Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-01, 09:19
Medlem
Pre 1914s avatar
Bankid fungerar ju inte i tian märker jag nu. Hur gör man för att backa tillbaka datorn till 8.1?
Citera
2015-06-01, 10:24
Medlem
boonyisas avatar
Hej!
Vet ej om det är rätt ställe att ställa denna fråga men provar.
Fick förfrågan av microsoft att uppdatera mitt windows 7 home basic kostnadsfritt till
Windows 10! jag har förhandsbokat den nya versionen är det här okej eller kommer det bli komplikationer?
Kommer datorn bli helt grundinställd dvs Kommer allt från min hårddisk tex bilder, filmer, att raderas när jag installerar den nya versionen?

Tacksam för svar!
Mvh //Boon
Citera
2015-06-01, 10:27
Medlem
WhatsGuccis avatar
Windows 10 ikon i aktivitetsfältet?

Säkert fler som fått denna ikon i aktivitetsfältet nere till höger där ikonerna är...
Jag vill inte förhandsboka, prova på eller överhuvudtaget ha något att göra med Windows 10.
Hur får jag bort den så att jag inte åker på att uppdatera automatiskt till det och att inte Windows Update hämtar det automatiskt? Sjukt snällt om någon vet!
Citera
2015-06-01, 10:38
Medlem
MrSweeneyTodds avatar
Har inte ens haft en tanke på att testa Windows 8, men ska man följa historien så ska ju vart annat operativsystem de släpper vara bra. Funderar därför på att fixa en förhandsbokning så man för första gången får en laglig version utav windows.

Är det här legit med ikonen som dyker upp? Ingen hållhake? Är det verkligen gratis även för pirater?
Citera
2015-06-01, 10:38
Medlem
Om man vill bli av med den kan man avinstallera uppdatering KB3035583.
Citera
2015-06-01, 10:49
Medlem
WhatsGuccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSweeneyTodd
Har inte ens haft en tanke på att testa Windows 8, men ska man följa historien så ska ju vart annat operativsystem de släpper vara bra. Funderar därför på att fixa en förhandsbokning så man för första gången får en laglig version utav windows.

Är det här legit med ikonen som dyker upp? Ingen hållhake? Är det verkligen gratis även för pirater?
Ingen aning men det är nog safe..
Vill inte ens ha skiten
Citera
2015-06-01, 10:53
Medlem
WhatsGuccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saber80
Om man vill bli av med den kan man avinstallera uppdatering KB3035583.
Då försvinner alltså ikonen och man blir inte erbjuden igen att förhandsboka etc?
Citera
2015-06-01, 10:55
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSweeneyTodd

Pirat info - http://pcforalla.idg.se/2.1054/1.626836/inget-gratis-windows-10-for-pirater-trots-allt
Citera
2015-06-01, 10:58
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boonyisa
Hej!
Vet ej om det är rätt ställe att ställa denna fråga men provar.
Fick förfrågan av microsoft att uppdatera mitt windows 7 home basic kostnadsfritt till
Windows 10! jag har förhandsbokat den nya versionen är det här okej eller kommer det bli komplikationer?
Kommer datorn bli helt grundinställd dvs Kommer allt från min hårddisk tex bilder, filmer, att raderas när jag installerar den nya versionen?

Tacksam för svar!
Mvh //Boon

Oavsett vilket så är det bäst att kopiera - saker går fel ibland .
Citera
2015-06-01, 10:58
Medlem
WhatsGuccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Pirat info - http://pcforalla.idg.se/2.1054/1.626836/inget-gratis-windows-10-for-pirater-trots-allt
Som han skrev ovanför mig, om man tar bort uppdateringen så slipper man alltså ikonen och windows 10 erbjudandet?
Citera
2015-06-01, 10:59
Medlem
1FFs avatar
W10 release datum spikat - http://pcforalla.idg.se/
Citera
2015-06-01, 11:22
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhatsGucci
Som han skrev ovanför mig, om man tar bort uppdateringen så slipper man alltså ikonen och windows 10 erbjudandet?

Ibland inte så enkelt - https://www.google.se/search?q=uninstall+kb3035583&sourceid=ie7&rls=com. microsoft:sv-SE:IE-Address&ie=&oe=&gfe_rd=cr&ei=xSNsVbiHEIyA8QeQ5IDQD w&gws_rd=ssl - de 2 första länkarna ska ge ALL behövlig info .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in