Citat:
Ursprungligen postat av
Mextreme
Jag tror att begåvade, assimilerade invandrare i partiets högre skikt skulle gynna dem mycket starkt. Få saker gynnar SD så starkt som invandringskritiska invandrare. (som Tino Sanandaji) Dessa kan också gå hårdare fram. Det är något svårare att kasta rasistkortet på dem.
Man får ta till "husblatte" argumentet som hittills varit ett ytterst kontraproduktivt drag.
Nu har jag fått lära mig att Tino Sanandaji inte sympatiserar med SD. Dessutom tvivlar jag starkt på att han har något att göra med SD:s explosionsartade framgångar i opinionsundersökningarna de senaste tre månaderna. Tino Sanandaji må vara kändis i SD-trådar. För en vanlig Lo-medlem är han fullständigt okänd.
Faktum är att jag köper den här tanken som presenterades tidigare, att den som lämnat sitt gamla parti till förmån för SD, känner att man kommit ur askan i elden, när mångkulturen gör sitt intåg i det enda partiet som påstod sig stå för svenskheten.
Men vad vet jag, en vanespelare som Åkesson kanske gillar leka rysk roulette med opinionsundersökningarna.
vilken joker