2015-07-28, 12:19
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elohir
Idag satt det två programledare från typ arabland i gomorronstudion. Har Sverige helt tappat greppet om sitt land.
I varje fall om Public Service.

Men jag tror faktiskt att sådant bara gynnar SD, om man nu skall dra några slutsatser. Ungefär som "Sommarlovsmorgon" eller vad det nu heter, två negrer & en bög som programledare. Det blir liksom bara så tillrättalagt tramsigt att folk nog reagerar negativt.
2015-07-28, 12:32
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin

Men jag tror faktiskt att sådant bara gynnar SD, om man nu skall dra några slutsatser. Ungefär som "Sommarlovsmorgon" eller vad det nu heter, två negrer & en bög som programledare. Det blir liksom bara så tillrättalagt tramsigt att folk nog reagerar negativt.
Jag kollade en stund i morse. Har man ett så pass bristande ordförråd och så bristande allmänbildning att man uppenbarligen behöver bli matad med repliker så gör man bara bort sig. Oavsett om man är invandrad eller inte. Men när det ser ut som det gör så har SVT totalt misslyckats med sin mångfaldshysteri. Det är pinsamt att titta på intervjuerna de gör.

Att detta inte skulle påverka väljarkåren ser jag som osannolikt. Folk gillar ju att slöglo på morgon-TV med kaffekoppen och ostmackan i högsta hugg. Det ska vara mysigt och trevligt att kolla på, inte obekvämt och krystat. Det handlar nog om väldigt få(kanske till och med försvinnande få) röster, men det är ändå en sån där nagel i ögat som man inte vill ha.
2015-07-28, 12:47
Medlem
BorkaOdalmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruLibertas
Håller med om detta. Oppositionen har ännu inte reagerat och anlagt moteld mot ett SD på 20%. De utspel som man gjort hittills (t.ex. TUT) är utformat som moteld för ett SD på 12,9%. Nu när det börjar trilla in mätningar på 20% och mer kan vi vara säkra på att det kommer att komma mera. Man kanske tom börjar gå från ord till handling och man kommer även att börja samarbeta med SD. Detta kommer att bromsa upp SD:s tillväxt förr eller senare.

Min gissning är att SD:s fantastiska tillväxt planar ut mellan 25-30% i takt med att 7K anpassar sig efter den nya verkligheten. Och det är inte fy skam!

Anledningen varför invandringspolitiska utspel ifrån borgarna inte biter på opinionen är för att dessa partier saknar trovärdighet hos väljarna i just den sakfrågan. Hela DÖ bygger på att kunna möjliggöra och upprätthålla en extremt liberal invandring till Sverige, därför skapades DÖ. Det borgarna nu gör med dessa tafatta utspel är att försöka att vinna tillbaka gamla borgare som numera är SD:are. Man uppvisar ett oerhört stort förakt mot alla SD-väljare då planen uppenbarligen är att kunna vinna tillbaka dessa med rena lögner om en mer ansvarsfull invandring, men det enda som hägrar i borgarnas horisont är att få regera med alliansen i minoritet 2018 genom DÖ. Om nu borgarna menade allvar med en ansvarsfull invandring så kan man ju fråga sig varför man inte reformerade invandringspolitiken redan 2006. Sanningen är den att borgarna med AKB i spetsen vill upplösa Sverige i en mångkulturell gegga där pengarna styr och där lönerna dumpas. DÖ är ett levande bevis på att borgarna har en svenskfientlig och välfärdsfientlig agenda, precis som regeringen. Men lyckas borgarna med den här bedriften så kommer SD att bli en övermäktig motståndare i framtiden. Att ignorera folkviljan kommer att slå mångfalt tillbaka, vi ser redan effekten av det i opinionen just nu.
2015-07-28, 12:53
Medlem
flipflaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BorkaOdalman
Anledningen varför invandringspolitiska utspel ifrån borgarna inte biter på opinionen är för att dessa partier saknar trovärdighet hos väljarna i just den sakfrågan. Hela DÖ bygger på att kunna möjliggöra och upprätthålla en extremt liberal invandring till Sverige, därför skapades DÖ. Det borgarna nu gör med dessa tafatta utspel är att försöka att vinna tillbaka gamla borgare som numera är SD:are. Man uppvisar ett oerhört stort förakt mot alla SD-väljare då planen uppenbarligen är att kunna vinna tillbaka dessa med rena lögner om en mer ansvarsfull invandring, men det enda som hägrar i borgarnas horisont är att få regera med alliansen i minoritet 2018 genom DÖ. Om nu borgarna menade allvar med en ansvarsfull invandring så kan man ju fråga sig varför man inte reformerade invandringspolitiken redan 2006. Sanningen är den att borgarna med AKB i spetsen vill upplösa Sverige i en mångkulturell gegga där pengarna styr och där lönerna dumpas. DÖ är ett levande bevis på att borgarna har en svenskfientlig och välfärdsfientlig agenda, precis som regeringen. Men lyckas borgarna med den här bedriften så kommer SD att bli en övermäktig motståndare i framtiden. Att ignorera folkviljan kommer att slå mångfalt tillbaka, vi ser redan effekten av det i opinionen just nu.
Sant

Kom att tänka på:

"Swier äga rätten att Konung wälja eller Wraka..."

Folket i Sverige "tål" ganska mycket snedsteg från deras valda styresmän. MEN, fan ta dem om de missbrukar sitt förtoende..då är ett Dalauppror om hörnet.
2015-07-28, 13:04
Medlem
Mac-Arthurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snigel1
Varför tänker du så? Möjligen har du redan förklarat det. Är det för att "Träffbilden" ligger samlat fel men på samma plats? Mer användbar om än fel?

Ang SCB:s prestationer!

En samlad träffbild men systematiskt på fel ställe är givetvis mycket enkelt att korrigera med en s k inkompetenskoefficient speciell för SCB - och som bör ge mycket tillförlitliga mätresultat!!!

Det är därför mycket egendomligt att SCB inte förmår att korrigera sina egna mätningar i syfte att få fram realistiska mätresultat, alldeles särskilt som CSB sannolikt förfogar över välutbildade statistiker...
2015-07-28, 13:05
Medlem
FranzLisztBlevEj75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snigel1
Varför tänker du så? Möjligen har du redan förklarat det. Är det för att "Träffbilden" ligger samlat fel men på samma plats? Mer användbar om än fel?

Det relativt lilla slumpmässiga felet gör det intressantare att jämföra med tidigare OU (från just SCB), även om den absoluta nivån är ganska off. Har man ett bra sätt att korrigera för den systematiska underskattningen blir även enskilda SCB-mätningar intressanta.

Vi kan jämföra med Sentio: Sentio verkar vara bästa OI på att mäta SD rättvist (dvs utan systematiskt fel) men osäkerheten i enskilda OU är av allt att döma mycket stor. Partimodellen säger till exempel att det med SDs nuvarande storlek krävs ett intervall om nästan 5 pe för att beskriva var en Sentio-mätning skulle hamna med 95% sannolikhet. När SD var ett ca 13%-parti strax innan valet 2014 så var visserligen osäkerheten något mindre men ändå betydande. Att Sentio kom så pass nära som dom gjorde (0.2 pe) är delvis skicklighet, då de verkar ha en metod för att mäta SD rättvist i snitt, men också en rejäl skopa tur eftersom det slumpmässiga felet är så pass stort. Det är enligt mig helt felaktigt att dra slutsatsen att Sentio är bra på att mäta SD baserat enbart på sista mätningen innan valet.
2015-07-28, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin

Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Jag kollade en stund i morse. Har man ett så pass bristande ordförråd och så bristande allmänbildning att man uppenbarligen behöver bli matad med repliker så gör man bara bort sig. Oavsett om man är invandrad eller inte. Men när det ser ut som det gör så har SVT totalt misslyckats med sin mångfaldshysteri. Det är pinsamt att titta på intervjuerna de gör.

Att detta inte skulle påverka väljarkåren ser jag som osannolikt. Folk gillar ju att slöglo på morgon-TV med kaffekoppen och ostmackan i högsta hugg. Det ska vara mysigt och trevligt att kolla på, inte obekvämt och krystat. Det handlar nog om väldigt få(kanske till och med försvinnande få) röster, men det är ändå en sån där nagel i ögat som man inte vill ha.

Jag besökte mina föräldrar i somras och kusinerna fick titta på sommarmorgon. Knappt några etniska svenskar i sikte. Hallåan på kvällen pratade med en egendomlig monoton rinkebydialekt.

Innan man fattar tror jag inte man reagerar eller märker det, men har man väl fått upp ögonen för vad som pågår så blir det där en stor sak. Jag som fattat under ett antal år klarar inte av att ens slötitta på skiten. Jag har också noterat att filmer jag sett tidigare och kanske gillat ger mig en känsla av avsmak när jag ser dem idag. Idag inser jag att det finns en agenda bakom hur man sätter upp rollistan eller vilka som ska närvara i programmen och vilket det egentliga underliggande budskapet är.

Klart intressant att läsa basisten i Ultima Thules inlägg i Samtiden. Jag tror Nostradumbass länkade tidigare.
http://samtiden.nu/17321/lofven-ljuger-om-sds-historia/
2015-07-28, 13:20
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FranzLisztBlevEj75
då de verkar ha en metod för att mäta SD rättvist i snitt, men också en rejäl skopa tur eftersom det slumpmässiga felet är så pass stort. Det är enligt mig helt felaktigt att dra slutsatsen att Sentio är bra på att mäta SD baserat enbart på sista mätningen innan valet.

Anledningen till den åsikten är rimligtvis att valet är ett "facit" där Sentio två gånger har kommit nära. "En skopa tur" kan ju också handla om en sorts fingerspitzgefühl eller att rådata masseras efter vad man känner till om sin egen respektive konkurrenternas metoder. Det finns ju de i tråden som uppfinner mer simpla prediktionskompenseringar än din statistiska modell, typ "SCB har alltid fel, så lägg på x procent".

En ren spekulation (men kanske en rolig sådan) kan ju då vara hur flertalet i denna tråd skulle reagera om Sentio skulle komma med ett sensationellt LÅGT värde strax innan valet..
2015-07-28, 13:22
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Anledningen till den åsikten är rimligtvis att valet är ett "facit" där Sentio två gånger har kommit nära. "En skopa tur" kan ju också handla om en sorts fingerspitzgefühl eller att rådata masseras efter vad man känner till om sin egen respektive konkurrenternas metoder. Det finns ju de i tråden som uppfinner mer simpla prediktionskompenseringar än din statistiska modell, typ "SCB har alltid fel, så lägg på x procent".

En ren spekulation (men kanske en rolig sådan) kan ju då vara hur flertalet i denna tråd skulle reagera om Sentio skulle komma med ett sensationellt LÅGT värde strax innan valet..
Den genomsnittliga uppskattningen här i tråden kom ju också väldigt nära valresultatet. Även Åsa Linderborg träffade helt rätt. Så visst kan man med Fingerspitzengefühl komma väldigt nära.
2015-07-28, 13:25
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Visst blir det pinsamt & det känns faktiskt förnedrande för de kvoterade araberna som gör så gott dom kan, men uppenbarligen har hamnat åtskilliga divisioner över sin förmåga.

Det känns lite som när snälla föräldrar låter sina barn vinna i sällskapsspel.
2015-07-28, 13:25
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Vilka giganter vill du framhålla inom regeringen? Och inom alliansen? Det är ju inte direkt raketingejörskunskaper som behövs, mer ett gott handlag och konsekvens. Du måste ha tagit svamp. Om du har ett företag som blöder till konkursens rand pga av dålig skötsel och fortsätter agera som som vanligt, vad skulle du kalla den företagsledningen?

Du är med på att jag föreslog en anledning till att inte 60 % röstar på SD, trots att ca 60 % (sist jag kollade) anser att invandringen är (för) stor?

Givetvis kan man komma med olika förklaringar till detta, från att "Media tokljuger och hade de inte gjort det hade alla röstat på SD" till "Storfinansen, näringslivet , Bilderberggruppen och landets alla vänsterdårar har svurit sig samman i en ohelig allians att förstöra Sverige och har, genom hypnos, fått alla väljare att tycka samma"...

I det perspektivet tycker jag att min förklaring, att inte alla tycker att SD är svaret på mer än en del av problemet, känns lika trolig.
2015-07-28, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Du är med på att jag föreslog en anledning till att inte 60 % röstar på SD, trots att ca 60 % (sist jag kollade) anser att invandringen är (för) stor?

Givetvis kan man komma med olika förklaringar till detta, från att "Media tokljuger och hade de inte gjort det hade alla röstat på SD" till "Storfinansen, näringslivet , Bilderberggruppen och landets alla vänsterdårar har svurit sig samman i en ohelig allians att förstöra Sverige och har, genom hypnos, fått alla väljare att tycka samma"...

I det perspektivet tycker jag att min förklaring, att inte alla tycker att SD är svaret på mer än en del av problemet, känns lika trolig.

Du ska nog inte underskatta något så simpelt som att det för många svider att erkänna att man kanske haft fel när man hojtat ut på facebook att de vänner som röstar på SD kan dra åt skogen?

Erkänna fel är svårt. Speciellt i en så infekterad fråga. Att man blivit lurad av de man röstade på.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in