2015-07-28, 14:44
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pjalle
Zara Larsson är helt jävla dum i huvudet och borde sluta få uppmärksamhet. Hon skrev att manshat inte skadar någon. Att det är okej att hata män. Att hon hatar machokulturen. Och så är folk förvånade att hon får hatbrev? Massidioti? Om någon hade skrivit så fast om kvinnor hade denne personen med 100% säkerhet få fängelse eller miljonbelopp i skadestånd.

Zara är en hemsk människa som sprider hat. Vi behöver inte mer hat i världen. Hon hjälper ingen, hon förvärrar situationen för alla. Hon är en korkad 17-åring som tror sig veta allt om världen, fast hon bara är ett praktexempel på hur anti-rasister (eller anti-vita) lyckas hjärntvätta ungdomar att det är fel att vara vit, white guilt.
Men förstår du inte att Zara har växt upp i amiral Björklunds skola, där hon åtminstone från mellanstadiet matats med genusteori och radikalfeministiskat manshat. Klandra inte henne - klandra de som format den skola hon gått i.
Citera
2015-07-28, 17:05
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stmated
Va? Nu vet inte jag hur mycket du låter din snopp styra dig, men jag hade då aldrig låtit kvinnors syn på mig styra mitt värde.
Och om det vore så att män styr sig efter kvinnor så skulle inte någon kvinnomisshandel finnas. Tror inte någon gillar att bli misshandlad.
Den här "tesen" du har är nästan skrattretande, låter nästan lika dumt som "män starka nutida grottmän ugh män lever efter biologi"

Ja, för kvinnomisshandel sysslar ju 99% av männen. Kommer alltid finnas en liten klick människor som inte passar in i tesen. Men inte tillräcklig för att förkasta tesen. Tänk lite nu, varför måste männen i nästan varje kultur jag har sett visa sig värdig för kvinnan? Visst vi har vissa kulturer där kvinnan blir bortgift mot sin vilja. Men kulturer överlag, så måste mannen visa sig värdig.

Så du menar att driften att fortplanta sig inte är stark alls hos män? Skulle faktiskt vilja påstå att den är kraftigare än kvinnors därav är dom så lättlurade för att öka sin chans till fortplantning. Dom anpassar sig efter vad kvinnor vill ha av en man. Se användaren #Bullfetta. Mycket sanning i det hon skriver att män är så jävla lättlurade.

Citat:
Så om vissa män inte vet om att kvinnor är svaga så är de snälla mot dem, men när de vet att de inte är svaga ger det rätt att angripa dem för att de är "jämställda"? Hur fungerar det? Det låter ju nästan lika dumt som argumentet "Om det ska var jämställt så ska jag få slå en kvinna på käften" som man hör från 14-åriga pojkar på CS-forum.

Så kvinnor är priviligerade så länge de inte vet att de har värde, för då börjar de att inkräkta på männens makt och då ska de stoppas? Förstår jag dig rätt? Vet att du kommer säga nej, men det låter verkligen som det är det du menar.

Nej du förstår mig inte alls.
Rätt att angripa? Man skall inte kunna problematisera kvinnors beteenden? Man skall inte kunna diskutera vad kvinnors beteenden leder till som kan vara negativa? Man får överhuvudtaget inte ifrågasätta kvinnor?

Kvinnor vet sitt värde väldigt tidigt. Att dom är mer värdefullare än mannen. Bara se på ett antal av celenos inlägg där män aktivt blir diskriminerade just pga att dom är män. Kvinnor få speciella starta eget bidrag. Dom är inte jämlika mannen inför lagen. På nåt jävla vänster så ser männen detta som något ärofyllt i att skydda och ge en hjälpande hand till kvinnan när hon får det lite svårt i livet.

Är jag en dum man om en kvinna slår mig på käften och jag slår tillbaka med samma mynt? Eller ska jag vara en "riktig" man som bara går därifrån, skaka av det. Det var fint och sådär busigt gjort. Bara för att hon var kvinna?

Skall jag vara en "riktigt" man som tar mitt ansvar när kvinnan tvingar mig till att behålla ett barn som båda inte vill ha från början men där hon sen ändrade sig efter sexet och behöll det mot min vilja och kräver ansvar för ett beslut hon har tagit som jag inte får säga någonting om?

En riktig man skall ta ansvar över sina handlingar men det ska inte gälla kvinnor?

Citat:
Vänta, kvinnor avskyr feminism för att de är priviligerade och inte vill att andra ska pusha för att de ska få göra precis hur de vill?
De vill vara offer? Låter ju som ett alldeles utmärkt mantra "var glad i att vara ett offer".

Dom är nöjda i att spela offer. Det är ett skådespeleri. Det finns en grupp kvinnor ja som fortfarande vill att mannen skall vara den som arbetar, drar in pengarna, vara den som har huvudansvaret. Vara den som tar beslut så att kvinnan sen kan skörda hans frukter. Min syster vill mer än gärna sluta jobba om hon hittar en rik man. Fatta vad skönt att bara sitta hemma och bara städa, laga lite mat, passa barnen. Vad skönt det hade varit.
Hennes vän i USA jobbade där några månader för 10 år sedan, hittade en man, gifte sig kort därefter. Hon sa en gång när jag frågade varför inte hon jobbar?
Hon - Varför skulle jag jobba, jag har ju en man som arbetar för oss.
Jag - Du menar han jobbar för dig? Sen kom ju dom vanliga förklaringarna på att han minsann arbetar även för sig själv. I själva verket jobbade han så han kunde säkra framtiden enbart för frugan och barnen. Det är så enkelt att lura män som kvinna att när hon säger "han jobbar för oss", så innebär det inte att han är med i ekvationen alls. Bara hon och barnen. Han är hennes verktyg, sin leksak.

Just därför är det en del tjejer som går med i organisationer som värnar om mäns rättigheter och belyser deras problem. Och arbetar mot feminismen. Attityder mot kvinnor har ändrats dom senaste åren. Problemet som kvinnorna har fått nu som gör så att en del inte ens vill kalla sig feminister är att mäns bild av kvinnan raseras. Att kvinnan inte behöver en hjälpande hand.

Citat:
Källa på det, tack. "fler och fler" känns en opinion man bildar efter ha sett ett par bilder/videos från 9Gag.

Det räcker med flashback:
(FB) Om ni såg en svensk kvinna råka ut för en våldtäkt, skulle ni försöka förhindra det?

Bara för några år sedan så var det otänkbart att ens tänka tanken på att inte hjälpa en kvinna som blir våldtagen. Var det inte nyss där det gjordes ett experiment i Stockholm där det var en kvinna som på låtsas blev våldtagen av en man i en bil just för att se hur omgivningen reagerade? En del tog upp telefonen för att ringa polisen. För några år sedan så hade jag nästan kunnat garantera dig att varje man hade slängt sig in i bilen för att stoppa brottet. Jag hade inte stoppat våldtäkten, men jag hade ringt polisen. Killen kan ju ha en kniv och döda mig istället.

Citat:
Ja, för det är ju helt plötsligt deras eget fel när de får höra att de inte ska erkänna sin roll i samhället som offer. Låter bra.

Vad babblar du om?
Varför kan du inte se kvinnor som starka och självständiga individer som kan ta ansvar över sina handlingar? Varför måste männen, samhället, undsätta dessa kvinnor?

Citat:
Här trodde jag att ett mycket stort argument mot feminism var att kvinnor leker offer, säger att de lever under ett förtryck som inte finns och inte ska kunna ta på sig sin offerkofta och skylla på män. Men om de perpetuellt är offer i dagsläget så borde väl feminismen gör det motsatta och ta bort det argumentet? Det är i alla fall det du säger.

Ja? Så varför görs inte detta?

Citat:
Den där videon argumenterar med petitessen att den ena intervjun förklarades med "fear" och den andra med "rage" och tar upp det som någon sorts poäng att hon sa att hon var helt ensam flera gånger. Om det hade funnits en annan man på plats så har du nog helt rätt, det hade säkert fortfarande hänt att mannan hade dragit bort henne. Men nu var hon själv. Killen på cykeln kanske inte hade gjort något alls, för det fanns en annan man i närheten.

Om jag ska vara ärlig så förstår jag inte ens varför du postar den här videon.

Varför jag tar upp den är för att det är såhär kvinnor faktiskt är. Hon är stark, självständig, "you go girl" mentalitet. Hon var iget offer först, hon visste vad hon gjorde. När folk började titta närmare på det så var hon plötsligt ett offer enligt sig själv. Å nej, jag måste ta ansvar över mina handlingar nu som det krävs av en man? Hur ska jag nu kunna spela mina kort, dags att dra fram offerkortet...
Det är detta jag menar med att kvinnor inte vill ha jämställt. Dom vill bara ha det när det passar dom. Hur kan man begära att allt skall vara jämställt när man får höra att man aldrig skall göra så mot en kvinna? Men det är okej att utföra det mot en man?

Citat:
Det är inte en visning på ett destruktiva beteende i den kvinnliga könsrollen. Hon var helt själv, pumpande med adrenalin, livrädd och arg. Hon blev "attackerad" av någon och skyddade sig. Ska detta jämföras med situationen då en man slår en kvinna i hemmet? Han var arg, så han får slå kvinnan? För kvinnan fick slå mannen som skrämmer henne till livet?

Jo det är ett bevis på ett kvinnligt destruktivt beteende att alltid luta sig emot att man är det svaga könet och utnyttjar detta för att lura omgivningen att dom är offret i det hela när dom inte var det alls. Du ursäktar ju själv hennes beteende med att hon var arg, rädd osv osv osv. Hade du gjort det om det hade varit en man som hade gjort det? Samhället hade fan krävt livstid för hans agerande. Men du vet kvinnor dom vet ju inte vad dom gör så då måste vi finna irrationella förklaringar till varför det var okej för henne att slå ett barn.

Hon skyddade sig? Med att sparka på ett barn som ligger ner och bara fortsätter sparka? Eh va? Jag jämför inte detta med att en man slår en kvinna i hemmet. Hur kan du läsa in det?

Citat:
Dock håller jag med om att kvinnor också har våld i sig. Precis som män. Jag tror inte det är någon direkt skillnad mellan vad en man kontra kvinna är kapabla till, bara att den andra utövar den annorlunda baserat på sin överordnade styrka.

Och det är sämre eller vadå?

Citat:
Usch vad hemskt att det inte kan fortsätta i samhället att kvinnor är svaga offer som inte ska ta plats i samhället.

Wow. Du ser verkligen kvinnor som offer och riktigt svaga som behöver en hjälpande hand bara för att dom är födda kvinnor. Du är väldigt lurad.
Citera
2015-07-28, 17:43
Medlem
lillaHedvigs avatar
Handlar inte om feminism!

Alla gapar om feminism och hur jävligt det är. Klart som fan att vi ska ha jämlikhet! Vem vill ha en underdånig urblåst brud i sitt liv, som inte fattar annat än att passa upp på sin herre? Herregud så irriterande! Ska man bo ihop så måste det vara med nån på samma nivå. Intellektuellt och statusmässigt. Nån som man kan snacka med, som fattar nånting.

Nej, Zara Larsson är inget annat än en bortskämd snorunge. Det är det det handlar om. Och jag tar inte skit av en kaxig tonåring. Punkt!
Citera
2015-07-28, 18:03
Moderator
MrFishboys avatar
Det är så uppenbart att det som kallas "kvinnohat" är en förkortning av kritik av den kvinnliga offerkulturen och mot de kvinnliga privilegierna, inte riktigt hat mot kvinnor som individer. Män ska tystas för att inte störa den kvinnliga dominansen inom en rad områden. Man måste generalisera för att se strukturer, annars får man ju inte hela bilden och det blir lätt att förneka problemen...
Citera
2015-07-28, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFishboy
Det är så uppenbart att det som kallas "kvinnohat" är en förkortning av kritik av den kvinnliga offerkulturen och mot de kvinnliga privilegierna, inte riktigt hat mot kvinnor som individer. Män ska tystas för att inte störa den kvinnliga dominansen inom en rad områden. Man måste generalisera för att se strukturer, annars får man ju inte hela bilden och det blir lätt att förneka problemen...

men firrepojken.

man får faktiskt inte lov vara så här enfaldigt dum och simma runt runt så allt man ser är bara sin egen stjärt ok?

kvinnohat är ett världsbrett fenomen och lika gammalt som bibeln minst. Så det existerar självfallet utanför den lilla feministiska fiskdammen Sverige i tid och rum.

Riktigt hat mot kvinnor som kön och som individer ser du överallt i form av fysiskt våld, mord, sexuellt våld och äkta juridiska, sociala begränsningar av kvinnors liv, rättigheter och möjligheter.
Problemet är detta inte att några ynka patetiska fjompar i Sverige sitter och blir grymt kränkta för att en 17-åring talar i radio.
Det är liksom en liten fiskfis jämfört med nigarafallet i tyngd..

allright?
Citera
2015-07-28, 19:11
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Så det existerar självfallet utanför den lilla feministiska fiskdammen Sverige i tid och rum.
Fast det är förstås svenska män ni hatar.
Citat:
Riktigt hat mot kvinnor som kön och som individer ser du överallt i form av fysiskt våld, mord, sexuellt våld och äkta juridiska, sociala begränsningar av kvinnors liv, rättigheter och möjligheter.
Och här i Sverige är det tvärtom, männen är mest utsatta och har färre rättigheter.
Citat:
Problemet är detta inte att några ynka patetiska fjompar i Sverige sitter och blir grymt kränkta för att en 17-åring talar i radio.
Lika kränkta som feminister blir när en raketforskare har på sig en ful skjorta?

Fast han tvingades förstås gråtandes göra avbön i TV.

Manshat resulterar däremot att man blir hyllad i media.
Citat:
Kvinnohatet i Sverige är en fiskfis, det har du rätt i.
Citera
2015-07-28, 19:36
Moderator
MrFishboys avatar
Citat:
men firrepojken.

man får faktiskt inte lov vara så här enfaldigt dum och simma runt runt så allt man ser är bara sin egen stjärt ok?

kvinnohat är ett världsbrett fenomen och lika gammalt som bibeln minst. Så det existerar självfallet utanför den lilla feministiska fiskdammen Sverige i tid och rum.

allright?

Varför sitter då 17-åringar i svensk radio och hatar svenska män, om problemen befinner på andra geografiska platser och i Sverige under en helt annan tidsepok...

Och jag kan inte bli kränkt, jag är vit och man..

Är det ännu ett tecken på White guilt och kanske en avdamning av The white mans burden.
Citera
2015-07-28, 20:17
Medlem
ekerilars avatar
Citat:
men firrepojken.

allright?

Hatet kvinnor finns, men det är kvinnorna själva som står för detta hat. Vi män har lättare att underordna oss hierarkier och kan verkligen glädja oss åt andras mäns framgång. Kvinnor tenderar att titta snett på varandra när någon lyckas.

Istället för att gråta över mäns maktstrukturer borde de försöka ta sig in i dessa. Det är som Madeleine Albright sa: "Det borde finnas en speciell plats i Helvetet för kvinnor som inte stöttar andra kvinnor".

Men, men. det kommer så småningom ändras. Jag ser hur kvinnorna flyttar till residensstaden eller någon av storstäderna för att studera och kommer förhoppningsvis att bli något så småningom. Kvar blir jag som går och röjer i skogen med min såg. Men nåja, jag har åtminstone ett jobb, en egen bil, snöskoter och bostad, samt är någorlunda nykter och skötsam, så det finns kanske hopp för mig också. Många män här lever hos mor och far, sitter och porrsurfar hela dagen och när ett kvinnohat, med ett stadig grepp om snasen.

Vad gäller Zara Larsson, så håller jag med de som skriver att vi ska låta flickstackaren vara. Hon är bara 17 år, ett barn. Hon tänker och uttrycker sig som ett barn. Jag är övertygad om att om 10-15 år kommer hon att skämmas som en hund över detta fåniga radioprogram.
Citera
2015-07-28, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFishboy
Varför sitter då 17-åringar i svensk radio och hatar svenska män, om problemen befinner på andra geografiska platser och i Sverige under en helt annan tidsepok...

Och jag kan inte bli kränkt, jag är vit och man..

Är det ännu ett tecken på White guilt och kanske en avdamning av The white mans burden.

var säger hon att hon hatar just svenska män?

Och problemen finns även i Sverige, men självklart i mindre omfattning än andra delar av världen.
jag reagerade på ditt inlägg.

Du kan självfallet bli kränkt som individ varandes vit och man, men kränkt som medlem av dessa grupper? nej.
som vit och man har du inte eller är inte utsatt för samma kränkningar som andra grupper i världen.
Ingen ras/ etnicitet har suttit över din, inget annat kön har kränkt dina rättigheter.

Det ni firrar har problem med är att skilja på grupptillhörighetsnivå och individnivå.
Hajar är en grupp, satans jobbiga typer som jämnt ska bita av dig stjärtfenorna till staccato musik, och behandla dig som värsta skiten i havet. Du har därför all rätt att säga "jag hatar hajar" och syfta på gruppen. Detta fattar alla att du menar t.o.m hajen Sune, som är havets fredligaste haj, en valhaj som enbart käkar plankton.

Inte svårare än så. Och Zara beskriver exakt detta.
Problemet är erat, att ni vägrar lyssna, förstå och/eller sätta er in i nått som inte stämmer med era förutfattade meningar. Ju mer ni vägrar detta, och ju längre allt skit i världen fortgår inkl. ojämställdheten i Sverige, desto fler pissförbannade kvinnor i radion.

Så your problem. Feminister ger er bara fingret. Speciellt när nivån på era resonemang är så lågt som i denna tråd.

Lär er tänka är mitt råd.
Citera
2015-07-28, 20:49
Medlem
Citat:
men firrepojken.

allright?

Vill du förbjuda att hata? Eller hur hade du annars tänkt ta tag i detta tydligen urgamla problem?
Citera
2015-07-28, 21:36
Medlem
Ville-Vikings avatar
Märks att hon bara är 17 år. Viktigt budskap dock.

---
Ville-Viking
Citera
2015-07-29, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hypnagoga
Vill ni ha bort matchokulturen eller inte?
Men att skylla på att det endast är kvinnornas jobb funkar inte in längden, som sagt båda parter måste hjälpas åt. Jag väljer inte att se på män som små hundvalpar som slickar kvinnornas röv för att få i sig lite fitta, även om jag är fullt medveten om att många killar fungerar så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in