Citat:
Ursprungligen postat av
Bergakungen
Du är med på att jag föreslog en anledning till att inte 60 % röstar på SD, trots att ca 60 % (sist jag kollade) anser att invandringen är (för) stor?
Givetvis kan man komma med olika förklaringar till detta, från att "Media tokljuger och hade de inte gjort det hade alla röstat på SD" till "Storfinansen, näringslivet , Bilderberggruppen och landets alla vänsterdårar har svurit sig samman i en ohelig allians att förstöra Sverige och har, genom hypnos, fått alla väljare att tycka samma"...
I det perspektivet tycker jag att min förklaring, att inte alla tycker att SD är svaret på mer än en del av problemet, känns lika trolig.
Många som inte är vidare förtjust i invandingen har så passlite kontakt med den att det inte förmått dem att byta till det unga SD efter decenier av ett etablerat gamalt parti.
Min mamma t ex är inte ute på stan och springer. Cycklar till jobbet där de fåtalet invandrare där tillhör den sjötsamma sorten. Kvällarna och helger fylls sedan med aktiviteter som att njuta i sommarstugan, lite bingo, dansbandsdans, en tur i bekants båt och hälsa på etniskt svenska bekanta.
Hon stör sig på tiggarna men kommer i övrigt inte mycket i kontakt med dem. Tror det är lätt för oss födda på 70, 80 och 90-talet att se oss blinda. Men för de lite äldre är segrationen i många fall närmast total även för de som bor i mångkulturella städer. T om deras barn slutade skolan när den fortfarande fungerade relativt bra så inte ens det har det berörts av.