2015-07-27, 18:25
Medlem
Nandus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skoltjej
Varför används jag som diskussionsmaterial?

Du skrev i tråden om din situation, det var därför jag drog upp dig som exempel.
Citera
2015-07-27, 18:56
Medlem
skoltjejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nandu
Du skrev i tråden om din situation, det var därför jag drog upp dig som exempel.

Precis, jag skrev om min situation, och du skrev saker som var helt tagna ur luften och försökte koppla samman de med mitt användarnamn. Åtskilda saker.

Du bemöter ju inte ens mina inlägg?
Senast redigerad av skoltjej 2015-07-27 kl. 18:59.
Citera
2015-07-27, 19:17
Medlem
Nandus avatar
Citat:
Precis, jag skrev om min situation, och du skrev saker som var helt tagna ur luften och försökte koppla samman de med mitt användarnamn. Åtskilda saker.

Du bemöter ju inte ens mina inlägg?

Nu har du alltså ändrat dig och vill att vi diskuterar dig? Du har inte anmält personen som misshandlade, med andra ord ville du att det skulle hända. Du kan komma med vilka undanflykter som helst.
Citera
2015-07-27, 19:50
Medlem
Citat:
Nu har du alltså ändrat dig och vill att vi diskuterar dig? Du har inte anmält personen som misshandlade, med andra ord ville du att det skulle hända. Du kan komma med vilka undanflykter som helst.
Men hallå, ALLA kvinnor som har blivit misshandlade ville ju bli det enligt dig!

Vad har då om man anmäler eller inte har med saken att göra?
Citera
2015-07-27, 19:58
Medlem
skoltjejs avatar
Citat:

Nej, jag vill inte att det ska spekuleras om mig, rikta då istället frågan till mig. "Hur såg din situation ut? Vilka resurser har du utnyttjat?" istället för att hitta på egen fakta.
Du är givetvis välkommen att ge respons på mina inlägg.
Citera
2015-07-27, 21:43
Medlem
Nandus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scull
Men hallå, ALLA kvinnor som har blivit misshandlade ville ju bli det enligt dig!

Vad har då om man anmäler eller inte har med saken att göra?

Ja, precis, alla kvinnor som blivit misshandlade ville att så skulle ske. Det är i princip omöjligt att i Sverige 2015 av misstag bli misshandlad. I t.ex. Afghanistan kanske det finns några kvinnor som blir misshandlade mot sin vilja och inte har möjlighet att ta sig ur det (dock anser 90 % av kvinnorna i Afghanistan att hustrumisshandel är ok; (FB) 90% av kvinnorna i Afghanistan tycker att kvinnomisshandel är OK).

Det finns kvinnor som inte anmäler misshandel eftersom de vill att så ska ske, sedan finns det kvinnor som anmäler misshandel för att få något ut av det, alltså utnyttja samhällets resurser. I princip ingen misshandlad kvinna är intresserad av upprättelse eller att se till att andra kvinnor inte drabbas av samma man. De få kvinnor som blir slagna mot sin vilja i Sverige 2015 lämnar mannen samma dag som han slog henne första gången. Detta är dock extremt ovanligt, då det kräver att båda parterna har gjort en stor felbedömning, alltså att mannen gjort bedömningen att kvinnan vill bli slagen, samt att kvinnan gjort bedömningen att mannen inte vill slå henne. Detta är extremt ovanligt. Det är betydligt vanligare åt andra hållet, alltså att kvinnan väntar på att bli slagen medan mannen har noll intresse av att slå henne.

Att rädda en kvinna från misshandel brukade förr i tiden vara fantasier bland vita riddare (män som vill rädda kvinnor och sedan vinna över dem), i dag är det fantasier bland feminister som fantiserat att samhället är fullt av en massa förtryckande män för de vill ha en ursäkt till varför de personligen är misslyckade.

Citat:
Nej, jag vill inte att det ska spekuleras om mig, rikta då istället frågan till mig. "Hur såg din situation ut? Vilka resurser har du utnyttjat?" istället för att hitta på egen fakta.
Du är givetvis välkommen att ge respons på mina inlägg.

Du blev misshandlad vid flera separata tillfällen (du använde uttrycket "cycle of abuse" vilket innebär att det hände över flera dagar). Under dessa dagarna kunde du när som helst gå till polisen, men valde att inte göra det, alltså ville du bli misshandlad. Nu försöker du kapitalisera på att vara f.d. misshandelsoffer i en diskussion på flashback. Frågan jag riktar till dig är hur du kan hävda att du inte ville bli misshandlad om det pågick flera dagar med alla möjligheter i världen att gå till polisen.
Citera
2015-07-27, 21:50
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ja, precis, alla kvinnor som blivit misshandlade ville att så skulle ske. Det är i princip omöjligt att i Sverige 2015 av misstag bli misshandlad. I t.ex. Afghanistan kanske det finns några kvinnor som blir misshandlade mot sin vilja och inte har möjlighet att ta sig ur det (dock anser 90 % av kvinnorna i Afghanistan att hustrumisshandel är ok; (FB) 90% av kvinnorna i Afghanistan tycker att kvinnomisshandel är OK).

Det finns kvinnor som inte anmäler misshandel eftersom de vill att så ska ske, sedan finns det kvinnor som anmäler misshandel för att få något ut av det, alltså utnyttja samhällets resurser. I princip ingen misshandlad kvinna är intresserad av upprättelse eller att se till att andra kvinnor inte drabbas av samma man. De få kvinnor som blir slagna mot sin vilja i Sverige 2015 lämnar mannen samma dag som han slog henne första gången. Detta är dock extremt ovanligt, då det kräver att båda parterna har gjort en stor felbedömning, alltså att mannen gjort bedömningen att kvinnan vill bli slagen, samt att kvinnan gjort bedömningen att mannen inte vill slå henne. Detta är extremt ovanligt. Det är betydligt vanligare åt andra hållet, alltså att kvinnan väntar på att bli slagen medan mannen har noll intresse av att slå henne.

Att rädda en kvinna från misshandel brukade förr i tiden vara fantasier bland vita riddare (män som vill rädda kvinnor och sedan vinna över dem), i dag är det fantasier bland feminister som fantiserat att samhället är fullt av en massa förtryckande män för de vill ha en ursäkt till varför de personligen är misslyckade.

Du blev misshandlad vid flera separata tillfällen (du använde uttrycket "cycle of abuse" vilket innebär att det hände över flera dagar). Under dessa dagarna kunde du när som helst gå till polisen, men valde att inte göra det, alltså ville du bli misshandlad. Nu försöker du kapitalisera på att vara f.d. misshandelsoffer i en diskussion på flashback. Frågan jag riktar till dig är hur du kan hävda att du inte ville bli misshandlad om det pågick flera dagar med alla möjligheter i världen att gå till polisen.
Som jag ser detta så har denna kvinna klart och tydligt talat om för dig varför, om du ej fattat läs hennes inlägg nummer 15.
Säger denna kvinna att hon ej ville bli misshandlad så skall du fan i mig lyssna på det, fattar du?
Om jag vore henne skulle jag inte ens diskutera med dig mer. Du blir förmodligen kåt på dig själv och dina egna ord din träbock.
Citera
2015-07-27, 22:01
Medlem
goran744s avatar
Citat:

Här sitter du och diskuterar misshandel med en livs levande kvinna och kastar in dina förbannade bevis i form andras berättelser SOM DU TROR PÅ. Är du knäpp? Förstår du inte svenska, tappad i golvet, lampan släkt, pantad i kolan?
Det jag sagt hela tiden att du är en sådan skitstövel som skall bestämma över vad andra tänker och tycker. En så att säga misshandlare.
Totalt sjuk i skallen.
Citera
2015-07-27, 23:06
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Betyder det att det finns kvinor som inte kan bli våldtagna eftersom de tänder på att bli tvingade till sex?

1) Använd sunt förnuft varför skulle en man slå sönder sin kvinna? Vem ska då laga hans mat, städa hemmet, dra in pengar, och suga hans kuk? Han förlorar väldigt mycket på det. Alltså är det inte "bad guys" som sätter sina kvinnor på sjukhus. Det är "snälla killar" som har blivit mobbade av en kvinna som vill ha en man som slår henne tills han har förlorat kontrollen och slagit sönder henne.

2) Titta på exemplet som jag postade här, (FB) När ska samhället sluta lägga resurser på slagna och våldtagna kvinnor?

- mobbaren är mannen som kvinnan vill ha.

- mesen är mannen som kvinnan är tilsammans med.

- ett typiskt exempel kan vara att kvinnan har sex med mobbaren och ser till att mesen får reda på det, mesen spårar ur och sätter kvinnan på sjukhus/dödar henne.

- i media ser det ut som att det är en mobbare som har gjort det, medan det i verkligheten är en "nice guy".
Logiskt tänkande är inte orsaken till att vissa misshandlar sin partner. Det är känslorna som styr. Jag trodde det var rätt uppenbart...
Citera
2015-07-27, 23:14
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Här är ett roligt exempel,

är det någon här som seriöst hävdar att den här kvinnan inte vill bli slagen?

Här är en annan kvinna i samma tråd,

ni kan se att hon gillar anal-våldtäkt. Tankar på det?
Varför tror du att skribenten talar sanning? Du hävdar alltid att alla kvinnor ljuger hela tiden (alla kvinnor utom du). Finns det någonting som bevisar att det ens är en kvinna som skrivit inlägget?

Vem som helst kan skriva vad som helst på nätet och ingenting behöver vara sant för det. Du kan ju påstå att du är Silvia Bernadotte men varför skulle vi tro dig? Du KAN ju rent teoretiskt vara drottning Silvia men det är inte troligt.
Citera
2015-07-27, 23:21
Medlem
Cineastens avatar
Citat:

Du är en sån klockren idiot så det är pinsamt. Undrar hur många olika smeknamn du skriver under här på FB egentligen...

Kvinnomisshandel är ett stort och utbrett samhällsproblem över hela världen och har så varit genom historiens lopp. Jag begriper inte ur man kan ignorera och raljera över det. Det är så jävla respektlöst. Många är de offer som förebrår si själva, som av rädsla för vidare konsekvenser väljer att inte anmäla gm. De kan ha barn ihop och offret vill inte att barnen ska förlora sin pappa tex. Andra är rädda för att det ska bli värre när polisen lägger ned utredningen. Du och Babianen lever i en fantasivärld.
Senast redigerad av Cineasten 2015-07-27 kl. 23:26.
Citera
2015-07-28, 02:17
Medlem
lupacs avatar
Citat:

De 10 % av kvinnorna då? Säkert ensamstående kvinnor som inte hade någon misshandlande och talibantrogen man/bror/far som satt bredvid och lyssnade på hennes svar. Dessa kvinnor var modiga nog att säga sin sanna mening, nämligen att kvinnomisshandel inte är acceptabelt.

I Afghanistan är det talibaner som styr landet med järnhand. De lägger definitivt inga resurser på sina slagna och våldtagna kvinnor. Eftersom du ondgör dig över att samhället lägger sådana enorma resurser på misshandlade och våldtagna kvinnor, köp då en enkelbiljett till Afghanistan och bosätt dig där. Ett land där 90 % av kvinnorna tycker det är ok att bli slagna.

Har dina argument tagit slut eftersom du plockar fram den här utfrågningen av afghanska kvinnor och deras syn på misshandel? Din tråd handlar ju om att du anser att det svenska samhället ska sluta lägga resurser på slagna och våldtagna kvinnor. Du går utanför ämnet när du tar upp Afghanistan som är ljusår ifrån Sverige i fråga om jämställdhet mellan könen och kvinnornas rättigheter.

Eftersom våld mot kvinnor är så pass vanligt i Sverige (dock inte lika omfattande som i Afghanistan)(http://www.kvinnojourennike.se/sidor/myter.html) är det kanske inte så konstigt om det existerar några störda kvinnor som tigger om att få stryk av sin karl för att sedan hämnas på honom.

Ska alla andra kvinnor som råkar ha oturen att vara i en relation med en misshandlande man inte få den hjälp de förtjänar från samhället? Alltså inga besöksförbud, överfallslarm, inga skyddade boenden, inga kvinnojourer? Vart ska dessa kvinnor ta vägen? Stanna kvar i sina destruktiva förhållanden och ta emot ytterligare stryk av sina män? I värsta fall bli dödade, t ex genom att bli knuffad nerför trappan och slå huvudet i något hårt. Sådant kan hända när kvinnan förvägras hjälp av samhället. Men det är väl det du eftersträvar.

Står det skrivet i pannan på männen att de misshandlar och våldtar kvinnor? I så fall är det en lätt match för kvinnorna att sky dessa män som pesten och istället rikta fokus på mjukismän. Tyvärr ser inte verkligheten ut. De misshandlande kräken inleder förhållandet med att vara en nice guy, ömsint och kärleksfull på alla sätt. En riktig svärmorsdröm i början. En tatuerad muskelknutte med rakat huvud och piercingar ser ut som svärmödrarnas värsta mardröm. I själva verket kan han vara rena bamsebjörnen och för honom är det under hans värdighet att slå kvinnor. Medan den lille, försynte kamrerstypen visar sitt rätta jag inom hemmets fyra väggar och slår sin fru gul och blå. Inför ögonen på sina skräckslagna småbarn.

Det är alltså inte omöjligt att i Sverige 2015 av misstag bli misshandlad. Kvinnan kan ha oturen att bli kär i en man som i början spelar rollen som en snäll och rar kille. Sedan väntar en lång tids verbal och psykisk misshandel och till slut kommer det första slaget.

BDSM har ingenting med ditt ämne att göra. Skillnaden mellan BDSM och misshandel är lika stor som den mellan våldtäkt och älskog. BDSM och älskog bygger på ömsesidighet, kärlek, hänsyn och respekt.

Sanningen är alltså att nästan ingen kvinna väljer att bli misshandlad eller våldtagen. Alltså ska samhället lägga resurser på de kvinnor som mot sin vilja blir misshandlade eller våldtagna av sina livspartner (män, sambo, pojkvän). För närvarande är samhällets resurser dessvärre otillräckliga. Mycket mer behövs för att de slagna kvinnorna ska få adekvat hjälp med att bryta sig loss från sina destruktiva förhållanden. En gång för alla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in