2015-07-29, 14:14
Medlem
Fridfullts avatar
Fick delvis svar på mina egna frågor efter att ha tittat på avsnittet av Brottskod där fallet tas upp. Tydligen gick det alltså två år efter tillslaget mot Grand hotell innan Gubb Jan Stigson röjde Rätz identitet. Det var efter att Olle Liljegrens tvivelaktiga metoder avslöjats som Gubb Jan enligt egen utsago tittade närmare på Olles aktioner och fann att han bl.a. var inblandad i tillslaget mot Grand, att han ska ha befunnit sig i hotellets lobby, och drog slutsatsen att om Olle vid det tillfället använde sig av en infiltratör torde denne vara Peter Rätz.
Citera
2015-07-29, 20:47
Medlem
Yxherrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smartchef
Supporterklubb har den lägsta statusen i sammanhanget, det vet nog till och med Peter Rätz fast hen aldrig varit med i ngn klubb utan bara varit wannabe som svansat efter.
Hen? Som jag har förstått det så är Peter Rätz en han.
Citera
2015-08-06, 20:25
Medlem
Rätz är väl ganska ointressant idag. Ingen jagar honom längre
Citera
2015-08-08, 13:00
Medlem
svengörans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nightinsider

Jag såg nyligen denna intervju, Ganska intressant det den rakade killen Kenny nämner att dom som han inte satte dit tjänar mer pengar efter hans insats och att han då är ganska ointressant för dom för att han lämnat den kriminella världen.
Det är väl som i alla andra branscher den enas död är någon annans bröd.

http://youtu.be/D0FZVghppxg?t=25m4s
Citera
2015-08-08, 23:19
Medlem
Alarabic666s avatar
Citat:
Skojar du med mig???
Nej för du har väl läst allt som har skrivits om han och han är inte något nytt fräsigt,häftigt och coolt längre. Men för de som fick fängelse pga av han är han garanterat högintressant.
Hämnd är ingen nyhetsfrossa som wannabes som du runkar över, den sitter djupt rotad och glömms aldrig bort...
PUCKO!!!!!
Citera
2015-08-09, 04:18
Medlem
Eh, honom...
Citera
2015-08-09, 20:43
Medlem
Citat:
Antagligen jagar ingen eftersom de som vill ha tag i han är kriminella som vill dra in pengar men om de misstänker att han finns nånstans kommer några att leta det förstår du väl själv
Citera
2015-08-12, 07:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KellyHeron
Det är nog ingen som jagar honom. Det finns inga pengar att hämta där.
Ett tag lade väl boysen i X-team upp bilder i Falun där det stod att de skulle på jakt och få en miljon när de klippt honom.
vad menar du? hängde dom upp bilder i staden, och på dessa bilder var det text där det stod att de skulle klippa p.rätz och få en miljon?
vilka personer var det som gjorde det? varför skulle dom lägga upp bilder på det?
detta låter som riktigt jävla bul*sh*t måste jag säga. finns det någon källa eller bild du kan visa?
Citera
2015-08-12, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fridfullt
Fick delvis svar på mina egna frågor efter att ha tittat på avsnittet av Brottskod där fallet tas upp. Tydligen gick det alltså två år efter tillslaget mot Grand hotell innan Gubb Jan Stigson röjde Rätz identitet. Det var efter att Olle Liljegrens tvivelaktiga metoder avslöjats som Gubb Jan enligt egen utsago tittade närmare på Olles aktioner och fann att han bl.a. var inblandad i tillslaget mot Grand, att han ska ha befunnit sig i hotellets lobby, och drog slutsatsen att om Olle vid det tillfället använde sig av en infiltratör torde denne vara Peter Rätz.

Tack för informationen! Jag kanske lyssnade lite slarvigt på P3 Dokumentär-avsnittet, men just den här detaljen hur Rätz röjdes tyckte jag de avhandlade lite väl snabbt.
Citera
2015-08-12, 14:53
Medlem
Med Rätz så handlar det väl knappast om pengar för vad de kan få ut ifall dom skulle hitta honom utan stoltheten hos de som gör det och som kanske fått långa straff på grund av honom. Rätz verkar rätt bra på att gömma sig och skulle han hittas någonstans så ger det en signal till andra att det inte är accepterat och att en sådan som honom kommer hittas förr eller senare.
Citera
2015-08-13, 15:49
Medlem
Citat:
Du behöver inte oroa dig över han du läst om i Svenskmaffia.
Det är ingen som letar efter honom
Skönt. Är Rätz lika existerande som valfri karraktär i en Kalle Anka pocket?
Citera
2015-08-13, 21:11
Medlem
Citat:
Sluta lägg upp massa bilder där det står att ni x-teamare ska döda honom.
Du hade skitit ned dig om han stod framför dig.
Jag är varken med i x-team eller något annat. För att han skulle stå framför mig hade han varit tvungen att komma till STHLM och jag har rätt svårt att tro att han skulle visa sig här så det påståendet är rätt orelevant. Jag kan gå ut på stan utan att vara rädd för att någon ska känna igen mig. Hur går det för din polare Peter med det?
Senast redigerad av stros 2015-08-13 kl. 21:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in