Citat:
Ursprungligen postat av
Nandu
skoltjej använder visst samhällets resurser när hon tar emot hjälp från samhället och beklagar sig över att hon blev misshandlad för att sedan inte ens anmäla det.
För att jag skulle bli "nöjd" skulle hon antingen komma in i tråden och säga "jag blev misshandlad och gillade det, därför anmälde jag inte och vill inte ha några sympatier från vita riddare" eller så skulle hon komma in i tråden och säga "jag blev slagen en gång och anmälde det direkt, därefter höll jag mig borta från denna man och han fick sitt straff".
Istället säger hon "jag blev misshandlad under en längre period av en man och valde att inte anmäla honom, tyck synd om mig för jag är ett misshandelsoffer".
Varför används jag som diskussionsmaterial? Ska mina åsikter representeras så ska de väl komma från mig och inte från dina fantasier?
På vilket sätt har jag utnyttjat samhällets resurser? Vart har jag uttalat att jag upplever mig själv som ett offer? På vilker sätt har jag medvetet sökt upp våldsamma män? Jag har inte bett om medlidande, däremot har jag försökt klarhet i varför man stannar.
"Källorna" som framförs i denna tråden avhandlar mestadels sexuella fantasier, vilket en misshandlanderelation sällan handlar om. Min sexualitet är inte relevant i det hela och jag skulle påstå att jag har andra referenser än att vara undergiven. Det är dock som jag säger inte relevant.
Jag tror att få människor hade tänt sexuellt på att bli sönderslagna, sparkade så hårt i magen så att man ligger i sina egna spyor etc.
Varför man inte anmäler har inte med att göra att man tyckte om det/inte tyckte om det. Jag har förklarat mina personliga skäl till varför jag inte anmälde. Det var för att inte försvåra min eller någon annans situation ytterligare. Dessutom undrar jag varför du utgår ifrån att han skulle blivit straffad? Utan bevis så finns det inte så mycket att göra, det krävs bevisning för att få någon fälld. Jag har inga dokumenterade skador eller liknande att visa upp. Du tror inte min situation hade blivit förvärrad om han fått gå fri efter jag försökt anmäla honom? Eller om han fått sitta i någon månad och sen komma ut för att hämnas på mig? Ska jag behöva leva med skyddad identitet och gömma mig hela livet?
Om kvinnor nu äääääälskar att bli misshandlade varför lämnar de då relationen? Varför kämpar de för att komma ifrån sin misshandlande partner? Borde de då inte stanna och vara nöjda? Hur kommer det sig att kvinnor är försiktiga med att möta en ny partner? Om det nu var en perfekt relation varför lider dessa kvinnor av depressioner och PTSD och andra konsekvenser av det som hänt?