2015-07-29, 18:56
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Jaså ... inte idag!
Aldrig påstått att jag för en dialog med Gud. Har däremot sagt att jag tror på Gud och vad jag kan uppfatta att var Gud och då utifrån mig själv naturligtvis. Skulle ju vara underligt om jag utgick från dig i min tro.
Stor skillnad.
Citera
2015-07-29, 19:22
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lubrix
Ja varför??? Har du hört att gud har trollat för nån någon gång? Kan han skapat allt på en sekund? Du vet inte vilken process gud har för att göra saker.. Sen som sagt finns det ondska i värden också, vilket man får kämpa för om man vill hjälpa folk i Afrika. Sen är det inte bara där jag har varit med om, jag har sagt till mig när något farligt håller på hända, vilket har hjälpt mig mycket!
Gud trollade väl fram hela universum på sex dagar eller? Och vad har ondska med regn att göra?
Är det djävulen som ser till att det inte regnar eller vad menar du? Och är han isf mäktigare än gud?

Nej, så länge inte hela planeten har de mest gynnsamma förhållanden som är möjligt kan gud hålla sig borta. Se till att öknarna grönskar, lägg ner översvämmningar, jordbävningar och torka och kom tillbaka sedan. Jävla usel planet att placera ut människor på.

Gud stoppade inte tsunamin i Japan som har orsakat en strålningskatastrof som vi inte ens har börjat se vidden av för han var väl upptagen med att tala om för dig vilka människor du skulle möta på dina promenader.

Citera
2015-07-29, 19:32
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Gud trollade väl fram hela universum på sex dagar eller? Och vad har ondska med regn att göra?
Är det djävulen som ser till att det inte regnar eller vad menar du? Och är han isf mäktigare än gud?

Nej, så länge inte hela planeten har de mest gynnsamma förhållanden som är möjligt kan gud hålla sig borta. Se till att öknarna grönskar, lägg ner översvämmningar, jordbävningar och torka och kom tillbaka sedan. Jävla usel planet att placera ut människor på.

Gud stoppade inte tsunamin i Japan som har orsakat en strålningskatastrof som vi inte ens har börjat se vidden av för han var väl upptagen med att tala om för dig vilka människor du skulle möta på dina promenader.

Gud stoppade heller inte atombomben över Hiroshima och Nagasaki. Hiroshima bomben Little boy krävde ca 90000-120000 människors liv vid den omedelbara explosionen. Nagasakis bomb krävde ca 60000-80000 människors liv. OCH det var människor som låg bakom detta fanstyg.
Senast redigerad av goran744 2015-07-29 kl. 19:35.
Citera
2015-07-29, 19:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Gud stoppade heller inte atombomben över Hiroshima och Nagasaki. Hiroshima bomben Little boy krävde ca 90000-120000 människors liv vid den omedelbara explosionen. Nagasakis bomb krävde ca 60000-80000 människors liv. OCH det var människor som låg bakom detta fanstyg.
Och "Människor" som du ligger bakom "Gud", stupid.
Citera
2015-07-29, 19:52
Medlem
Lubrixs avatar
Citat:

Allt tar sin tid, ett träd växer inte på en dag. Vi har fortfarande val här i livet, du kan välja att hjälpa en mänska eller inte, du kan välja att fly osv.. Vad hade det varit för mening att leva om gud skulle göra allt åt oss? Och vem säger att det är gud som skapar alla olyckor? Det kan lika gärna vara nåt annat... Om gud talar om nåt för mig kan det ju finnas en anledning till det..
Citera
2015-07-29, 21:58
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Aldrig påstått att jag för en dialog med Gud.

Jo, det har du (med förbehåll för att du möjligen vill definitionsdansa om ordet dialog).
Citera
2015-07-29, 22:02
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Precis. 'Gud' ... om nån finns ... har sin egen helt förvirrade etik.
Citera
2015-07-29, 22:03
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Vad hade det varit för mening att leva om gud skulle göra allt åt oss? Och vem säger att det är gud som skapar alla olyckor?

Falsk dikotomi.
Citera
2015-07-30, 01:41
Medlem
CarlSempras avatar
Citat:
Hade en jobbig period förut och släppte mycket av livet och det kände som jag gav upp på något sätt, och jag struntade i signalerna jag fick av gud, vilket också gjorde så att han gav upp hoppet om mig... Och allt blev bara sämre i livet. Men bestämde mig bara för nån vecka sen att be honom hjälpa mig igen, och verklig gör de som man får signaler av. jag har börjat känt mig mycket starkare igen, har klart saker jag inte gjorde förut på grund av svår period. Bara man lyssnar så hjälper han en, självklart måste du göra sakerna själv, men du vet vad du ska göra för att det ska bli rätt för dig och komma tillbaka på banan. Är det nån som känner igen sig i det? Bara man lyssnar så funkar allt mycket bättre?

Skriver ett svar till ditt första inlägg:

Jag känner igen mig i din beskrivning. Jag tror det handlar om att inte låta allt som finns i världen ta Guds plats. Kom ihåg Jesus liknelse i om sädeskornet. Gud finns alltid, vi måste våga lita på honom. Sen tror jag också att i vissa situationer i livet så söker Gud oss extra mycket, vid tex. svårigheter eller om man är påväg åt fel håll, och då är det bara för oss att ta ett steg emot Honom. Allt gott!
Citera
2015-07-30, 02:50
Medlem
Lubrixs avatar
Hej. Vill tacka så mycket för ditt inlägg, blir glad när det inte kommer så mycket hat om gud och att han inte finns osv. Må gott min vän
Citera
2015-07-30, 06:38
Medlem
kef71s avatar
Citat:
Gud trollade väl fram hela universum på sex dagar eller?

Nja, gud trollade väl fram universum på en dag, hen var upptagen med att trolla jorden i 5 dar...
Citera
2015-07-30, 10:40
Medlem
proconsuls avatar
Citat:

Och gud skulle lätt kunnat stoppa det genom att göra bomben ofunktionell. Pilla loss en sladd eller va fan som helst, bomben skulle bara ramlat ner och gjort ett hål i marken.
Om gud kan ta sig in i folks hjärnor och tala om för dem vad som händer i framtiden borde det ju inte vara så svårt att desarmera en bomb.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in