Citat:
Så du hade tyckt det var helt okej om din dotter började umgås med kriminella gäng? Hon ska ju inte behöva anpassa sig. Det var ju det som var problemet i Rotherham, ingen såg något problem med att tjejerna umgicks med dessa gäng.
Citat:
1. våldtäktsmän är inte = invandrare. Där är vi väl rörande överens eller hur?
den typen av kvinnosyn existerar överallt. Men risken ökar i paritet med graden av patriarkat skulle jag säga. Dvs uppfostrar man män att tro att de är 1. överordnade kvinnor 2. inte har något ansvar för/ kontroll över sin sexualitet (och här är du fasen skyldig så det stänker om det.) 3. eller att kivnnlig sexualitet är slampigt, äckligt och bla bla…så får man detta resultatet.
Är alltså DÄR man ska jobba inte kuta runt och ändra på massa hönor…Hönorna är inte problemet.
den typen av kvinnosyn existerar överallt. Men risken ökar i paritet med graden av patriarkat skulle jag säga. Dvs uppfostrar man män att tro att de är 1. överordnade kvinnor 2. inte har något ansvar för/ kontroll över sin sexualitet (och här är du fasen skyldig så det stänker om det.) 3. eller att kivnnlig sexualitet är slampigt, äckligt och bla bla…så får man detta resultatet.
Är alltså DÄR man ska jobba inte kuta runt och ändra på massa hönor…Hönorna är inte problemet.
Det var du som påstod att man hade lyckats med de engelska männen så att de inte ägnade sig åt sexualbrott.
Det var du som påstod att Rotherham-övergreppen och handgranaterna i Malmö är invandringsrelaterat. Svenskar har aldrig kastat handgranater i bostadsområden, påstod du.
Hur ska brittiska staten kunna ändra på vilken uppfostran familjer ger sina barn utan att bryta mot de mänskliga rättigheterna?
Citat:
Vad Rotherdam ska göra är jag inte kvinna att svara för, inte insatt i just deras problematik.
Vad Sverige ska göra med vådltäktsmän. Om jag hade fått råda. Inte nått dödstraff och inte längre fängelsestraff…(tror jag inte hjälper ett dugg, och där har jag också forskning med mig)
men kanske fängelsestraff samt tvångsprogram och ev. övervakning i form av fotbojja och vid upprepade fall (våldtäktsdom nr. 2) faktisk förbud mot vad som är riskfaktor för just den mannen.
Ergo i princip att just våldtäksmän är de som "låses inne" och får sitt liv och sexualitet begränsat inte alla Sveriges kvinnor. En våldtäktsman som ex, förgripit sig mer än 2 ggr på partners, alla hans kommande ev. partners ska få besked om detta, så de kan hålla sig borta. ( hur man ska ordna det får nån utreda)
Överfallsvåldtäksman som hoppar på främmande tjejer i parker, fotbojja och utgångsförbud efter viss tid. Rör han sig utomhus, så kommer farbror polisen. Våldtäksmän som brukar våldta sina one night stands samma sak.
Detta lär ju skrämma skiten av killar betydligt mer än nått extra år i fängelse.
Vad Sverige ska göra med vådltäktsmän. Om jag hade fått råda. Inte nått dödstraff och inte längre fängelsestraff…(tror jag inte hjälper ett dugg, och där har jag också forskning med mig)
men kanske fängelsestraff samt tvångsprogram och ev. övervakning i form av fotbojja och vid upprepade fall (våldtäktsdom nr. 2) faktisk förbud mot vad som är riskfaktor för just den mannen.
Ergo i princip att just våldtäksmän är de som "låses inne" och får sitt liv och sexualitet begränsat inte alla Sveriges kvinnor. En våldtäktsman som ex, förgripit sig mer än 2 ggr på partners, alla hans kommande ev. partners ska få besked om detta, så de kan hålla sig borta. ( hur man ska ordna det får nån utreda)
Överfallsvåldtäksman som hoppar på främmande tjejer i parker, fotbojja och utgångsförbud efter viss tid. Rör han sig utomhus, så kommer farbror polisen. Våldtäksmän som brukar våldta sina one night stands samma sak.
Detta lär ju skrämma skiten av killar betydligt mer än nått extra år i fängelse.
Fotboja är ett substitut för fängelse.
Men en avrättad person har svårare att våldta än en person med fotboja.

Citat:
nee jag lever i "min" kultur…jag är inte gruppvåldtagen, prostituerad eller drogad. Däremot har jag iofs varit ute för våldtäktsförsök, men inte i Sverige, so say no more. Och jag är avsevärt mer säker loda runt på Sveriges gator än vad jag någonsin är på Neapels gator ex.
Jag tycker att de flesta napolitanska tjejer verkar leva tryggare liv jämfört med Rotherhams tjejer.
Citat:
beror på var i Sydeuropa och vilken religion/ kultur de tillhör.
Ne vet jag innan att de gör som du och sållar mellan kvinnor som "madonnor" och "easy meat" skulle jag självklart inte vilja umgås med dem. Men nu gör ju knappast alla afghanska män detta, och vore ytterligt beklagligt om vi ska stämpla alla afghanska män som våldtäksmän eller hur?
Ne vet jag innan att de gör som du och sållar mellan kvinnor som "madonnor" och "easy meat" skulle jag självklart inte vilja umgås med dem. Men nu gör ju knappast alla afghanska män detta, och vore ytterligt beklagligt om vi ska stämpla alla afghanska män som våldtäksmän eller hur?
Men det går bra att stämpla napolitanska män?
Citat:
Alltså käre Rodriguez…jag orkar inte svara på samma ska 60 ggr i evig rundgång. Du har redan fått svar på detta, säkert med nån följdfråga från mig, som du inte svarar på utan kommer med nästa fråga som jag svarar på som sen leder till samma fråga som vi började med….poäng?
Om du vill komma nånstans i denna debatt så kanske du ska börja ta mina frågeställningar på allvar och försöka svara på dem?
Där ditt resonemang inte hör ihop logiskt är:
1. Varför du anser att du ska ha nån form av rätt kräva och kontrollera att din brud inte ska ha utforskat sin sexualitet och sin lust innan dig? Varför är det behovet så starkt hos dig, men inte hos kvinnor tror du? Du kan nämligen omöjligt veta detta för säkert med nån kvinna, oskuld är inget som syns, smakar eller känns för fem öre. Det är således en tämligen värdelös "illusion" "idé" kring nån form av renhet hos kvinnor som ju faktiskt itne existerar. Ingen kvinna är "renare" för att hon inte haft sex. Liksom stenålder. eller nää på stenålderns sket man nog i sånt…men tramsigt puritanskt 1800 tal.
Om du vill komma nånstans i denna debatt så kanske du ska börja ta mina frågeställningar på allvar och försöka svara på dem?
Där ditt resonemang inte hör ihop logiskt är:
1. Varför du anser att du ska ha nån form av rätt kräva och kontrollera att din brud inte ska ha utforskat sin sexualitet och sin lust innan dig? Varför är det behovet så starkt hos dig, men inte hos kvinnor tror du? Du kan nämligen omöjligt veta detta för säkert med nån kvinna, oskuld är inget som syns, smakar eller känns för fem öre. Det är således en tämligen värdelös "illusion" "idé" kring nån form av renhet hos kvinnor som ju faktiskt itne existerar. Ingen kvinna är "renare" för att hon inte haft sex. Liksom stenålder. eller nää på stenålderns sket man nog i sånt…men tramsigt puritanskt 1800 tal.
Att ha en preferens är inte samma sak som att tvinga någon. Du kan ha en preferens att du endast dejtar blonda killar, det betyder inte att du tvingar män att blondera sig.
Jag struntar i om oskuld inte är ett fysiskt tillstånd. Vad spelar det för roll? Det mesta gällande mänsklig sexualitet sitter i skallen, så där är min preferens knappast unik. Läste någon sexolog som sa att hjärnan är den största erogena zonen. Ligger mycket i det.
Citat:
2. Varför du tycker att sexualitet ska begränsas, förhindras hos alla grupper utom gifta. Poäng 2015 i ett öppet och fritt samhälle med preventivmedel och fria abort?
Det finns massvis med forskning som visar att stabila familjekonstruktioner är bra för samhället. Mycket av problemen för exempelvis svarta i USA beror på att de inte längre har starka familjestrukturer.
Jag vågar påstå att kulturer som är mer sexualkonservativa har starkare familjestrukturer. Sexualliberalism sker genom familjens försvagande.
Citat:
3. Varför just kvinnor ska få sin sexualitet begränsad, hindrad och smutskastad, men aldrig mäns?
inte ens när män köper sex, som ju alltså bevisligen leder till avsevärt mer problem i samhället än när 2 möts för ett one night stand nånstans?
grunna nu på detta och försök ge mig nån form av hållbar logik tillbaka som inte bara är…din känslor..eller för så ska det vara…eller Gud säger så…
så kanske vi kan komma nånstans.
inte ens när män köper sex, som ju alltså bevisligen leder till avsevärt mer problem i samhället än när 2 möts för ett one night stand nånstans?
grunna nu på detta och försök ge mig nån form av hållbar logik tillbaka som inte bara är…din känslor..eller för så ska det vara…eller Gud säger så…
så kanske vi kan komma nånstans.
Jag har aldrig påstått att det är bra att män köper sex.
Att män värderar oskuld högre än kvinnor gör hos en partner tror jag går tillbaka till frågan om att vara säker på sin avkomma. Förmodligen har du fler män som felaktigt tror att de är biologisk far i Sverige än i Saudiarabien.
Det handlar också om att män är den sexuellt erövrande parten, medan kvinnor blir erövrade.
Det handlar om att tillgången till kvinnor är viktigare än tillgången till män för en folkgrupp.
Det handlar om att kvinnan är den som blir gravid (vilket innebär att hennes grupp måste ta hand om en bastard).
Kvinnan löper större risk att råka illa ut.
Och så vidare. Går fortsätta med massa skäl. Finns säkert studier om du är nyfiken på varför typ alla civilisationer satt större värde på kvinnlig kyskhet. Inte minst den kristna och islamiska civilisationen.
Senast redigerad av Rodriguez89-2 2015-07-27 kl. 23:42.
Senast redigerad av Rodriguez89-2 2015-07-27 kl. 23:42.