Citat:
Ursprungligen postat av
Hultabultan
Skulle vara mycket intressant att veta hur sympatierna ser ut idag i Stockholms kommun, samt "rikemanskommunerna" i Stockholms län?
Visserligen är det "gräddan" bland negrer och araber som dras till huvudstaden, men i valet 2014 fick SD 5 - 7 %, och hur ser sympatierna för SD ut idag?
Bor själv på en mindre ort i södra Småland där SD fick 25 % 2014, och här är SD definitivt största parti idag.
Det är ofrånkomligt att SD har ökat i STHLM sedan valet. Ett parti som ligger på 20-25 % i riket går relativt bra i STHLM. Om jag inte minns fel fick SD drygt 7 % i Stockholm stad och nästan 10 % i länet. Det skulle inte förvåna mig om SD i dagsläget nosar på 10 % i Stockholm stad och 15 % i länet.
Jag bor i innerstan och är 08 i grunden, och fler med mig kan intyga att 08.or är extremt trendkänsliga, som bryr sig överdrivet mycket om vad andra ska tycka när det handlar om politiska åsikter. Därför tror jag att den viktigaste orsaken till SD:s ökning i huvudstaden är valresultatet och de ytterligare opinionsmässiga framgångarna som har skett sedan dess.
Sedan kan vi inte frångå det faktum att stockholmare inte delar de mångkulturella problem som finns i övriga delar av landet, då Stockholm är en Extremt segregerad stad. Jag råder er utbölingar att besöka huvudstaden, och därvid köpa en kaffe och promenera runt i city. Ni kanske stöter på några enstaka invandrare på Drottninggatan och runt Plattan, men när ni rör er i city tror ni inte alls att 20 % av vår befolkning är utrikes född.