Flashback bygger pepparkakshus!
2015-07-29, 18:29
Medlem
Rodriguez89-2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenLilleTjocke
Så du menar att Sveriges andra största parti (eller åtminstone det som håller på att bli Sveriges andra största parti, och så småningom även största parti) bara består av böghatare? Intressant. Vad baserar du det på? Eller har du bara bestämt dig för att tro det helt utan belägg? Lite på samma sätt som människor bara bestämmer sig för att tro att massinvandringen är fördelaktig för Sverige.

Tycker det är väldigt bra att någon väljer att lyfta fram och belysa de allvarliga samhällsproblem som vi idag ser, och som framför allt vänstern gör allt för att dölja och tysta ned. Dessa problem är ju ett direkt resultat av PK-packets krig för gränslös mångkultur och mångfald. En verklighetsfrämmande "utopi" som aldrig kommer fungera.

Även vänstern vet innerst inne att detta aldrig kan fungera, men ändå gör de allt för att hålla illusionen vid liv. Galenskap och hyckleri kallas det. Som du själv skriver så finns det ju inget som hindrar dem från att börja anordna gay-parader ute i förorterna och se vad som händer.
Men jag förstår mycket väl varför de väljer att inte göra detta utan istället aktivt motarbetar det. Det hade inte sätt så snyggt ut om en parad anordnad av "hbtq-vänstern" blev bemött med gränslöst homofobiskt hat från kulturberikare i förorten.

Då är det lättare att låta någon annan dra det lasset och sedan rättfärdiga förortsbornas fientliga inställning mot paraden genom att dra fram rasistkortet i vanlig ordning och använda det mot anordnarna. På så sätt ger man förortsborna en "legitim" anledning att hata mot paraden, även om alla egentligen fattar att det naturligtvis bara handlar om gammal hederlig homofobi.

Som sagt, det måste vara väldigt skönt att i alla lägen alltid kunna skylla allt på "rasisterna".

Vad är så bra med gayparader? Jag tycker det enbart är osmakligt.
Citera
2015-07-29, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bara-Robin
Sååå... SD belyser hatet som finns hos vänstern och hos vissa religiösa invandrare, och det är SDs fel att hatet finns? Förstår jag dig korrekt?

Jag tycker det är bra att tåget går, som någon sa som gick det så är det desto viktigare att belysa dessa frågor hos kulturer som det inte är lika accepterat i istället för det där glam o glitter tåget som inte gör det längre.

Jag tycker det är fel att SD står bakom som arrangörer i hopp om att det ska skapas motsättningar för att ytterligare vinna röster bland folk genom hätsk stämning och hat.

Jag skrev aldrig någonstans att det är SDs fel att hatet finns.
Citera
2015-07-29, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bone Collector
Den enda personen jag känner som röstar på SD är homosexuell och liberal. Han hävdar också att merparten av de homosexuella män som han känner också röstar på SD.

Han säger själv att den största anledningen till att han och andra HBT-personer röstar SD är att de upplever att det i särklass största hotet mot deras livsstil är religiös fundamentalism, och att SD tycks vara det enda partiet som på allvar vill motverka religiös fundamentalism, se till att den inte slår rot i samhället.

Men om Pride anordnas i konservativa, patriarkala och auktoritära Ryssland, där majoriteten av folket är strängt kristet och tar mycket illa vid sig,
är poängen bara att skapa hat "o" konfrontation eller att stå upp för en förtryckt minoritet?

En Prideparad i homofob-land kommer alltid att provocera, är det fel?

Definitivt. Det hade varit det ultimata.

Twittervänstern låtsas om som att själva problemet är att arrangörerna SD-anstrukna och bara ute efter ställa utsatta grupper mot varandrana. Men om man hade haft exakt samma arrangemang fast under ledning av en vänsterorganisation, då plötsligt hade det varit helt rätt.

Problemet (sett ur twittervänsterns perspektiv) är inte att det är fel på arrangören.
Twittervänstern hade överhuvudtaget aldrig anordnat ett Pride i förorten då det är fel att ställa utsatta grupper mot varandra.

Detta är felet. Man kan fanimig inte tillåta utbredd och normaliserad homofobi bara för att den kommer från en "utsatt grupp" som inte "vet bättre".

Jag diskuterar mycket sällan politik nu för tiden men definierar mig själv som "klassisk vänster", därav anledningen till att jag använder mig av uttycket "twittervänstern" och inte bara vänstern.

Jag har också slutat rösta eftersom det egentligen bara finns två alternativ,
"etablissemanget" eller "nyfascisterna". Kul som fan. Eller nej förresten.

Finns väl invandrare som röstar SD också så klart det finns undantag, jag generaliserade. Jag är dock övertygad att den starka nätmobben SD har är helt emot allt som har med hbtq frågor att göra. Allt från "de är jobbiga att se, håll er hemma och undan alla" till "varenda bög bör skjutas"

Som jag skrev innan, jag tycker inte tåget i sig är fel. Jag tycker bara det är tråkigt när det finns ett politiskt intresse bakom som bygger på att vinna röster genom att belysa hat och motsättningar.

Jag har också gett upp politiken så det förstår jag.
Citera
2015-07-29, 18:39
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Så du menar att Sveriges andra största parti (eller åtminstone det som håller på att bli Sveriges andra största parti, och så småningom även största parti) bara består av böghatare? Intressant. Vad baserar du det på? Eller har du bara bestämt dig för att tro det helt utan belägg? Lite på samma sätt som människor bara bestämmer sig för att tro att massinvandringen är fördelaktig för Sverige.

Tycker det är väldigt bra att någon väljer att lyfta fram och belysa de allvarliga samhällsproblem som vi idag ser, och som framför allt vänstern gör allt för att dölja och tysta ned. Dessa problem är ju ett direkt resultat av PK-packets krig för gränslös mångkultur och mångfald. En verklighetsfrämmande "utopi" som aldrig kommer fungera.

Även vänstern vet innerst inne att detta aldrig kan fungera, men ändå gör de allt för att hålla illusionen vid liv. Galenskap och hyckleri kallas det. Som du själv skriver så finns det ju inget som hindrar dem från att börja anordna gay-parader ute i förorterna och se vad som händer.
Men jag förstår mycket väl varför de väljer att inte göra detta utan istället aktivt motarbetar det. Det hade inte sätt så snyggt ut om en parad anordnad av "hbtq-vänstern" blev bemött med gränslöst homofobiskt hat från kulturberikare i förorten.

Då är det lättare att låta någon annan dra det lasset och sedan rättfärdiga förortsbornas fientliga inställning mot paraden genom att dra fram rasistkortet i vanlig ordning och använda det mot anordnarna. På så sätt ger man förortsborna en "legitim" anledning att hata mot paraden, även om alla egentligen fattar att det naturligtvis bara handlar om gammal hederlig homofobi.

Som sagt, det måste vara väldigt skönt att i alla lägen alltid kunna skylla allt på "rasisterna".

Du har missat att folk från Järvaområdet själva har skapat ett egen pridetåg i just Järva som ett alternativ till Sd-muppens hittepåpride?
Tror att dessa människor just sympatiserar med vänstern så där föll ditt resonemang rätt rejält.
Citera
2015-07-29, 18:42
Medlem
DenLilleTjockes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Men det var väl ett jävla tjat om vänstern.

Handlar inte tråden om pride/järva!??

Dessutom finns det minst lika mycket folk inom vänstern som är trötta på multikulti-bögeri-feminism-propagandan.

Vill påminna om att det är HÖGERN som regerat landet i åtta år (före lövfen) och att det finns en del LIBERAL media med HÖGER-agenda i landet också.

SLUTA TJATA OM VÄNSTER I VARENDA JÄVLA TRÅD.

Ni beter er som snorungar på 7år som kommer hem till mamma och bölar så fort någon tagit en leksaksbil. Bjjjä det vaj väääänjstejns fel.

Vad fan tror ni, det finns en jävla massa hyggligt folk ute i bygderna som varit vänstersympatisörer sen barnsben och generationer bakåt som inte heller vill ha den här skiten.

När fan ska ni börja ifrågasätta Reinfeldt och högern på samma vis? Det är ju för fan under deras tid eländet har accelererat och tagit helt orimliga proportioner. Sossarna håller ju som bäst på och lappar och lagar.

Jag har själv sympatier åt vänstern och hade som jag redan skrivit gärna åkt ut och supportat detta och jag är inte ensam om dom tankarna.

Många av oss sitter ju i samma båt, för helvete. Sluta kasta paj på varandra och rikta energin dit den gör nytta i stället.

Absolut, och de går till SD.

För övrigt hatar jag Reinfeldt mer än jag hatar Löfven. Löfven kan trots allt inte hjälpa att han är så jävla inkompetent, men Reinfeldt agerade däremot kallblodigt och var väl medveten om vad han gjorde, även om detta kostade svenskarna hur mycket som helst. Allt för att få utmåla sig själv till ett helgon. Riktigt diaboliskt.
Citera
2015-07-29, 18:44
Medlem
svallerbyttans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JevlaTomteVerkstad
https://www.youtube.com/watch?v=Gmd5UwFqrTM

Märkligt att inte fler videos finns ute.

Avpixlat håller väl på att klippa ihop sin video och MSM sin. Bör väl dyka upp ikv eller imorgon på nätet.
Citera
2015-07-29, 18:53
Medlem
Vintergrisens avatar
Måste säga att det (såhär vid en första anblick åtminstone) verkar ha gått relativt lugnt till. Visst, några ungar som skriker att de hatar bögar framför mobilkameran, men det känns faktiskt som något man kan vänta sig av barn i den åldern när de får lite uppmärksamhet.

Ingen stenkastning och inga kravaller inrapporterat så vitt jag kan se. Kanske så att RFSL och vänstern vågar sig till förorterna nästa år de också.
Citera
2015-07-29, 18:54
Medlem
DenLilleTjockes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rodriguez89-2
Vad är så bra med gayparader? Jag tycker det enbart är osmakligt.

Jag tycker det är osmakligt att invandrare ska få komma undan med sin homofobi medan andra korsfästs för den. Därför tycker jag det är jävligt bra att folk i förorten också får sin beskärda del av paraderna. Särskilt eftersom att det är där de behövs som mest.

I övrigt har jag inga större synpunkter på gayparader, varken för eller emot. Däremot hatar jag de politiska inslagen (som inte berör hbtq-frågor) som jämt genomsyrar paraderna.
Dock tycker jag verkligen inte kommuner ska betala för dem, det får folk göra själva.
Citera
2015-07-29, 19:00
Medlem
kulturMarxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReageraNu
Här diskuterar vi och slår vad om saker som har med pridetåget i Järva att göra.
(äger rum onsdag 29 augusti kvällstid)

Förslag på diskussionspunkter:
*Vilka kommer vinna på det i slutändan.
*Rätt eller Fel?

Förslag på satsningar:
*Vilka kommer hetsas mest.
*Vilka blir mest våldsamma.
*Vilka vapen kommer användas ex. stenar, flaskor.
*Hur många poliser kommer vara där och vilken sorts polisbilar det blir.
*Hur många som blir arresterade.

Jag skulle önska att
* Absolut ingenting händer. Ett hundratal SD/Avpixlat fanboys filmas av förvånade bystanders, klippet läggs ut på Youtube och blir viralt för hur fånigt det kommer att se ut när ett gäng blåögda svennebananer står ute i förorten och sjunger "We shall overcome" med var sin dildo i pannan

Men jag tror tyvärr att följande händer:
* Fler vänsteraktivister än "SD-Pride"-anhängare samlas för att protestera. Detta samlar alltid den lilla våldsvänstern, inte osannolikt att de bjuder in huliganer från utlandet för detta "event". Det blir ett mindre upplopp på platsen som slås ner av en stor polisinsats. Detta kommer sedan under resten av året (minst) att användas som Flashbacks mest virala argument emot "antirasismen". Debatten fortsätter att spetsas till, det blir en mer hätsk stämning. Fler inlägg på Flashback om det kommande "raskriget".
Citera
2015-07-29, 19:12
Medlem
Citat:

Jag tänkte ge ett seriöst svar först men såg jag att du skrev att du hatar när det finns politiskt intresse som genomsyrar paraderna över hbtq frågorna samtidigt som du tycker det är jättebra med detta arr så kan nog inte ta dig seriöst dessvärre.
Citera
2015-07-29, 19:20
Medlem
kulturMarxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReageraNu
Här diskuterar vi och slår vad om saker som har med pridetåget i Järva .
Hmm enligt deras Facebook-event har det redan varit.
En handfull personer var på plats i dag kl 12:

https://www.facebook.com/events/1607616332820322/

Jag ser inte röken av några oroligheter eller protester heller.

Snacka om att göra hönsfarm av en fjäder.
Citera
2015-07-29, 19:25
Medlem
DenLilleTjockes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skotittare
Du har missat att folk från Järvaområdet själva har skapat ett egen pridetåg i just Järva som ett alternativ till Sd-muppens hittepåpride?
Tror att dessa människor just sympatiserar med vänstern så där föll ditt resonemang rätt rejält.

Haha, "Antirasistiskt Prideparkhäng på Järvafältet" är en ren motreaktion mot Pride Järva. Det enda syftet med det är att få anklaga folk för att vara "rasister" helt utan belägg. Incitamentet har inget med homosexuellas rättigheter att göra.
Bilden säger väl allt...

https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net...42251894_o.jpg

"Vi möts i Husby Centrum kl 14:00 för att visa vår ståndpunkt när rasisternas Järva Pride-tåg passerar"...

..."vi gör detta som en reaktion mot att rasistiska krafter som inte bor i orten ska ha en prideparad från Tensta till Husby"...

De avslutar snyggt och kraftfullt med orden

"MOT RASISM MOT NAZISM MOT PINKWASHING"

Står dock inte MOT HOMOFOBI. Väldigt märkligt med tanke på vad du hävdar att syftet med deras event är...

Du har helt fel i att det skulle vara ett alternativ till Pride Järva. Det är en ren motreaktion och det enda syftet är att motarbeta Pride Järva.

Så tyvärr har du pinsamt fel i mer eller mindre allt du skriver. Men förstår att det inte är lätt att försöka försvara och rättfärdiga dessa iq-befriade flummare.
Stackare!
Senast redigerad av DenLilleTjocke 2015-07-29 kl. 19:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in