Citat:
Ursprungligen postat av
Kungsfageln-51
Problemet med den studien är att den är skriven av en före detta handläggare på Migrationsverket.
Den är alltså inte objektiv.
När data insamlades så jobbade hon fortfarande på Migrationsverket och
4% av de studerade fallen var hennes egna.
Det är förstås fritt fram att köpa den för 346kr.
Men Migrationsverkets egen årsredovisning är nyare, ger mer och är gratis.
Du ser problem, det ser inte jag. Själv tyckte jag studien var riktigt intressant. Sen att den inte är objektiv är något DU säger, alltså borde du skriva att DU inte anser att studien är objektiv. Som författaren av studien skrivit så är ju detta något som hon själv tänkt på. Men det kanske är upp till var och en att avgöra själva om dom tycker det är intressant läsning eller inte.
Sen är det ju självklart fritt fram att köpa studien för 346kr som du nämner, men den går även att läsa gratis på länken
http://lup.lub.lu.se/luur/download?func=downloadFile&recordOId=1710121&fileO Id=1715976
Sen skriver du att Migrationsverkets egen årsredovisning är nyare, ger mer och är gratis.
Denna studie har jag läst gratis och den har gett mig väldigt mycket. Statistiken som du nämner har inte gett mig alls lika mycket. Så vad den ger mer vet jag inte? Mer data och statistik?
I studien får du ju läsa om så mycket annat än statistik och siffror, och vart på Migrationsverket kan du få fram dessa uppgifter?
Det var sånna här typiska kommentarer som jag inte pallade med. Satans piplisor som bara ska hitta saker att gnälla på.
Mitt inlägg handlade inte om studien först och främst, utan den handlade om att jag ville försöka ge tips om hur andra skulle kunna försöka snabba på deras ärenden, så att de får träffa sin respektive inom ramen för lagen.