2015-07-28, 23:50
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Jag svarade på inizio idag men den här gången frågade de inte vad man röstade på i senaste valet.

Antagligen skapar det bara fel i underlaget att bry sig om vad folk i grunden inte minns längre eller inte vill erkänna.
2015-07-28, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Jag svarade på inizio idag men den här gången frågade de inte vad man röstade på i senaste valet.

Hmmm...
Har du redan svarat på en Inizio-OU sedan senaste valet, så dem redan har den informationen kanske?
2015-07-28, 23:55
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vidr23
Hmmm...
Har du redan svarat på en Inizio-OU sedan senaste valet, så dem redan har den informationen kanske?
.. som redan är vidareskickad till Researchgruppen....
2015-07-28, 23:57
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Hmmm...

Jag har svarat på flera och tidigare har de alltid frågat vad jag röstade på i valet men inte denna gång.
2015-07-29, 00:25
Medlem
sexboxs avatar
Citat:
Hmmm...

Åsiktsregistrering... Nej, det anses nog bara inte vara viktigt längre...
2015-07-29, 00:40
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glimmande
För tillfället så känns Sverigedemokraterna som teflonpartiet nr 1. Den där galna bombnazisten i Falkenberg med sd-mor försvann direkt. Åkessons kompissupande med Ultima Thule skiter folk fullständigt i. Ganska intressant hur sd antagligen är det mest skandalresistenta partiet just pga medias långvariga negativa behandling som gjort att normalt folk helt enkelt slutat bry sig.
Nu anser jag att SD driver de flesta frågor åt rätt håll och sympatiserar därför med dom.
Men i alla fall.
Bombkillen var ju ett vagt långskott från MSM och Thule-"skandalen" är så skrattretande så det inte ens behöver kommenteras. Gör det ändå. Hade varit ungefär lika mkt "skandal" som om det hade varit Gessle han tagit en öl med. UT var ju av majoriteten socialt accepterade redan på 90-talet även av de som inte gillade musiken.
Men om vi leker med tanken att man inte gillar SD och tror att Jimmie och UT har gaskammare bakom studion osv men förstår att dagens politik driver Sverige rakt
ned i avgrunden, vad ska du då rösta på?
Finns liksom inget alternativ.
SD= vi har en chans att rädda landet.
7K= garanterat kört.
Det är därför SD är untouchable enligt mina politiska lekmannateorier. Samt givetvis ditt eget konstaterande att MSM så länge kastat skit på dom att folk bara blir förbannade när nya "skandaler" smackas upp på löpen.

Ont/ Är med i Inizios panel sedan Juni. Har dock inte fått några frågor om partisympatier i Juli.
Kan kanske bero på att jag uppgav att jag röstade SD i höstas
Stämmer även jag in i att det är trist att Yougov har semester i dessa ljusa tider för oss sverigevänner.
Senast redigerad av Kolgrill-ftw 2015-07-29 kl. 00:43.
2015-07-29, 04:23
Medlem
RadioDDR1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinewave
Det är ganska vanligt att vissa här på Flashback verkar ha någon typ av tunnelseende. Bara i Stockholm finns fortfarande ganska gott om områden där man är förskonad från invandringens sämre effekter. Arbetar man inte heller nära eller kring områden som drabbas av mycket invandring kan man förmodligen leva ett helt liv utan att påverkas nämnvärt. Något som dock alla ser och som är direkt kännbart är alla tiggare, det är inte för inte som SD:s siffror skjutit i höjden när en av konsekvenserna av sveriges slappa migrationspolitik blir så väldigt tydlig för gemene man och kvinna.

Tiggarna har ett värde om 5-10 procentenheter om jag får gissa och allt går till SD. SD har nog inte maxat än på det området tror jag, finns nog ett par procentenheter kvar att ta av.
2015-07-29, 06:45
Medlem
flipflaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinewave
Det är ganska vanligt att vissa här på Flashback verkar ha någon typ av tunnelseende. Bara i Stockholm finns fortfarande ganska gott om områden där man är förskonad från invandringens sämre effekter. Arbetar man inte heller nära eller kring områden som drabbas av mycket invandring kan man förmodligen leva ett helt liv utan att påverkas nämnvärt. Något som dock alla ser och som är direkt kännbart är alla tiggare, det är inte för inte som SD:s siffror skjutit i höjden när en av konsekvenserna av sveriges slappa migrationspolitik blir så väldigt tydlig för gemene man och kvinna.
I DN i dag tas det upp en annan sak som drabbar alla, med en blytung slägga.

"Om Pisamätningarnas urval begränsas till elever med svensk bakgrund försvinner 29 procent av resultatförsämringen 2000–2012. Stor flyktinginvandring är inte hela förklaringen till det svenska raset men den enda säkra faktorn. "

"Det är möjligt att resultaten bland skolbarn med svenskt ursprung också kan ha påverkats av förändringarna i elevsammansättningen. "

http://www.dn.se/debatt/invandringens-effekt-pa-skolresultat-kraver-krafttag/

Den artikeln blir svår att vifta bort eller att göra en "snyftvändning " på.

Hårda fakta, den höga invandringen förstör förutsättningarna för våra egna barn. Nu jävlar, säger nog den genomsnittliga föräldern.

Det kommer att nå väljargrupper vilka tidigare kunnat gå med skygglappar. Kanske 5% till?
2015-07-29, 07:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flipflap

"Om Pisamätningarnas urval begränsas till elever med svensk bakgrund försvinner 29 procent av resultatförsämringen 2000–2012. Stor flyktinginvandring är inte hela förklaringen till det svenska raset men den enda säkra faktorn. "

"Det är möjligt att resultaten bland skolbarn med svenskt ursprung också kan ha påverkats av förändringarna i elevsammansättningen. "

Hårda fakta, den höga invandringen förstör förutsättningarna för våra egna barn. Nu jävlar, säger nog den genomsnittliga föräldern.

Det kommer att nå väljargrupper vilka tidigare kunnat gå med skygglappar. Kanske 5% till?

En enda artikel ger inga fem procent. Jämför med tiggarplågan, här påminns folk ständigt om problemet: Även de som inte är politiskt intresserade (sådana som aldrig bryr sig om politik, aldrig läser om politik etc) även sådana blir nu dagligen informerade om detta politiska problem.

För att DN-artikeln ska få effekt krävs en massiv informationskampanj, flygbladsutdelning etc. Men flygbladsutdelarna utesluts ju ur SD på löpande band...
2015-07-29, 08:13
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:

Ok, då är det bara 71% försämring kvar som beror på den vänstervridna flumskolan. Känns rätt katastrofalt även det.
2015-07-29, 08:21
Medlem
Energiknippes avatar
Citat:

En artikel i DN gör inga underverk, det måste hamras in i varje partiledardebatt för att det ska fungera. Om jag inte missminner mig så raljerade Björklund rätt hårt när SD påpekade just ett samband mellan PISA och invandring, istället för att vara smart och erkänna detta självklara faktum. Hade jag varit utbildningsminister och sett resultaten dala men varit bakbunden av Reinfeldt för att göra något åt det - då hade jag åtminstone gjort det känt att bakgrunden är känd. Snacka om att "ta en för laget".
2015-07-29, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Energiknippe
En artikel i DN gör inga underverk, det måste hamras in i varje partiledardebatt för att det ska fungera. Om jag inte missminner mig så raljerade Björklund rätt hårt när SD påpekade just ett samband mellan PISA och invandring, istället för att vara smart och erkänna detta självklara faktum. Hade jag varit utbildningsminister och sett resultaten dala men varit bakbunden av Reinfeldt för att göra något åt det - då hade jag åtminstone gjort det känt att bakgrunden är känd. Snacka om att "ta en för laget".

I Björklunds fall hade det inte varit särskilt smart att erkänna detta då han sannolikt fått sparken i så fall. Det är tyvärr så politiken i Sverige fungerar. Det är ett luftslott som politiker låtsas existerar för att få vara en del av det.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in