2015-07-27, 19:25
Medlem
Menveds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Tyvärr tror jag att SDs storlek i undersökningarna fram till valet kommer betyda att de så kallade blocken kommer lösas upp, för att byggas upp i lämplig form efteråt.
Skulle SD få 35% av rösterna 2018 samtidigt som S+MP+V får 32% och M+C+FP+KD får 30% så ser S (för demokratins skull) till bilda styre ihop med MP, C, och FP. Det skulle vara dödsdömt att försöka göra detta efter att ha gått till val som olika block så jag tror att alla partier går till val var för sig för.
Om ditt räkneexempel skulle stämma så skulle en S+MP+V+C+FP-regering som högst få 45 procent och behöva passivt stöd från Moderaterna för att komma till stånd.
2015-07-27, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EternalGlory
Han har jävligt bra självförtroende just nu, inga tvivel om saken.

Tror också de planerade att bilderna skulle sprida sig till media och orsaka lite uppmärksamhet. Jimmie i fula shorts och rosa peruk är ingenting man kan göra varje dag, visar en annan bild av Jimmie, den avslappnade semesterfirande svensken. Precis som alla andra...känns finfint!

Ja, och glöm inte att UT var enormt stora på sin tid. När MSM kallar dem.. vad de nu väljer att kalla dem för, så är det många som känner sig träffade och blir arga för de felaktiga benämningarna. Vilket kommer gynna SD i opinionen.
2015-07-27, 19:41
Medlem
SingMeToSleeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tompelicious
Att Tino inte "sympatiserar" med SD spelar egentligen ingen roll. Han hjälper till att förstärka verklighetsbilden som SD målar upp. Som sagt tidigare så ger varje person som sätter SD:s frågor på dagordningen SD skjuts i opinionen. Säger tillräckligt många något tillräckligt länge så börjar allt fler tro på det, speciellt när motståndarsidans argument är så tunna. SD behöver egentligen bara upprepa mantrat fram till 2018, samt bredda partiet, så kommer allt fler inse att Sverige behöver SD, oavsett om de vill det eller inte

Jag är för övrigt en av de som anser att SD gjort ett fantastiskt strategiskt val när de valde att sätta sig själva i politikens epicentrum som socialkonservativa. Där skiljer de sig från andra liknande partier i Europa som lätt kan förminskas till "högerextrema" eller "högerpopulister". Nu visar man att man vill vara det bärande partiet i Sverige, som en slags bra blandning av M och S, med minskad invandring. I min enfald så tillhör jag en av dem som hoppas att SD inte bara lyckas förändra opinionen och de andra partierna, utan istället blir det nya statsbärande partiet i Sverige med starkt stöd på runt 40%.
Jag unnar helt enkelt inte de gamla partierna att ändra lite i migrationspolitiken och fortsätta sitta på tronen. Efter att ha misskött sina uppdrag så långe så förtjänar de inte det. Det finns ett otal politiker som borde straffas i efterhand för tjänstefel.

Jag tror det tvärtom kan gynna SD att Tino inte sympatiserar med SD, då det visar på felaktigheten i mediabilden att det enbart är inskränkta sverigedemokrater som är mot massinvandring. Varje sosse, varje centerpartist och varje moderat som kommer ut och tar avstånd från SD samtidigt som man lyfter problematiken stärker bilden av mångkulturen som något dåligt och ger SD vatten på sin kvarn.
2015-07-27, 19:43
Medlem
SingMeToSleeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av icefrontier76
Ja, och glöm inte att UT var enormt stora på sin tid. När MSM kallar dem.. vad de nu väljer att kalla dem för, så är det många som känner sig träffade och blir arga för de felaktiga benämningarna. Vilket kommer gynna SD i opinionen.

Haha ja. Oh jag tror att folk skiter fullständigt i Ultima Thule-kopplingen, UT är ett 90-talsfenomen som ingen tar på allvar längre när det räcker med att vända på sidan i tidningen för att läsa om återvändande IS-terrorister. Folk förstår helt enkelt var hotet mot Sverige ligger numera.

Kanske en blivande slogan för SD? "Ja till UT, nej till PUT!"...?
2015-07-27, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wumtata
Nu har jag fått lära mig att Tino Sanandaji inte sympatiserar med SD. Dessutom tvivlar jag starkt på att han har något att göra med SD:s explosionsartade framgångar i opinionsundersökningarna de senaste tre månaderna. Tino Sanandaji må vara kändis i SD-trådar. För en vanlig Lo-medlem är han fullständigt okänd.

Faktum är att jag köper den här tanken som presenterades tidigare, att den som lämnat sitt gamla parti till förmån för SD, känner att man kommit ur askan i elden, när mångkulturen gör sitt intåg i det enda partiet som påstod sig stå för svenskheten.

Men vad vet jag, en vanespelare som Åkesson kanske gillar leka rysk roulette med opinionsundersökningarna.

vilken joker

skrämmande om det är som du säger, att folk inte känner till Tino S om man diskuterar invandring och övriga fånigheter.

Tino är ju oberoende, fristående från SD och bekräftar deras politik med underliggande fakta.

med dagen nyheter , och föregående dagars brist på nyheter ang OU så målar de in sig i hörnet ännu mer.. .varken media eller poartier kan ju backa ur detta nu.
2015-07-27, 20:01
Medlem
Nostradumbasss avatar
Hahaha.

Jag hade inte sett bilden det rasas över. JÅ och Ultima Thule medlemmarna i "Give 'em hell" tröjor.

http://nyheter24.se/nyheter/politik/804996-har-poserar-jimmie-akesson-med-hogerextrema-bandet

Och klickfabriken Nyheter24 har nån poll längst ner i artikeln, med frågan "FRÄSCHT"?

I skrivande stund, 875 Ja, 160 Nej röster. Alltså en jätteskandal.
Senast redigerad av Nostradumbass 2015-07-27 kl. 20:21.
2015-07-27, 20:03
Medlem
Mac-Arthurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Är du ett troll eller inte Wumtata?

Varför skulle en snygg förpackning fungera bättre denna gång?

Bra observation!

Med substantiellt intuitiva vibbar en i hög grad befogad fråga...
2015-07-27, 20:04
Medlem
Skulle vara mycket intressant att veta hur sympatierna ser ut idag i Stockholms kommun, samt "rikemanskommunerna" i Stockholms län?

Visserligen är det "gräddan" bland negrer och araber som dras till huvudstaden, men i valet 2014 fick SD 5 - 7 %, och hur ser sympatierna för SD ut idag?

Bor själv på en mindre ort i södra Småland där SD fick 25 % 2014, och här är SD definitivt största parti idag.
2015-07-27, 20:55
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Att Sverige skulle vara underbart land, är väl en uppfattning som inte bara Ultima Thule framför!

Det slog mig just att pissmedia har fått allt om bakfoten. Jag menar "Give 'em hell!" påstås ju vara nåt SMS som Åkesson skickade till Karlsson i samband med budgetfällningen. Av det följer således att Åkesson och dom andra på bilden inte är nazister/rasister - det är Ultima Thule som är Sverigedemokrater.

Ultima Thule och 1.500.000 andra. Det hade varit mer kontroversiellt att fota Blackie Lawless 1984 i en "Duran Duran"-tröja.

Media är såna totala jävla spån.
2015-07-27, 20:57
Medlem
Mextremes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wumtata
Nu har jag fått lära mig att Tino Sanandaji inte sympatiserar med SD. Dessutom tvivlar jag starkt på att han har något att göra med SD:s explosionsartade framgångar i opinionsundersökningarna de senaste tre månaderna. Tino Sanandaji må vara kändis i SD-trådar. För en vanlig Lo-medlem är han fullständigt okänd.

Faktum är att jag köper den här tanken som presenterades tidigare, att den som lämnat sitt gamla parti till förmån för SD, känner att man kommit ur askan i elden, när mångkulturen gör sitt intåg i det enda partiet som påstod sig stå för svenskheten.

Men vad vet jag, en vanespelare som Åkesson kanske gillar leka rysk roulette med opinionsundersökningarna.

vilken joker

Det jag skrev var exempel på en invandringskritisk person med invandrarbakgrund person av hans kaliber och bakgrund skulle vara kanon för SD.
2015-07-27, 23:32
Medlem
Citat:
Skulle vara mycket intressant att veta hur sympatierna ser ut idag i Stockholms kommun, samt "rikemanskommunerna" i Stockholms län?

Visserligen är det "gräddan" bland negrer och araber som dras till huvudstaden, men i valet 2014 fick SD 5 - 7 %, och hur ser sympatierna för SD ut idag?

Bor själv på en mindre ort i södra Småland där SD fick 25 % 2014, och här är SD definitivt största parti idag.

Finns väl ingen anledning att tro att ökningen där är mindre procentuellt där än någon annanstans vilket borde ge ca 10% i Stockholms kommun för tillfället och lika mycket i rikemanskommunerna.
Stockholms län som helhet gav SD 9,7% i valet så där ligger väl siffrorna på ca 15%. Vore onekligen en intressant grupp att crowd founda en OU på nu när Frick har luftat möjligheten till detta via NI. Dock vore allra mest intressant att snabbt få en könsuppdelad OU så att vi kan få bekräftat det många här redan räknar med, att SD är största parti bland män.
2015-07-28, 00:58
Medlem
Citat:

Det är ofrånkomligt att SD har ökat i STHLM sedan valet. Ett parti som ligger på 20-25 % i riket går relativt bra i STHLM. Om jag inte minns fel fick SD drygt 7 % i Stockholm stad och nästan 10 % i länet. Det skulle inte förvåna mig om SD i dagsläget nosar på 10 % i Stockholm stad och 15 % i länet.

Jag bor i innerstan och är 08 i grunden, och fler med mig kan intyga att 08.or är extremt trendkänsliga, som bryr sig överdrivet mycket om vad andra ska tycka när det handlar om politiska åsikter. Därför tror jag att den viktigaste orsaken till SD:s ökning i huvudstaden är valresultatet och de ytterligare opinionsmässiga framgångarna som har skett sedan dess.

Sedan kan vi inte frångå det faktum att stockholmare inte delar de mångkulturella problem som finns i övriga delar av landet, då Stockholm är en Extremt segregerad stad. Jag råder er utbölingar att besöka huvudstaden, och därvid köpa en kaffe och promenera runt i city. Ni kanske stöter på några enstaka invandrare på Drottninggatan och runt Plattan, men när ni rör er i city tror ni inte alls att 20 % av vår befolkning är utrikes född.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in