Citat:
Ursprungligen postat av
Lubrix
Ja varför??? Har du hört att gud har trollat för nån någon gång? Kan han skapat allt på en sekund? Du vet inte vilken process gud har för att göra saker.. Sen som sagt finns det ondska i värden också, vilket man får kämpa för om man vill hjälpa folk i Afrika. Sen är det inte bara där jag har varit med om, jag har sagt till mig när något farligt håller på hända, vilket har hjälpt mig mycket!
Gud trollade väl fram hela universum på sex dagar eller? Och vad har ondska med regn att göra?
Är det djävulen som ser till att det inte regnar eller vad menar du? Och är han isf mäktigare än gud?
Nej, så länge inte hela planeten har de mest gynnsamma förhållanden som är möjligt kan gud hålla sig borta. Se till att öknarna grönskar, lägg ner översvämmningar, jordbävningar och torka och kom tillbaka sedan. Jävla usel planet att placera ut människor på.
Gud stoppade inte tsunamin i Japan som har orsakat en strålningskatastrof som vi inte ens har börjat se vidden av för han var väl upptagen med att tala om för dig vilka människor du skulle möta på dina promenader.