2015-07-29, 14:55
Medlem
Intressant att de som sväljer allt som polis och åklagare kommer med okritiskt och sålunda även anser att litauern ( tidigare litauerna) är skyldig -för att han är skyldig- också är de som mest försöker förminska, kränka och håna de som tycker annorlunda.
Vad säger det? Tja, att de är osäkra och behöver gå person istället för fakta vilket i sin tur visar att det är ännu mer behövligt att det finns de som vågar tänka fritt.
2015-07-29, 14:56
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Men det rättades väl i efterhand?
Ja. Rådmannen gick t o m ut i media och förklarade sin fadäs.
2015-07-29, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av porslinslandet
Vem är det? Någon som varit uppe i tråden innan?
Vilken ålder är lämplig?

Åldern får man nog ta med en nypa salt om det nu var våldtäkt.
Jag menar Eklund var ju inte i sina offers ålder...
2015-07-29, 14:59
Bannlyst
Citat:
Nu är du dum. Det har jag inte skrivit. Läs om. (Ledtråd: Handlar om att "grevar o godsherrar" alltid klarat sig lättare undan brottsmisstanke historiskt.)

Fast det finns inget sådant lagrum om alternativa förlopps klarläggande för att fälla en gärningsman.

Som jag skrev: "Jag kan absolut tycka det är av intresse att lyfta fram alternativa gärningsmän och spekulera. I ett indiciefall."

@Tingsnotarien kanske kan redogöra juridiskt för när (rimliga) alternativa förlopp behöver klarläggas?
2015-07-29, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inmodumanus
Fast det finns inget sådant lagrum om alternativa förlopps klarläggande för att fälla en gärningsman.

Som jag skrev: "Jag kan absolut tycka det är av intresse att lyfta fram alternativa gärningsmän och spekulera. I ett indiciefall."

@Tingsnotarien kanske kan redogöra juridiskt för när (rimliga) alternativa förlopp behöver klarläggas?

Göm dig inte bakom ord. Det handlar om utredande polisers förmåga att tänka fritt.
2015-07-29, 15:05
Medlem
Citat:
Intressant att de som sväljer allt som polis och åklagare kommer med okritiskt och sålunda även anser att litauern ( tidigare litauerna) är skyldig -för att han är skyldig- också är de som mest försöker förminska, kränka och håna de som tycker annorlunda.
Vad säger det? Tja, att de är osäkra och behöver gå person istället för fakta vilket i sin tur visar att det är ännu mer behövligt att det finns de som vågar tänka fritt.

Bra skrivet alla har sin fria tro att tänka och tycka vad man vill.

Men massa påhopp och att förminska någon bevisar hur små de själva är...
2015-07-29, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gurkmajja
Ja. Rådmannen gick t o m ut i media och förklarade sin fadäs.

Jo det gjorde han men jag menade att fråga om felaktigheten skrevs in i protokollet som sedan rättades.
Senast redigerad av nopomil 2015-07-29 kl. 15:09.
2015-07-29, 15:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Kan vara hans fru som användt hans konto.
Det kan vara vem som helst som använt hans konto iofs men även facebook kontot ger för handen att en viss förkärlek för nagelvård och annat finns där på plats. Kan iofs vara frugan där också, vem vet.
2015-07-29, 15:12
Bannlyst
Citat:
Göm dig inte bakom ord. Det handlar om utredande polisers förmåga att tänka fritt.

Polisen tänkte fritt och grep en MGM vars DNA senare visar sig är kopplat till den 17-åriga mördade flickan. Medmisstänkta och andra vittnen finns.

Vill du diskutera alternativa gärningsmän bör du kunna visa på något, eller förklara inom ramen för juridiken vad som säger att detta är ett sk. indiciefall?

MGM har tidigare sagt att det är bevisplantering. Tror du på det nu när analyser och DNA-spår från LHs kläder trillar in?
Senast redigerad av inmodumanus 2015-07-29 kl. 15:16.
2015-07-29, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inmodumanus
Polisen tänkte fritt och grep en MGM vars DNA senare visar sig är kopplat till den 17-åriga mördade flickan. Medmisstänkta och andra vittnen finns.

Vill du diskutera alternativa gärningsmän bör du kunna visa på något, eller förklara inom ramen för juridiken vad som säger att detta är ett sk. indiciefall?

MGM har tidigare sagt att det är bevisplantering. Tror du på det nu när analyser och DNA-spår från LHs kläder trillar in?

Nej de grep tre för att de trodde på MP:s ( en eller flera personer) som tyckte till om "aggressivitet".

Det står mig fritt att spekulera precis, som jag verkligen hoppas! att, utredare fortfarande gör (jobbar "brett").
Senast redigerad av nopomil 2015-07-29 kl. 15:32.
2015-07-29, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Nästan så att man misstänker att förseningen av pressträffen var just pga att man ville hålla borta journalisterna till dess att LH forslats bort.

Mer troligt att polisen ska hinna med att personligen lämna över dödsbudet av deras dotter innan de kunde börja pressträffen, den blev framflyttad flera gånger.
Kan den bil som åkte iväg sent på kvällen från fyndplatsen och såg ut ha ett brådskande ärende vara de personer som skulle ge informationen till föräldrarna?
Senast redigerad av Lekatt 2015-07-29 kl. 15:56.
2015-07-29, 15:36
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Jo det gjorde han men jag menade att fråga om felaktigheten skrevs in i protokollet som sedan rättades.
Felaktigheten skrevs in i protokollet som jag minns det ja. Sen rättades det efter att rådmannen själv gjorts uppmärksam på sitt misstag. Det ska nog finnas länkar i tråden till de felaktiga protokollen tror jag.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in