2015-07-27, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amor
Oliver Rosengren ‏@OliverRosengren · 5 timför 5 timmar sedan
Gjorde misstaget att läsa kommentarer på @Forsvarsmakten's två #sthlmpride-bilder på facebook. Nu väntar andningsövningar.

Chockerande för MUF-Oliver att läsa vad vanligt folk utanför pk-bubblan tycker

Jo men såna människor kommer se alla som var negativa som homofober. Vilket gör att de kommer vilja lägga ÄNNU mer resurser på sånt här. De ska köras ner i halsen tills man accepterar det.
Citera
2015-07-27, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jasonlives
Haha ser att Gustav Kasselstrand har kommenterat med "Vem är ansvarig för detta?"

Extremt roande att se hur alla homofober går igång angående detta...
Citera
2015-07-28, 00:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hex27

Så man är homofob per automatik när man kritiserar att FM propagerar för HBTQ-frågor som är direkt politiska?
Citera
2015-07-28, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZRU
Så man är homofob per automatik när man kritiserar att FM propagerar för HBTQ-frågor som är direkt politiska?

Nej, det skrev jag ju inte heller.
Citera
2015-07-28, 00:19
Medlem
Minipaxs avatar
Citat:
Är väl snarare som så att man kanske är förbannat trött på att få minoritetsidéer nerkörda i halsen 24 timmar om dygnet.
Vill du smeka en annan mans stjärt, be my guest, men stå inte på balkongen och skrik dig hes om hur kåt du blir av detta.

I din trassliga lilla värld så ses det väl som en slags utveckling, nästa steg i "evolutionen", att män trånar efter andra mäns rektum?

Bara en tidsfråga tills vi har evolverat till supermänniskor.
Senast redigerad av Minipax 2015-07-28 kl. 00:22.
Citera
2015-07-28, 00:26
Medlem
javlahelvetes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lobstok
Kommentarerna är rätt underhållande
"Håll ni på med era hbtq frågor så kan vi försvara sverige istället,blir nog bättre så"

"Försvara Sverige mot vadå?"

Ja fan vad jag garva när jag läste det Samtidigt blir man mörkrädd när en person skriver som svar,försvara sverige mot vad?
Citera
2015-07-28, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minipax
Är väl snarare som så att man kanske är förbannat trött på att få minoritetsidéer nerkörda i halsen 24 timmar om dygnet.
Vill du smeka en annan mans stjärt, be my guest, men stå inte på balkongen och skrik dig hes om hur kåt du blir av detta.

I din trassliga lilla värld så ses det väl som en slags utveckling, nästa steg i "evolutionen", att män trånar efter andra mäns rektum?

Bara en tidsfråga tills vi har evolverat till supermänniskor.

Du måste verkligen söka dig till att få saker nerkörda i halsen om du upplever det 24h/dygn.
Jag är själv gift sen många år, hetero(alltså gift med en kvinna) och ganska trygg i mig själv och min sexualitet. Kanske därför jag aldrig upplevt att jag får saker nerkörda i halsen av minoriteter eller har problem med vilket det är en homosexuell, bisexuell eller en hetero som skriker sig hes om hur kåt han eller hon blir av vissa saker. Sen har väl vissa män trånat efter andras rektum sedan lång tid tillbaka, oavsett hur liten eller trasslig min värld är.
Men tack för ett roande inlägg.
Citera
2015-07-28, 00:37
Bannlyst
Citat:
Nej, det skrev jag ju inte heller.

Det gör du. Dessa "homofober" refererar du till de som kritiserar detta. Vad annars?
Citera
2015-07-28, 00:42
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImMcGyverLOL
Nästa steg blir att låta alla officerare ta Knullborgarmärket och dansa i paraden.

Man ska även döpa om befälhavaren för markstridskrafterna till "tarméchef".
Citera
2015-07-28, 00:51
Medlem
Vad i helvete gör för övrigt ÖB i ett jävla paradtåg?!
Citera
2015-07-28, 00:52
Medlem
LS2SBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tony_Tedeschi
Nu har flertalet män skrivit på facebook hur hemskt detta val till profilbild. Vad är det som är så hemskt? Är det fel på mig som ansåg att det var en relativt trevlig gest med tanke på att det är pride nu?

Försvarsmakten är hela svenska folkets försvar. Hur tycker du homohatarna blev representerade med den bakgrundsbilden?
Citera
2015-07-28, 02:04
Medlem
GusFrings avatar
Det här var genuint humoristiskt och höjde mitt humör. .
Skrämmande egentligen dock att hela svenska samhället är så genomsyrad av samma ideologiska diskurs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in