Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-30, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zhuguliang
Är windows 10 mer krävande för ens processor än Windows 7? Jag är ganska ljudkänslig och tycker min fläkt är högre även i standby nu än med sjuan, jag kanske bara inbillar mig. Någon som vet hur man fixar bättre fonts i Microsoft edge, tycker de är ganska blurry?

Du lär inte märka någon skillnad på Windows 7 och 10 gällande processorn. (Så länge du har en relativt ny burk med typ 4 år på nacken max, fungerar säkert med äldre burkar också)
Rensat flänsarna på processorn med tryckluft på senaste? Det kan ju få ned ljudnivån ganska mycket om det ligger 2 års lagrat damm i fläkten och flänsarna
Citera
2015-07-30, 13:23
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zhuguliang
Är windows 10 mer krävande för ens processor än Windows 7? Jag är ganska ljudkänslig och tycker min fläkt är högre även i standby nu än med sjuan, jag kanske bara inbillar mig. Någon som vet hur man fixar bättre fonts i Microsoft edge, tycker de är ganska blurry?

Det är snarare så att du har en olämplig inställning gällande hur finger skall hanteras på en HighDPI skärm. Beteendet ändrades i Win 8. Så har du gått från 7->10 så ser det nog ovant ut.

Finterna är, som alltid, skarpa med rätt inställningar.
Citera
2015-07-30, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mercinho
Har banker stöd för Edge browser?

Testade nyss att gå in på handelsbanken via Edge. Fick meddelande om att webbläsaren eventuellt inte stödjer vissa funktioner på sidan, förmodligen inloggningen med kortläsare osv. Vet dock inte om det gäller alla andra banker.
Citera
2015-07-30, 14:01
Medlem
Vethuts avatar
Det kanske framkommer i tråden, men, hur gör vi med crackad w7 ultimate?

Finns det någon lösning än?
Citera
2015-07-30, 14:36
Medlem
FuckPFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vethut
Det kanske framkommer i tråden, men, hur gör vi med crackad w7 ultimate?

Finns det någon lösning än?

Ja det finns en lösning...

Läs några sidor längre bak ditt lata fanskap...
Citera
2015-07-30, 14:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mercinho
Har banker stöd för Edge browser?

Citat:
Ursprungligen postat av testastretta
Testade nyss att gå in på handelsbanken via Edge. Fick meddelande om att webbläsaren eventuellt inte stödjer vissa funktioner på sidan, förmodligen inloggningen med kortläsare osv. Vet dock inte om det gäller alla andra banker.

Handelsbanken funkar utmärkt, EVENTUELLT behöver du ladda ner ny drivrutin som SHB länkar till.
Citera
2015-07-30, 14:42
Medlem
Tjena, installerade nyss win10 (uppgradering).
En fråga jag har dock...
Känns som att W10 är låst till att användas med windows phone, eller har jag fått detta om bakfoten?

Kör android själv och undrar om det möjligtvis går att synca bilder/filmer från den snabbt och enkelt, utan en massa extra bloatware!
Citera
2015-07-30, 14:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Tjena, installerade nyss win10 (uppgradering).
En fråga jag har dock...
Känns som att W10 är låst till att användas med windows phone, eller har jag fått detta om bakfoten?

Kör android själv och undrar om det möjligtvis går att synca bilder/filmer från den snabbt och enkelt, utan en massa extra bloatware!

Gå in på telefonassistenten och kolla.
Citera
2015-07-30, 15:07
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johanhankan
När man kör installationen med Win10 har jag för mig att den kontrollerar alla komponenter så att datorn är kompatibel med operativsystemet.

Om inte så finns det verktyg på Microsofts hemsida.
Citera
2015-07-30, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sls55amg
Gå in på telefonassistenten och kolla.

Ahh, tackar för det
Citera
2015-07-30, 15:20
Medlem
Hej!

Jag har gjort några försök sedan igår att uppdatera från win7 SP1 till win10. Min win7 är äkta och fungerade helt utan problem. Fick dock aldrig den lilla knappen för att reservera win10 utan använde mig utav Media Creation Tool för att få igång det så snabbt som möjligt.

Men nu till problemet. Den laddar ner win10 okey, börjar installationen, MEN efter första omstarten så fastnar den precis efter den har startat upp ( har windows loggan framme då, samt par prickar som snurrar! )

Där står den just nu och har gjort varje gång jag har försökt med detta.

Någon som har tips?
Citera
2015-07-30, 15:26
Medlem
Ok, då har jag hittat ett problem!
Jag har ett gammalt extern ljudkort (Line6 Toneport UX2) som funkar fint i FLStudio, Live och Bitwig under win10, men jag får INGET ljud alls annars.
Har HDMI till tvn, där kommer ljudet, även om jag har Toneporten som standardenhet!

http://i.imgur.com/DWq6MCt.png

Har senaste drivarna på allt:

http://i.imgur.com/eCEA1iZ.png

Sett att det finns andra med externa ljudkort som inte får något ljud, men ingen lösning än
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in