2015-07-30, 14:54
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Härligt! 50k+ på bara två dagar för FING och mitt totala aktieinnehav är på ALL TIME HIGH!

Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Japp. Den höll sig ganska stabilt ett tag då jag givetvis gick in med min största post vid 175 kr. Just nu -11k. Men bara sitta stilla och invänta, men ganska irriterande att den höll sig stabil i flera veckor när jag väntade att gå in vid rätt läge. Och när man väl går in blir det rutschkana.

Edit: 150 kr brukar vara brytpunkten.

Trygghet
2015-07-30, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zorb89
Trygghet

Du rekar fortfarande köp på dessa nivåer antar jag? Jag har en hel del likvida medel. Men som man säger "Investera inte mer än du har råd att förlora".

Fan.
2015-07-30, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swemp2
Fan.

*Pekar på din signatur*

Ska själv köpa på mig mer.
Senast redigerad av -Alx- 2015-07-30 kl. 15:52.
2015-07-30, 15:54
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorb89
Nytt ATH 200kr !!! Såja, då kan den riktiga raketen snart starta ovanför 200

.................^
................/..\
.............../....\
...............| ...|
...............|.F.|
...............|.I.|
...............|.N.|
...............|.G |
...............|.E.|
...............|.R.|
...............|.P.|
...............|.R.|
...............|. I.|
...............|.N.|
...............|.T.|
...............|....|
...............|.1 .|
...............|.0 .|
...............|.0 .|
...............|.0..!
............../|.kr.|\
............./.|.....|.\
............/..|.....|..\
...........|../ ^|^ \..|

har massa minus
undrar om man ska sälja av lite FPC och kvitta nu eller ska man vänta ?

FPC går garanterat upp men dom som jag vill kvitta mot är ju bara att glömma
2015-07-30, 16:01
Avslutad
Vi har väl inte fått någon information om Lenovo? Vet att dom har fingeravtrycksläsare i några av deras thinkpads (om inte alla), men att det var synaptics som stod för det då. Ifall lenovo nu skulle välja fingerprint till sina mobiler så är väl sannolikheten rätt stor att dom tar samma för deras bärbara datorer också? Och lenovo som står för 19% av marknaden inom bärbara så skulle detta kunna innebära galna summor för fingerprint. Någon som har mer koll på detta än jag och skulle kunna komma med lite info?
2015-07-30, 16:13
Medlem
grasuggan99s avatar
Skön dag för er med innehav i Fingerprint. Jag skulle in igår på 180 men väntade på att pengar från bankkonto skulle in på mitt ISK. Blandade känslor när jag kommer hem idag och kursen är på 200:-. Men jag kliver in till rimliga 196!
2015-07-30, 16:28
Medlem
Grandesporross avatar
om jag hade mer pengar hade jag köpt idag också. 3 veckor till rapport, omsättning på 8 miljarder inom snar framtid, alla har valt FPC i princip. 160 kr eller 200 kr spelar inte så stor roll snart.

Gl alla
2015-07-30, 16:30
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kazperr
Vi har väl inte fått någon information om Lenovo? Vet att dom har fingeravtrycksläsare i några av deras thinkpads (om inte alla), men att det var synaptics som stod för det då. Ifall lenovo nu skulle välja fingerprint till sina mobiler så är väl sannolikheten rätt stor att dom tar samma för deras bärbara datorer också? Och lenovo som står för 19% av marknaden inom bärbara så skulle detta kunna innebära galna summor för fingerprint. Någon som har mer koll på detta än jag och skulle kunna komma med lite info?
Exakt! Det är därför jag längtar tills 11 Aug och vi får Lenovo Zuk Z1. Förhoppningsvis kanske de byter ut Synaptics Swipe i sina laptops till Touch och då kör med FPCs förnämliga. Däremot vet jag att Syna tagit fram touch för Laptops men har ingen mer info än att de utvecklat.

Så inget man vet nu men det är en stor trigger om det skulle ske!
2015-07-30, 16:39
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
har massa minus
undrar om man ska sälja av lite FPC och kvitta nu eller ska man vänta ?

FPC går garanterat upp men dom som jag vill kvitta mot är ju bara att glömma
Jag vet faktiskt inte vad som är smartast och hur man måste göra vid byte.

Men borde du inte kunna sälja av och sen direkt flytta pengarna till ISK i avanza?

Tipset:
Ring in till Avanza och fråga vad som är bäst(om du använder AVA)

Ska FPC upp ca 100% till iår bör det ju vara klokast att redan nu komma över till ISK, du betalar knappt något alls i schablonbeskattning. Jag hade blivit våldtagen om jag hade VP konto nu med ca 500% iår...
2015-07-30, 16:41
Medlem
La in en order igår eftermiddag när den låg på 182 men tydligen gick den inte igenom.. Äsch, köpte in mig på 197 nu iallafall, blickar framåt istället
2015-07-30, 16:44
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToBrazil
La in en order igår eftermiddag när den låg på 182 men tydligen gick den inte igenom.. Äsch, köpte in mig på 197 nu iallafall, blickar framåt istället
Ska man köpa så MÅSTE man skriva in Köp till Marknadsvärde ELLER en högre kurs så det verkligen går igenom.

Samma sak när man paniksäljer så trycker man in en kurs låångt under för att säkert få sålt.
2015-07-30, 17:01
Medlem
massepojkens avatar
Blir lite nostalgisk när jag tänker på Fingerprint Cards. Detta var en av de allra första nyemissionerna jag deltog i som gröngöling i aktiebranschen. Måste väl vara en 16-17 år sedan, jag minns inte riktigt. Vill minnas att det var Matteus Fondkommision som skötte Fingerprints börsnotering.

Jag var överlycklig över att ha fått tilldelning av Matteus, aktien skulle bara till himlen, fanns inget annat. Var hyfsat tryck redan då. Vill minnas att jag tecknade mig för 50.000 kr.

Redan då trodde man på tekniken. Är det någon som kommer ihåg vad Fingerprint värderades till vid börsnoteringen?

Vart en hit till slut men vilken jävla tid det tog.

Minns att jag och en polare brukade träffas på en morgonkaffe på 7/11 på Valhallavägen och diskutera hur jävla rika vi skulle bli på Fingerprint.

Någon borde skriva en bok om bolaget och dess turbulenta resa.
Senast redigerad av massepojken 2015-07-30 kl. 17:06.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in