar
Spöregnat i 3-4 dagar här där jag bor. Tror ni det finns chans för tidiga fynd? Har inte lyckats få någon märkbar tripp av toppisar tidigare när jag ätit 20-30 st, tror potensen kan skilja mellan storlek på svampar etc. Men blev sugen på att testa knarkkorvens citronjuice metod för att potentiera trippen. Men då behövs ju varan och pengar det har jag inte.
Citera
2015-07-30, 20:42
Medlem
bovazzs avatar
http://i61.tinypic.com/hvo5xy.jpg

Plockade idag i sthlm!!!
Citera
2015-07-30, 23:02
Medlem
yculs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bovazz