2015-07-29, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna
Varför tycker jag att det skakar just nu för?

Parkinsons?
Citera
2015-07-29, 23:55
Medlem
harems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory
Du kanske får ha i beräkning att det är relativt ovanligt med så kännbara jordskalv i Sverige.

Ett skalv på 3.0 i Sverige sker inte precis var och varannan dag.
Skulle det däremot ske ett skalv på 3.0 i Tokyo skulle de säkerligen inte bry sig. Och det beror väl på största delen att skalv sker lite titt som tätt där. Oftast med högre magnitud än så.

Du får ju tänka lite innan du häver ur dig något.

Nu tror jag inte att folk sket på sig av rädsla, men blev nog rätt fundersamma på vad fan som pågår, i och med att detta kanske är det första skalvet i hela livet för en del människor!

Upplevde som sagt en 5.8 som första jordskalv i mitt liv. Inte fan skapar jag en tråd på Flashback och beskriver skalvet som om ett "frakttåg åkte genom lägenheten" eller "Jag trodde källaren skulle explodera".

Allt är så jävla säkert i det här landet att vad som helst ses som en fara och dramatik uppstår.

Förstår att folk blir förvånade. Att det däremot kommer vara på löpsedlarna imorgon är ett jävla skämt och visar hur rädda vi är som folk.

Skäms tamefan.
Citera
2015-07-30, 00:04
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElmerQvist
Men den gången var det 47 km väster om Halmstad, vilket är lite skillnad. Avstånd har vi ju koll på nu, efter tidigare diskussioner.
Förklara gärna vad detta innebär också. Eller åtminstone vad du tror att det innebär.
Citera
2015-07-30, 00:07
Medlem
Verkistos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perfecthairline
Nu har Röda korset startat en insamling för jordbävningens offer i Göteborg.

Igår drabbades vi i Göteborg av strömavbrott.

Idag ett jordskalv.

Vad kommer härnäst?

Och kan vi som är offer få katastrofersättningsbidrag?
Citera
2015-07-30, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Verkisto
Igår drabbades vi i Göteborg av strömavbrott.

Idag ett jordskalv.

Vad kommer härnäst?

Och kan vi som är offer få katastrofersättningsbidrag?

Bygget av Västlänken. Det kommer att bli en riktig katastrof det...
Citera
2015-07-30, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av harem
Upplevde som sagt en 5.8 som första jordskalv i mitt liv. Inte fan skapar jag en tråd på Flashback och beskriver skalvet som om ett "frakttåg åkte genom lägenheten" eller "Jag trodde källaren skulle explodera".

Allt är så jävla säkert i det här landet att vad som helst ses som en fara och dramatik uppstår.

Förstår att folk blir förvånade. Att det däremot kommer vara på löpsedlarna imorgon är ett jävla skämt och visar hur rädda vi är som folk.

Skäms tamefan.

+ 1 på den. Aldrig varit med om ett rejält jordskalv. Men helt ärligt detta är väl de tredje vi har haft nu de senaste åren, blir folk förvånade ens längre? Reagerar som att världen är på väg under. De vibrerar lite och sen är det över, fan de skakar mer när en rejäl lastbil bränner på förbi på vägen.

Edit: Kan tilläga att jag bor i Östra gbg och märkte inte ens nått. Men har folk som bor längre ifrån som är i eld och lågor på facebook om det hela.
Senast redigerad av iowa88 2015-07-30 kl. 00:15.
Citera
2015-07-30, 00:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av harem

Skäms tamefan.
Precis. Speciellt när folk ringer tidningen och polisen. Hahaha. Samma sak när ryssen kommer? "Åh snälla polisen blablabla"
Citera
2015-07-30, 00:22
Medlem
Äh! Är väl kul när något ovanligt händer. Snack om Tokyo hit och Chile dit, men de hade med säkerhet kissat på sig av spänning om de fick se ett norrsken, något de flesta norrlänningar säkert inte ens lägger en sekund på att betrakta.
Citera
2015-07-30, 00:23
Medlem
rotesaus avatar
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/article21187932.ab

Claes Malmberg´s barn blev tydligen lite skakis och Ingvar Oldsberg befinner sig turligt nog utanför riskzonen.
Som tur är kommer Lasse Kronér in och avdramatiserar denna fruktansvärda naturkatastrof:

– Jag kände ingenting. Dessutom, när jag är ute och går i Göteborg är det alltid jordbävning för mig per automatik på grund av min kroppshydda så det är ingen större skillnad.
Citera
2015-07-30, 00:24
Medlem
harems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbacck
Äh! Är väl kul när något ovanligt händer. Snack om Tokyo hit och Chile dit, men de hade med säkerhet kissat på sig av spänning om de fick se ett norrsken, något de flesta norrlänningar säkert inte ens lägger en sekund på att betrakta.

De hade tyckt det var vackert ja, men inte ringt polis och trott att UFO's kommer.
Svenskar kissar i byxan av en 2.8
Citera
2015-07-30, 01:17
Medlem
Gristarmars avatar
Trodde först att det var åska, när det fortsatte antog jag att det var en grannen ovanför mig som rullade runt ett bowlingklot på golvet. Tänkte inte en tanke på att det kunde vara ett jordskalv fören jag såg denna tråd. Bor på Hisingen.
Citera
2015-07-30, 01:19
Medlem
Äsch, 2,8 är knappt märkbart, annat var det för sju år här nere i Skåneland, 4,7 på Richterskalan. Stod i duschen på fjärde våningen när det börja skaka och jag undrade vad det var för jävla stor lastbil som körde förbi

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article11595201.ab
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in