Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-07-28, 22:41
Medlem
gurkmajjas avatar
Vore kanske bra om Jesper hade läst parti -och principprogrammet innan han engagerade sig alltför mycket. Klart han blir besviken när partiet inte lever upp till hans felaktiga förväntningar.
Citera
2015-07-28, 22:43
Medlem
hippykillers avatar
Hade jag fått en önskan hade jag önskat att ni fanboys till sd lärde er att se utanför er egen bubbla. Eller i alla fall att vara lite lite smått kritisk mot sitt egna parti. Det är nyttigt.

P.s har inte läst vad muppen skriver för det intresserar inte mig det minsta.
Citera
2015-07-28, 22:46
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Extasis
Precis. Kan man inte skilja på sak och person? Jag tycker att Jesper är lite väl vänsterliberal ur min synvinkel, men det gör inte hans vittnesmål om oacceptabla händelser mindre värda för det. Det är inte okej att som SD:are se ner på kvinnor, prata rasbiologi eller tro på antisemitiska konspirationsteorier. Jag hoppas att Jesper vill hjälpa till rensa ut ännu fler sådana ur SD. Det är de avskummen som är ett verkligt problem för SD, inte en handfull som är som Jesper.

Det gör däremot att man på goda grunder kan ifrågasätta hans vittnesutsagor. Vi tycks ha att göra med en person som infiltrerat sig hos "fienden".
Citera
2015-07-28, 22:46
Medlem
Så man super inte och ligger i andra ungdomsförbund? orka icke läsa hela texten i sin helhet.

Men kan tänka mig att i SSU lyssnar vissa på gamla sovjet låtar osv. Han valde fel parti.
Citera
2015-07-28, 22:47
Medlem
https://www.facebook.com/alina.koltsova?fref=ufi&pnref=story

Jesper får artilleristöd ifrån Grön Ungdom! Så uppenbart orkestrerat. Pinsamt.
Citera
2015-07-28, 22:49
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MkII
https://www.facebook.com/alina.koltsova?fref=ufi&pnref=story

Jesper får artilleristöd ifrån Grön Ungdom! Så uppenbart orkestrerat. Pinsamt.

Citat:
Alina Koltsova Ping Johnny Höglin Torbjörn Jerlerup Birgitta Ohlsson Maria-Teresa Tess Asplund Lars Lundquist Magnus Thörnblad Helena Lind Trotzenfeldt Ingela Jonsson

(Vad säger ni, ska vi inte #backajesper?)

Citera
2015-07-28, 22:53
Medlem
kulturMarxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskkork
http://jesperwhu.blogg.se/2015/july/darfor-lamnade-jag-sd.html

Väldigt intressant läsning!

Vad har ni för tankar runt texten?
Men.. de ska ju ha en Pride-parad i Järva? Betyder inte det att de är "goda" då?
Citera
2015-07-28, 22:56
Medlem
Maestermintens avatar
Citat:
[...] Det är inte okej att som SD:are se ner på kvinnor, prata rasbiologi eller tro på antisemitiska konspirationsteorier.

Nu har jag inte läst bloggen själv, men vad jag uppfattat genom tråden var de antisemitiska konspirationsteorierna att någon hävdat att svensk media ägs utav judar. Detta är inte direkt någon konspirationsteori då nästan samtliga av Sveriges största medier ägs utav Bonnier; TV4, DN, Dagens Industri, Expressen.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Bonnierkoncernen
https://sv.wikipedia.org/wiki/Bonnier_(sl%C3%A4kt)
Citera
2015-07-28, 22:56
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Precis. Kan man inte skilja på sak och person? Jag tycker att Jesper är lite väl vänsterliberal ur min synvinkel, men det gör inte hans vittnesmål om oacceptabla händelser mindre värda för det. Det är inte okej att som SD:are se ner på kvinnor, prata rasbiologi eller tro på antisemitiska konspirationsteorier. Jag hoppas att Jesper vill hjälpa till rensa ut ännu fler sådana ur SD. Det är de avskummen som är ett verkligt problem för SD, inte en handfull som är som Jesper.

Visst kan man göra skillnad på sak och person, men Jesper tycks ju ligga ligga långt ifrån SD i diverse frågor. Att ifrågasätta tiggeri gör honom upprörd, att diskutera homoadoptioner går knappt för sig, att någon kommenterar kvinnors utseenden eller kommer med ett grabbigt skämt är väldigt obehagligt och klara tecken på djupt kvinnoförakt, och så fortsätter det ...

Rasbiologi och antisemitiska konspirationer har ingen plats i SD nej, men var hittar man egentligen dessa företeelser? En ledamot ska exempelvis (enligt Jesper) talat om "internationella konspirationer" som verkar för mångkultur, HBTQ-frågor, etc. etc. Sedan är det Jesper själv som direkt tänker på nazism när han hör detta. En annan person kanske snarare skulle ha tänkt på liberala lobbyister, globalister, kapitalister, EU-federalister, eller liknande, men Jesper tänker direkt på judar.

Det enda jag kan tycka är anmärkningsvärt i det Jesper berättar är att en medlem ansett att Hitler var ett föredöme. Anser man verkligen sådana saker ska man nog, precis som Jesper, lämna SD.

Problemet med Jespers text är för övrigt att så gott som inget av det han skriver går att kontrollera i efterhand. Inga namn nämns, inget styrks av annat än Jespers egen utsago och när det sedan grävs lite så visar det sig till på köpet att han fått hjälp av en radikalfeminist att skriva sin text. När sådant uppdagas är det kanske inte sådär jättekonstigt att folk börjar spekulera i vad det här egentligen handlar om.
Senast redigerad av Vintergrisen 2015-07-28 kl. 22:59.
Citera
2015-07-28, 23:04
Medlem
Och just uttalandet:

Citat:
Dessutom har vi ju alla ständiga referenser till så kallade ”alternativa medier”. Avpixlat, Fria Tider, Exponerat och Flashback m.fl. Dessa sidor innehåller ofta direkt lögnaktiga artiklar som helt saknar vetenskaplig förankring.

Vad är det han menar. Att Aftonbladet och Expressen artiklar bygger på vetenskap?

Nä kan inte finnas en chans ( om han nu inte hade någon form av störning ) att han gick med i partiet för att de passade honom bäst.
För han skriver på ett sett och använder uttryck som liknar mer en radikal feminist. Kanske kan vara så att feministen han får hjälp av har spökskrivit detta. Lägga in sina egna uttryck.

Undrar hur länge det dröjer innan han börjar gnälla om "näthatet" han nu får. 24 timmar?
Citera
2015-07-28, 23:20
Medlem
Maestermintens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jasonlives
Och just uttalandet:

Vad är det han menar. Att Aftonbladet och Expressen artiklar bygger på vetenskap?

Nä kan inte finnas en chans ( om han nu inte hade någon form av störning ) att han gick med i partiet för att de passade honom bäst.
För han skriver på ett sett och använder uttryck som liknar mer en radikal feminist. Kanske kan vara så att feministen han får hjälp av har spökskrivit detta. Lägga in sina egna uttryck.

Undrar hur länge det dröjer innan han börjar gnälla om "näthatet" han nu får. 24 timmar?

Denna Jesper är absolut ingen SD:are, inte ens en "liberal" sådan. Ingen SD:are skulle göra sådana uttalanden i ett nyktert tillstånd.
Citera
2015-07-28, 23:30
Medlem
Citat:
"Samma kvinna hade på en middag efter ett styrelsemöte suttit och pratat med mig om att det måste finnas ”en överstatlig konspiration” i hela västvärlden som ”tvingar oss att vara toleranta och öppna för exempelvis homosexuellas rättigheter och mångkultur”

Helt ärligt - stämmer inte detta då? Det enda som kanske inte är på pricken är att det är en konspiration (snarare helt öppet) - men nog fan är det en i mångt och mycket en europeisk överstatlig överenskommelse att etablissemanget ska trycka ner bögpropaganda i halsen på sina medborgare i pari och minut.

Citat:
Då satt nämligen en företrädare och lyssnade på vitmaktmusik
Jaaaa! och på Smålands nation i Lund har de ALDRIG (på heder och samvete) spelat en enda låt av knutna nävar...

Citat:
Han berättade då om hur han hade fått ”komma till” en kväll på krogen.
Jaaa! Det har ALDRIG knullats inom vänster... Hur fortplantar sig egentligen vänsterparister? Celldelning? Hermafroditer? Sticklingförökning? Kloning? Ympning?
Och ingen vänsterpartist har någonsin ljugit om sin karriär för ett ligg? Aldrig? Inte ens han på smålands nation som sa att han hans pappa träffade Krusse under en KPMLr resa till sovjet på tidigt 60-tal?

Citat:
Vartenda möte förekom minst ett fall då någon objektifierade kvinnors kroppar och jag kan tro att de tyckte att jag var en riktig fjolla som inte ville vara med i jargongen.
Oj låter som en vanlig kväll med MUF på Stureplan eller i Båstad under tennisen...

Citat:
Jag vill minnas att jag lyfte fram problemet med att partiet ses som nazistiskt av många.
De flesta har nog en helt annan definition av MÅNGA än den här killen. Men om Löfven, Arnstad och Ernman utgör många så - okej då...

Citat:
Bakom den polerade ytan ligger ett ruttet lik.
Jo men ärligt - under vilken polerad yta finns det INTE ett ruttet lik? Dra den om Bellman och tysken också...

Killen är ju ett skämt. En oerhört bedrövlig analys av - ja vadå. Kan inte komma på vad han egentligen vill ha sagt utom att han borde gått med i scoutern och inte ett ungdomsförbund.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in