2015-07-28, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hobbyanarkist
Juli år 2015 måste ha varit en av de värsta månaderna i mannaminne för oss UI-knarkare... Aldrig någonsin har jag känt sådan frustration!

2 st opinionsundersökningar under en hel månad, men nu tar vi nya tag, och siktar mot nya mål!
Mot Sveriges största parti!

Hejja Jimmie & SD!
Vafan, kommer det inga fler denna månad? BUUU!
2015-07-28, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egenintresset
Yougov nästa vecka? Någon som vet?
2015-07-28, 22:28
Medlem
Menveds avatar
Citat:
Jo, antagligen Inizio nu på fredag eller lördag, men det är inte säkert. Det är ett nytt institut och vi vet inte om de gör julimätningar men antagligen gör de det eftersom de är ett webbinstitut och då kan man få tag på folk även på sommaren.

Till LBeria: Någon i tråden hade kontaktat Yougov och fått svaret att det inte blir någon julimätning.
2015-07-28, 22:31
Medlem
glimmandes avatar
För tillfället så känns Sverigedemokraterna som teflonpartiet nr 1. Den där galna bombnazisten i Falkenberg med sd-mor försvann direkt. Åkessons kompissupande med Ultima Thule skiter folk fullständigt i. Ganska intressant hur sd antagligen är det mest skandalresistenta partiet just pga medias långvariga negativa behandling som gjort att normalt folk helt enkelt slutat bry sig.
2015-07-28, 22:31
Medlem
Citat:

SD bör gå till val på två OU i veckan året runt.
2015-07-28, 22:41
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glimmande
För tillfället så känns Sverigedemokraterna som teflonpartiet nr 1. Den där galna bombnazisten i Falkenberg med sd-mor försvann direkt. Åkessons kompissupande med Ultima Thule skiter folk fullständigt i. Ganska intressant hur sd antagligen är det mest skandalresistenta partiet just pga medias långvariga negativa behandling som gjort att normalt folk helt enkelt slutat bry sig.

Det har ropats på varg så många gånger nu att jag har svårt att föreställa mig ett enda verkligt eller fiktivt scenario som skulle innebära att SD tar skada. SD måste komma i regeringsställning innan några opinionsmässiga motgångar kommer kunna skönjas. Annars kan sjuklövern bara hoppas att Jimmie Åkesson beslutar att lägga ner partiet.
2015-07-28, 22:43
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glimmande

Sådant där väger väldigt, väldigt... lite mot att vi har styrande som till synes struntar fullständigt i att göra det som är bäst för de väljare som de skall representera.
2015-07-28, 23:05
Medlem
Deon Limes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Du är med på att jag föreslog en anledning till att inte 60 % röstar på SD, trots att ca 60 % (sist jag kollade) anser att invandringen är (för) stor?

Givetvis kan man komma med olika förklaringar till detta, från att "Media tokljuger och hade de inte gjort det hade alla röstat på SD" till "Storfinansen, näringslivet , Bilderberggruppen och landets alla vänsterdårar har svurit sig samman i en ohelig allians att förstöra Sverige och har, genom hypnos, fått alla väljare att tycka samma"...

I det perspektivet tycker jag att min förklaring, att inte alla tycker att SD är svaret på mer än en del av problemet, känns lika trolig.

Många som inte är vidare förtjust i invandingen har så passlite kontakt med den att det inte förmått dem att byta till det unga SD efter decenier av ett etablerat gamalt parti.

Min mamma t ex är inte ute på stan och springer. Cycklar till jobbet där de fåtalet invandrare där tillhör den sjötsamma sorten. Kvällarna och helger fylls sedan med aktiviteter som att njuta i sommarstugan, lite bingo, dansbandsdans, en tur i bekants båt och hälsa på etniskt svenska bekanta.

Hon stör sig på tiggarna men kommer i övrigt inte mycket i kontakt med dem. Tror det är lätt för oss födda på 70, 80 och 90-talet att se oss blinda. Men för de lite äldre är segrationen i många fall närmast total även för de som bor i mångkulturella städer. T om deras barn slutade skolan när den fortfarande fungerade relativt bra så inte ens det har det berörts av.
2015-07-28, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deon Lime
Många som inte är vidare förtjust i invandingen har så passlite kontakt med den att det inte förmått dem att byta till det unga SD efter decenier av ett etablerat gamalt parti.

Min mamma t ex är inte ute på stan och springer. Cycklar till jobbet där de fåtalet invandrare där tillhör den sjötsamma sorten. Kvällarna och helger fylls sedan med aktiviteter som att njuta i sommarstugan, lite bingo, dansbandsdans, en tur i bekants båt och hälsa på etniskt svenska bekanta.

Hon stör sig på tiggarna men kommer i övrigt inte mycket i kontakt med dem. Tror det är lätt för oss födda på 70, 80 och 90-talet att se oss blinda. Men för de lite äldre är segrationen i många fall närmast total även för de som bor i mångkulturella städer. T om deras barn slutade skolan när den fortfarande fungerade relativt bra så inte ens det har det berörts av.

Men sprängningarna i Malmö och skottlossningarna i Göteborg och all annan kriminalitet måste de väl uppröras av?
2015-07-28, 23:11
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Jag svarade på inizio idag men den här gången frågade de inte vad man röstade på i senaste valet.
2015-07-28, 23:15
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deon Lime

Det är ganska vanligt att vissa här på Flashback verkar ha någon typ av tunnelseende. Bara i Stockholm finns fortfarande ganska gott om områden där man är förskonad från invandringens sämre effekter. Arbetar man inte heller nära eller kring områden som drabbas av mycket invandring kan man förmodligen leva ett helt liv utan att påverkas nämnvärt. Något som dock alla ser och som är direkt kännbart är alla tiggare, det är inte för inte som SD:s siffror skjutit i höjden när en av konsekvenserna av sveriges slappa migrationspolitik blir så väldigt tydlig för gemene man och kvinna.
2015-07-28, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sinewave
Det är ganska vanligt att vissa här på Flashback verkar ha någon typ av tunnelseende. Bara i Stockholm finns fortfarande ganska gott om områden där man är förskonad från invandringens sämre effekter. Arbetar man inte heller nära eller kring områden som drabbas av mycket invandring kan man förmodligen leva ett helt liv utan att påverkas nämnvärt. Något som dock alla ser och som är direkt kännbart är alla tiggare, det är inte för inte som SD:s siffror skjutit i höjden när en av konsekvenserna av sveriges slappa migrationspolitik blir så väldigt tydlig för gemene man och kvinna.

Inte ens säkert att tiggarna stör flertalet. Det finns massor av människor som ömmar för dem. Och som du ovan skriver: I segregerade städer ser inte innerstadsfolket invandringens negativa effekter. Snarare är det tvärtom: Det urval av invandrare de ser är väletablerade duktiga invandrare på deras arbetsplatser. De minst lika många ineffektiva invandrare som finns i "utanförsskapsområdena" är inte mer än en medial siffra de skummar igenom någon gång utan att de berörs nämvärt.
Vad gäller granatattacker, skjutningar etc är jag inte alldeles övertygad om att de ens vet att det är invandrare som krigar, de kan mycket väl tro att det är svenskar. Det är hur som helst inget som berör deras värld.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in