2015-07-30, 05:27
Medlem
Dentistlakares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Man behöver inte säkerhetskopiera dokument och så? Alla program finns kvar som vanligt när Windows uppdateras?

För mig är allt kvar efter uppdateringen, ja. Även ikonerna man fäst på taskbar
Citera
2015-07-30, 06:55
Medlem
Meeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuckThePolice
Jag ändrade mig om att uppgradera till Windows 10 efter att ha läst denna artikel http://thenextweb.com/microsoft/2015/07/29/wind-nos/

Citat:
Ursprungligen postat av Inhalator
Om min på skurkaktigt vis aktiverade version av Win8 får gratis uppdatering till Win10 kommer jag att uppgradera.

EDIT:

Inte efter jag läste detta.

Dels är det saker som går att stänga av, men sen är ju det här saker som antaglige google/apple gör med? Ska man komma undan sånt här får man sluta använda alla os/smart phones.

Sen har vi alla internetsidor som Facebook, Google osv som sparar allt med (och där man gladligen ger ut information). Men håller ni er borta från allt sånt också så kan jag förstå att ni vill fortsätta.

Chansen att dom bryr sig om vad lille Pelle i Mjölby gör på sin dator är nog ganska liten.
Citera
2015-07-30, 07:39
Medlem
Sunimods avatar
Får man tag på en skiva med Win10 eller bara nedtankad uppgradering?

Skiva är ett måste om det krånglar och man behöver reparera en installation eller köra in en ny vid hårddisk krasch eller dylikt.
Citera
2015-07-30, 07:41
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Får man tag på en skiva med Win10 eller bara nedtankad uppgradering?

Skiva är ett måste om det krånglar och man behöver reparera en installation eller köra in en ny vid hårddisk krasch eller dylikt.

Har du bläddrat i den stora tråden om Windows 10?

Där tipsar man om verktyg samt länkar till nedladdningsbara ISO-filer.
Citera
2015-07-30, 07:47
Bannlyst
Bästa jag gjort. Så här var det nog tänkt från början. Nu vill vi se lite dedikerade WP10-telefoner.

Edge för hilvete vilket monster, måste vara snabbast i stan, överlägset.
Citera
2015-07-30, 07:51
Medlem
yz44s avatar
Uppdaterade förväntansfullt min laptop (HP Pavilion dv6) till W10 igår. Fick direkt problem med grafikkorten (är dubbla kort). Följde råd på internet om att uppdatera w10 vilket inte hjälpte. På AMDs sida laddade jag ner "AMD Catalyst 15.7.1 win 10 64bit" och installerade vilket inte hjälpte det heller, gick inte att starta Catalyst center.
Har nu avinstallerat w10 och kommer att fortsätta med w7.
Det blir heller ingen uppdatering på desktopen till w10, kommer att fortsätta med w7 där oxo.
Annat som inte fungerade var fingeravtrycksigenkänningen.
Testade Edge men blev inte direkt såld på den, saknar tilläggen jag använder i chrome.
Något som gjorde mig misstänksam "finns ingen fri lunch" var alla de sätt w10 samlar in information om allt man gör, går man igenom inställningar finns massvis att stänga av. Förmodligen finns det en hel del som inte går att stänga av.

Mitt råd om du använder w7, vänta några månader med uppdateringen.
Citera
2015-07-30, 07:56
Medlem
WhenAllLightDiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InternetExplorer
Beviset på att det verkligen inte går att vara anonym längre. Aldrig får man vara ifred. Vad är grejen?

Amerikansk paranoia/kontroll över information - globalt.

Men säkert även att information säljs/skickas som en del av marknadsföring så att olika program kan spamma din dator med massa skit du kan vara intresserad av. Det är nog inte helt omöjligt att det blir knutet till visa tjänster/program du har på just din dator - dessutom förs det nog statistik över vad som sker på din dator/användandet för att - kränga på, förbättra, ändra eller t.o.m styra oss omedvetet i det vi gör när vi använder datorn.

Foliehatt på.
Citera
2015-07-30, 08:14
Medlem
Inhalators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meei
Chansen att dom bryr sig om vad lille Pelle i Mjölby gör på sin dator är nog ganska liten.

Det beror nog på hur mycket Pelle trafikerar deep Web, och vad han använder det till.
Citera
2015-07-30, 08:28
Medlem
Meeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inhalator
Det beror nog på hur mycket Pelle trafikerar deep Web, och vad han använder det till.

Självklart, men ska nog till rätt grova brott eller liknande för att någon skulle få upp ögonen (om ens då).

Jag menar bara att som normalamvändare ska man nog inte oroa sig speciellt mycket över att någon sitter och går igenom ens webbhistorik. Själv använder jag inloggning i Google chrome då det är grymt smidigt att få det synkat mellan alla mina saker. Betyder ju också att jag skickar min data till Google.

Är samma sak med Windows tänkt jag mig. Vill man ha alla dessa smidiga backups/synkningar får man offra att det sparas på en server någonstans.
Citera
2015-07-30, 08:34
Medlem
pingvinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av q9450
Tyvärr så kan jag inte hitta något tungt skäl att uppgradera från win7 till win10. Naturligtvis är det alltid roligt med något ''nytt''. Men vi har 6 maskiner. Alla har förvisso crackade win7 med alla sina program för varje användare. Det är rätt mycket jobb att fixa det och det blir dyrt.

Kan någon säga ett tungt skäl till att uppgradera från win7?

Nej, av den enkla anledningen att mina skäl är inte dina skäl. Mina var mest "kul med en ny version". Inte speciellt tungt. Andra tunga skäl saknas nog eftersom W7 och 8.1 kommer att stödjas under lång tid framåt.
Citera
2015-07-30, 08:55
Medlem
plasticitets avatar
Jag har köpt en ny bärbar data och det var färdig installerat windows 8, får även jag uppgradera min gratis till windows 10 ?
Citera
2015-07-30, 09:08
Medlem
Joordus avatar
plasticitet det borde du få

windows 10 är lanserat nu och finns att hämta via Media Creation Tool här:
http://www.microsoft.com/sv-se/software-download/windows10

Jag har en riktig windows 8 licens och jag valde Uppgradera.
Sedan klickade jag på "Behåll allt" och valde istället "Behåll ingenting" då jag ville ha fräsch installation.

Jag tycker windows 10 verkar snabbt och lättkört. Jag vill inte gå tillbaka till windows 8
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in