Jag ser det som att när ryssen är i vår skärgård så är vår försvarsmakt mer upptagen med homolobbyism än att försvara landet. Vilket oroar mig djupt.
Det är det här som även stör mig. Försvarsmakten ska ju signalera styrka och kamplust. Att hänge sig åt sodomitisk identitetspolitik är inte passande. Tror inte heller att det hjälper oss med territorialförsvaret. Rysslands professionella armé skräms nog inte av att Sverige framställer sig som ett mesigt bögland. Tvärtom faktiskt.
Tja nått måste dom ju försvara då dom inte kan försvara landet i sig.
The Swedish "Försvarsmakt" know that they can't protect protect the country against a fullscale invasion, and that's not even their job/function in the Swedish society. Your pun is ineffective.
Det är sånt här som gör mig orolig inför framtiden. Det känns som att det inte finns någonting i vägen för att officiellt byta ut den svenska flaggan mot regnbågsspektaklet.
Men det är ju progressivt, så då måste det ju vara bra...
För någon timme sedan så bytte Försvarsmakten ut profilbilden med sin logotyp på Försvarsmakrens officiella Facebook-sidan till med regnbågsflaggan i bakgrunden. Detta för att ta ställning för det politiska homolobbyn eventet i Stockholm a.k.a. pride.
Men kritiken lät inte vänta på sig. Omedelbart så började personer på Facebook som gillat Försvarsmaktens sida kritisera beslutet.
Frågor?
Hur kommer denna kritikstorm belysas i media? Kommer man falskeligen utmåla det som att beslutet hyllas? Kommer man endast hänvisa till selektiva Twitter kommentarer? Kommer man kalla det "hatstorm" eller "massiv kritik"?
Oliver Rosengren @OliverRosengren · 5 timför 5 timmar sedan
Gjorde misstaget att läsa kommentarer på @Forsvarsmakten's två #sthlmpride-bilder på facebook. Nu väntar andningsövningar.
Chockerande för MUF-Oliver att läsa vad vanligt folk utanför pk-bubblan tycker