Citat:
Det finns en utmärkt funktion på FB, Ignore. Jag använder den själv på vissa skribenter så blir det lättare att läsa. Kör den på mig En fråga innan du gör det bara. Mellan 2010 och 2014 var tillströmningen väljare från 7K större än alla som sammantaget röstat på SD genom hela partiets historia (>800000 från 330000). Sedan september 2014 till idag har kanske ytterligare uppemot 400000 väljare från 7K tillkommit (16%= ca 1miljon och 19%= ca 1,2 miljoner). Från 2010 har alltså kanske uppemot 7-800000 väljare tillkommit. Väljare som inte gillar utvecklingen i Sverige och som radikalt vill sänka invandringsnivåerna, åtminstonde till övriga europeiska nivåer. SD-ledningen säger att de kommer fälla varje regering som ökar invandringen. Prata med oss, säger de. Jag tolkar det som att SD kan vara öppna att frångå kravet att sänka invandringen till 90% bara de får vara med och bestämma, eller sitta vid köttgrytan som man säger. De 330000 som röstade på partiet 2010 och alltså enligt MK idag var radikaliserade 2009 och de 7-800000 som sedan 2010 lämnat 7K med allt vad det innebär, var detta vad de hoppades på? Att SD-ledningen skulle utesluta (vissa) medlemmar och anamma 7K/MSM språkbruk om fascister, rasister, nazister och kanske inte alls KRÄVA radikalt sänkt invandring? Jag tror inte det. Var ska dessa tidigare 7K-väljare som satt sin förhoppning till SD då ta vägen? 7K? Soffan? Nytt kontroversiellt stigmatiserande parti? Precis det du säger om SvP har ju tidigare och än idag sagts om SD. Jag använde själv formuleringen pubertala om dem 2010. Ett år senare var jag medlem i ett parti för första gången i mitt liv. Precis som SD inte var förstahands alternativet för många utan det var flykt från 7K som inte kunde/ville lösa invandringsfrågan så kanske inte SvP eller något annat "radikalare" parti är förstahands alternativ utan SD IDAG kanske förmedlar att de inte heller kan/vill ta tag i invandringsproblemen på allvar. Som jag uppfattar det så kröker SD-ledningen rygg för MSM i vissa avseenden. Ska de kröka rygg för 7K? Varför ska då väljarna välja SD framför 7K? Om inte SD har handfasta tillförlitliga bevis för sitt handlande gentemot SDU och om de [SD min anm.] inte på allvar står bakom för sin kärnfråga, att anpassa svensk invandring till övriga europeiska länders nivåer så är jag övertygad om att SD kommer störtdyka. Då får Powergirl och Reidar etc sista skrattat, i alla fall i den här tråden. Jag är kritisk idag eftersom SD dragit igång det här utan att samtidigt presentera sina bevis. Det är underkänt! Har man fog för sitt agerande så visar man korten samtidigt, annars uppstår denna osäkerhet kring partiets trovärdighet och ärlighet. Jag deltar inte i OU, men hade jag fått frågan idag skulle jag för första gången sedan 80-talet sagt "osäker".
Eftersom 99% av ditt inlägg är OT för den här tråden, kommenterar jag bara det lilla som hör hemma här.
SD:s belackare, i den här tråden (och i verkligheten), kommer aldrig att få skratta mer än sig själv. SD:s opinionssiffror går visserligen lite upp och ner. Men sett över ett längre tidsperspektiv har man mycket god tillväxt i opinionen.
Redan innan valet var min prognos 20%. Ok, det var alldeles för optimistiskt. Men de 13% partiet faktiskt fick, var långt över de flesta opinionsundersökningar dagarna före valet.
"Mina" 20% kommer SD att uppnå i opinionsundersökningar senast innan midsommar. All uppmärksamhet i media om DÖ och SDU kommer naturligtvis bidra till det fina resultatet.
↪SD:s framgångar i opinionen redovisas i procentenheter.
↪Pojkduon Wilhelm & Kassler kommer inte ens att kunna redovisas i promille.