Citat:
Ursprungligen postat av
Lingonskogen
I artikeln sägs "35-åringen är misstänkt för mord någon gång under tiden den 7 juni fram till den 12 juni"
Är tidsangivelsen så vag
för säkerhets skull eller hittades hon i frysen ?

Man har fortfarande inte kunnat fastställa dödsorsak och därmed inte heller tiden för dödens inträde.
Obduktionsrapporten är inte klar - jag kan föreställa mig ett par orsaker till detta:
1. Har BO blivit strypt, vilket ligger närmast till hands att anta om det handlar om våldtäkt och mord, och dött av denna åverkan brukar det kunna fastställas genom att konstatera vissa brott på bl a tungbenet. har kroppen blivit styckad, dvs huvudet avskilt, kan det vara svårt eller omöjligt att fastställa dödsorsak strypning. I fallet Linda Chen saknades ex tungbenet o dödsorsaken gick inte att få fram.
2. Det kan handla om att kroppen uppvisar flera olika skador, ex sticksår, hugg mm. som kan ta tid att avgöra vilken av dem som var det dödliga, och ev detta i kombination med strypning/kvävningstecken.
3. Är kroppen i flera delar, vilken jag tyvärr ser som mer o mer sannolikt, utökar detta troligen även den totala tiden att genomföra obduktion och arbeta fram en komplett rapport
4. Samt fler orsaker som vi här inte känner till. Har hon varit vid liv fast skadad,
under hur lång tid? Såna saker och mina funderingar.