2015-07-29, 00:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Kan du säga något om hur det ledet ser ut, Asta över häcken till Sune som du träffar på ICA?

Vet du ursprungskällan?

Vad sades mer när du fick den här informationen?

Om det stämmer så är ursprunget
pappan till BO men tycker det
låter makabert.
2015-07-29, 00:08
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av locknloll
Åklagare Wennerholm och Advokat Rönnbäck har ju mötts förr.
Bla i ett mål där BO körde moped och blev sedan våldtagen.

Även här fann man DNA. Men läs gärna här hur GM försökte att förklara bort det hela med att hans DNA fanns på flickans kropp.

https://motpedofilerisverige.files.wordpress.com/2013/01/dom-48-c3a5ring.pdf

Vilket, ja rent ut sagt, avskum hon är.
Ja jag vet att det är hårda ord.
OcH att det ingår i en advokats arbetsuppgifter att försvara en klient.
Men att kunna leva med sig själv efter att ha företrätt, som i detta fall, en uppenbar sexualförbrytare.
Nä jag hoppas kärringen inte sover gott om nätterna.
Karma is a bitch...

Jag tycker att advokater, rent allmänt, är ena riktiga horor.
Förstår inte hur de kan leva med sig själv.
Nä tacka vet jag åklagare...
2015-07-29, 00:09
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Åklagare Wennerholm och Advokat Rönnbäck har ju mötts förr.
Bla i ett mål där BO körde moped och blev sedan våldtagen.

Även här fann man DNA. Men läs gärna här hur GM försökte att förklara bort det hela med att hans DNA fanns på flickans kropp.

https://motpedofilerisverige.files.wordpress.com/2013/01/dom-48-c3a5ring.pdf
Ja, gud vad uppfinningsrika somliga svin till förövare kan vara minsann:

Att hans DNA-profil hittats på flickans bröst kan
förklaras med att de pratade 5-10 minuter vid stora vägen. Flickan sa då att hon
rökte och frågade om han hade en tändare. Han gav flickan sin tändare och hon
stoppade den i sin bh för att hennes föräldrar inte skulle hitta den.

Nu får vi se framöver vad "vår man" kommer att klämma ur sig för lustigheter när
saker och ting ska försöka bortförklaras. Det blir nog läsvärt och hörvärt...

Ps. Det minsta man kan begära av kryp som mördar och våldtar och gör annan skit
är att de står för vad de gjort. Men, nej, då - så usla och fega är de allesammans att de oftast
blånekar även om bevisningen är så massiv att de är naglade fast vid sin skuld.
Det var nätt och jämt att aset Eklund erkände sitt mord på Engla. Aset Olsson i sin tur
vägrade in i döden att stå för sina ogärningar.
Senast redigerad av Grandioso 2015-07-29 kl. 00:17.
2015-07-29, 00:11
Medlem
locknlolls avatar
Vad menas ?

Det sägs att Lisa inte mördades på den plats där hon hittades.

Betyder detta att handlingen och döden inte skedde på den plats där hon hittades.
Eller kan det betyda att handlingen inte skedde på platsen,men att själva döden mycket väl kan ha inträffat på den plats där hon hittades ?
2015-07-29, 00:13
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Detta är också vad jag uppfattat det som. Att polisernas reaktion genom att gråta o bryta ihop vid synen handlat om att hon varit otroligt åverkad och skändad.Fruktansvärda syner för poliser på landsorten där saker sällan händer.

Å jo, i trakten har det förekommit en del inbrott, byggnadsställningar har stulits på säteriet, diesel också om jag inte minns fel, dessutom så stal någon Lenas finaste kaffeservis och utlänningar sägs stirra på traktens jäntor, så nog händer det saker i lilla Blomberg allt. Rena rama gangsterhålan har jag en känsla av, de kriminellas högborg, så ett bestialiskt mord kan knappast ha chockerat bygdens Kling och Klang.

Vad tror du om högtryckstvättningshypotesen, kan det vara förklaringen till att kroppen fördes till Martorp?
2015-07-29, 00:14
Medlem
Citat:
Vad menas ?

Betyder detta att handlingen och döden inte skedde på den plats där hon hittades.
Eller kan det betyda att handlingen inte skedde på platsen,men att själva döden mycket väl kan ha inträffat på den plats där hon hittades ?
Mordet skedde inte på fyndplatsen
2015-07-29, 00:15
Medlem
Citat:
Vad menas ?

Det betyder att hon redan var död när hon kom till den plats hon hittades på
2015-07-29, 00:19
Bannlyst
Har alla övergett kidnappningsteorin & att hon hölls vid liv i dagar. Styvpappan vägrade att slanta upp cashen & dagarna gick & gick bara. Till slut så åkte de in & dumpade henne död på området för att bli hittad förr eller senare. Som en markering mot folk som inte tar kidnappningar på allvar typ.
2015-07-29, 00:19
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stepside88
3:e led så hur riktigt det
är kan jag inte uttala
mig om.

Gissningsvis 3:e led och dessutom via den fantastiska källan facebook. Vad är det för fel på idioter som inte kan skilja pubertalt byskvaller från verkligheten? Och varför i helvete sladdrar du vidare infantilt skitsnack?

Citat:
Vet du ursprungskällan?
Min gissning är en kompis till en kompis som är vän med en kompis som skrev ett inlägg på facebook.
Senast redigerad av madtop 2015-07-29 kl. 00:22.
2015-07-29, 00:20
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lndigo
Hon kan ha funnits kvar i den vita boden medan den flyttades. Känns inte som att man borde få göra så normalt men detta är ju allt annat är ett normalt fall, så att säga. Kanske man blev tvungen för att inte riskera att förstöra bevis. Boden är också förhållandevis liten så det vore förmodligen trångt att undersöka den ordentligt på plats. Sedan vore insynen total för*journalister/fotografer och övriga om de på plats skulle ha säkrat boden fullt och därefter fört ut LH. Det är vad jag tror.

Du är inte den första med denna teori. Men jag undrade om detta verkligen är etiskt riktigt och det vet jag fortfarande inte. 😔
2015-07-29, 00:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Gissningsvis 3:e led och dessutom via den fantastiska källan facebook. Vad är det för fel på idioter som inte kan skilja pubertalt byskvaller från verkligheten? Och varför i helvete sladdrar du vidare infantilt skitsnack?

Använder mig inte av facebook
och om det är infantilt skitsnack
tackar jag för upplysningen.
Hade ingen aning........
2015-07-29, 00:23
Medlem
Citat:
Kanske en lågutbildad person som inte känner till att även hud kan besudla föremål med DNA. Hur som helst så är högtryckstvätt den bästa förklaringen till att kroppen fördes till Martorp tycker jag. Att den häktade är lågutbildad tror jag kan stämma med verkligheten, hans relativt okvalificerade jobb tyder på det.

Lägg därtill att han kanske inte kände till att MPS finns och vad den organisationen kan göra för svensk polis.

Tycker nästan han verkar högutbildad, verkar ha begått det perfekta brottet, BO försvinner utan ett enda spår och han får själv leda gänget mot kroppen och mot sig själv, ingen kan säga hur hon dog och ingen kan säga när och allt detta på en timma. Vid det laget när han var på fyndplatsen mitt på dagen för att sprida ut ännu en ledtråd så visste han att MP fanns

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in