2015-07-29, 15:08
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Jag har läst i bibeln att det finns saker du alltid får av Gud om du ber om det är bland annat . STYRKA, MOD, KRAFT, ORK ,TÅLAMOD och när du har behov av det. Tillexempel då du har ett barn i din famn som är dött, ditt barn. Du behöver då Styrkan och kraften att klara av att leva vidare.
Ingen människa kan ge dig detta. Du måste hitta det inom dig. Be om det också om du behöver detta mer än vanligt.
Den hjälpen kan Gud ge säger Bibeln. Men ej ge dig pengar eller något annat.

Sen återstår frågan om hurvida bibeln är sann.
Citera
2015-07-29, 15:09
Medlem
Lubrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Varför funkar det inte så? Bara en sådan sak som lite regn skulle kunna hjälpa tusentals människor. Istället låter Gud dig veta när du ska vinna matcher och vilka du möter på promenader. Den dör Gud verkar inte vara mycket att " hänga i julgranen" ....
Ja varför??? Har du hört att gud har trollat för nån någon gång? Kan han skapat allt på en sekund? Du vet inte vilken process gud har för att göra saker.. Sen som sagt finns det ondska i värden också, vilket man får kämpa för om man vill hjälpa folk i Afrika. Sen är det inte bara där jag har varit med om, jag har sagt till mig när något farligt håller på hända, vilket har hjälpt mig mycket!
Citera
2015-07-29, 15:09
Medlem
Citat:
Jag har läst i bibeln att det finns saker du alltid får av Gud om du ber om det är bland annat . STYRKA, MOD, KRAFT, ORK ,TÅLAMOD och när du har behov av det. Tillexempel då du har ett barn i din famn som är dött, ditt barn. Du behöver då Styrkan och kraften att klara av att leva vidare.
Ingen människa kan ge dig detta. Du måste hitta det inom dig. Be om det också om du behöver detta mer än vanligt.
Den hjälpen kan Gud ge säger Bibeln. Men ej ge dig pengar eller något annat.
Ja,fast det fungerar inte för alla,konstigt nog..... Frågan är då hur Gud väljer ut dom han ska hjälpa? Och varför just dom?
Citera
2015-07-29, 15:13
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Sen återstår frågan om hurvida bibeln är sann.
Det enda som var helt sant i denna historia var det döda barnet i famnen. Men i Bibeln finns det hjälp att klara av detta hemska som kan drabba vem som helst och när som helst.
En grym sanning.
Finns lindring sägs det och i Bibeln. Be om hjälp att stå ut i det outhärdliga eftersom man måste välja att leva vidare med det eller avsluta hela skiten så att säga.
Vem får man styrkan ifrån i en sådan situation? Jag kan se Gud där. Grymt ja, livet är grymt.
Citera
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ja,fast det fungerar inte för alla,konstigt nog..... Frågan är då hur Gud väljer ut dom han ska hjälpa? Och varför just dom?

Dom som krälar mest ... kanske.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lubrix
Ja varför??? Har du hört att gud har trollat för nån någon gång? Kan han skapat allt på en sekund? Du vet inte vilken process gud har för att göra saker.. Sen som sagt finns det ondska i värden också, vilket man får kämpa för om man vill hjälpa folk i Afrika. Sen är det inte bara där jag har varit med om, jag har sagt till mig när något farligt håller på hända, vilket har hjälpt mig mycket!
Ja,jag säger inte emot. Hjälper Gud dig så gör han det. Men frågan kvarstår dock; det finns antagligen miljontals människor som är i akut hjälp just nu,men som inte får det. Och om det är en långsam process för Gud att hjälpa en mönniska , så är han inte den Gud som nämns i t.ex. bibeln.
Citera
2015-07-29, 15:14
Medlem
Lubrixs avatar
Citat:
Ge ett exempel på nör Gud hjälpt dig med något livsavgörande i stället.
Japp det kan jag göra, det var när jag var ute i en stuga och var där med några stycken, sen blir det lite dålig stämning där, så några åker iväg med bil och gud gav mig direkt signal att jag inte skulle följa med dom i bilen, vilket jag bestämde mig för att inte göra, senare på kvällen får man höra att dom krokade allvarligt. Så han har också räddat mig.
Citera
2015-07-29, 15:15
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Vi vet inte hur människor runt om i världen blivit hjälpta eller inte. Vi är för många för att kunna hålla reda på var och en.
Citera
2015-07-29, 15:17
Medlem
Citat:
Det enda som var helt sant i denna historia var det döda barnet i famnen. Men i Bibeln finns det hjälp att klara av detta hemska som kan drabba vem som helst och när som helst.
En grym sanning.
Finns lindring sägs det och i Bibeln. Be om hjälp att stå ut i det outhärdliga eftersom man måste välja att leva vidare med det eller avsluta hela skiten så att säga.
Vem får man styrkan ifrån i en sådan situation? Jag kan se Gud där. Grymt ja, livet är grymt.
Det är ju öven Gud som "ser till" att barnet i famnen dör. Om Gud är som i bibeln alltså.....eftersom Gud kan stoppa det och gör så ibland enligt vissa troende.
Citera
2015-07-29, 15:20
Medlem
Citat:
Vi vet inte hur människor runt om i världen blivit hjälpta eller inte. Vi är för många för att kunna hålla reda på var och en.
Utan att ha någon källa,så ör jag övertygad om att miljontals människor i krigssituationer bett till Gud utan att få hjälp. T,ex. i koncentrationslägrena i andra världskriget.
Citera
2015-07-29, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lubrix
Japp det kan jag göra, det var när jag var ute i en stuga och var där med några stycken, sen blir det lite dålig stämning där, så några åker iväg med bil och gud gav mig direkt signal att jag inte skulle följa med dom i bilen, vilket jag bestämde mig för att inte göra, senare på kvällen får man höra att dom krokade allvarligt. Så han har också räddat mig.
Fyllkörning?
Citera
2015-07-29, 15:24
Medlem
Lubrixs avatar
Citat:
Fyllkörning?
Han som körde hade druckit lite, ja. Men det var inget jag var rädd för då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in