2015-07-14, 20:18
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luggas78
Imorgon tankar jag på mig för 100k till

Men sen...får gärna raketen smyglyfta lite. Jag vet att fundamenta är starkt och allt det där, men ändå...man vill inte bara se en fallande kurs! Dessutom tungt för de som köpte på 170 (japp jag har vänner som gjorde det, på mitt tips) och de är oroliga...tänk OM Q2 rapporten INTE visar den vinsten vi vet ska komma, krasch för raketen...

Så i slutet av veckan säger jag INTE nej till ett glatt PM.

För visst närmar sig det telefonreleaser nu?
Som de flesta vet gick jag in runt 53kr, sen kom krashen till 30kr. Jag låg All in precis när det hände så kunde inte röra portföljen på väldigt länge. Minns att jag var så glad dagen efter Huawei Mate 7 då BBB sålde ned kursen till 48kr och jag kunde "tanka billigt"

Så även ifall det mot alla odds skulle bli en fet diff på rapporten får man ta och blicka framåt, skulle kursen ha räknat med mina och Smarcard, crowhater, Mipe, Verite m fl siffror så skulle kursen stå i 280kr nu och börja blicka in 2016 vilket åtminstone vi har gjort. Men det gör den inte, den står på 157kr. Låt mig visa vilken vinst för helåret det kräver:

157/35 = 4,48kr vinst/aktie
4,48*62mln aktier = 278mln i VINST för att motivera 157kr.

Och som jag sagt tidigare, var så säkra på att vi når runt 2,5miljarder i omsättning, Q4 har inte ens startat och vi ligger kring 1,7miljarder...

Se min mall och försök räkna själv på vad kostnaderna kommer ligga på(jag har använt Bruttomarginal 30% för "kostnad för sålda varor"):
http://www.ladda-upp.se/bilder/dlmzlvscvrlzq/

Visste redan i Februari att vinsten skulle komma i Q2 tack vare att jag håller koll på utvecklingen.

Jag kommer i alla fall lita 100% på mig själv och det jag sett så pass att SENAST 3v innan ligga så full skiten det bara går för jag tror inte marknaden har lika bra koll som jag och får sig en rejäl överraskning den här gången så Hängselmannen Aka Hemberg trillar av stolen och går ut med "Ja, det börjar se bättre ut..*Suck*"

Väntat närmare 2år på dagen FPC ska visa marknaden och atomkrig vill jag se i orderdjupet.

Sen blir det en dag man på allvar kan se hur kostnaderna utvecklas och marginalerna likaså.
2015-07-14, 20:28
Medlem
Jag vet, de där siffrorna ser underbara ut, och inte ens nåt fantasiscenario.

Är bara less på de 100 frågor jag får VARJE DAG av de bekanta som gått in sent i detta...det skickas sms, mejl, facebookmess...vad händer? Har det hänt nåt? Fpc övervärderat? Osv osv.

Kan fatta viss oro med fall från 195 men...orka.
2015-07-14, 20:35
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Jag vet, de där siffrorna ser underbara ut, och inte ens nåt fantasiscenario.

Är bara less på de 100 frågor jag får VARJE DAG av de bekanta som gått in sent i detta...det skickas sms, mejl, facebookmess...vad händer? Har det hänt nåt? Fpc övervärderat? Osv osv.

Kan fatta viss oro med fall från 195 men...orka.
"Du ska sälja 2016-12-24, så återkom med frågorna då om du undrar något"
2015-07-14, 20:46
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorb89
"Du ska sälja 2016-12-24, så återkom med frågorna då om du undrar något"

är börsen öppet på julafton?
2015-07-14, 21:34
Medlem
Pappersnesduks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
är börsen öppet på julafton?

Nej.
2015-07-15, 11:45
Medlem
undra hur långt ner vi ska innan det kommer något pm. Kan ju bli fin rea i slutet på månaden annars.
2015-07-15, 12:05
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aktiedino
undra hur långt ner vi ska innan det kommer något pm. Kan ju bli fin rea i slutet på månaden annars.
Japp. Den höll sig ganska stabilt ett tag då jag givetvis gick in med min största post vid 175 kr. Just nu -11k. Men bara sitta stilla och invänta, men ganska irriterande att den höll sig stabil i flera veckor när jag väntade att gå in vid rätt läge. Och när man väl går in blir det rutschkana.

Edit: 150 kr brukar vara brytpunkten.
Senast redigerad av Kirk.Douglas 2015-07-15 kl. 12:09.
2015-07-15, 13:25
Medlem
Jag kan säga såhär, det råder PANIK nu hos vissa.
Särskilt dem som kom in sent...de ser sina pengar försvinna, och jag vet att en del sålt bort sig pga denna panik. Jag förstår dem DELVIS, de som köpt på inrådan av andra och inte själv har nån vidare insikt tror att hela FPC var ett luftslott.

NEJ jag gillar inte heller ett tapp från 195 till under 150...men det kommer att repa sig.

Snart.
2015-07-15, 13:26
Medlem
http://www.swedroid.se/huaweis-nexus-telefon-far-snapdragon-820-enligt-evan-blass/
2015-07-15, 13:30
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Jag kan säga såhär, det råder PANIK nu hos vissa.
Särskilt dem som kom in sent...de ser sina pengar försvinna, och jag vet att en del sålt bort sig pga denna panik. Jag förstår dem DELVIS, de som köpt på inrådan av andra och inte själv har nån vidare insikt tror att hela FPC var ett luftslott.

NEJ jag gillar inte heller ett tapp från 195 till under 150...men det kommer att repa sig.

Snart.
Sanningens ord. Bara att sitta still. Behöver man pengar snabbt är aktier inget alternativ ändå för de som trodde de kunde tjäna storkovan på 1 vecka.
2015-07-15, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psyktyler
http://www.swedroid.se/huaweis-nexus-telefon-far-snapdragon-820-enligt-evan-blass/

Vet inte hur stor förhoppningen var att FPC skulle få den?
2015-07-15, 13:42
Medlem
trustmeiamadoctors avatar
Citat:
Vet inte hur stor förhoppningen var att FPC skulle få den?

Väldigt stor. Mycket talar för att FPC har denna även om det inte är bekräftat.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in