2015-07-27, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jills
Ja, på vardagar kan jag tänka mig att en del åker hem till sina hus från arbetet, och passerar Blomberg då det är den mest trafikerade vägen som löper över Kinnekulle. Men på söndagar är det också många som är ute och kör, för att flanera runt lite. Men som sagt... det skulle inte förvåna mig om det inte var många bilar ute under tiden hon försvann, men det skulle inte heller förvåna mig om det var tvärtom.

Runt 18.30 en söndag eftermiddag, är min gissning att de flesta i byn redan gjort sina körningar om de haft några söndagsturer, handlat eller jobbat, visst finns det fler som är ute utav olika anledningar, men söndag kväll, jobb dagen efter känns som att det är den minst trafikerade tiden på en vecka.
2015-07-27, 22:08
Medlem
Tingsnotariens avatar
70 procent är absolut inte under några omständigheter tillräckligt för en fällande dom, men det gör det sannolikt. Märk väl skillnaden mellan sannolika skäl och ställt utom rimligt tvivel.
2015-07-27, 22:09
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tingsnotarien
Vem bryr sig om vad någon lagledare säger? Se till något mer objektivt såsom puckinnehav eller bollinnehav, det lag som har 70 procent (lika med kravet för sannolika skäl)av innehavet har störst chans att vinna.

Att det föreligger sannolika skäl har inte någon "lagledare" fastställt utan flertalet domstolar.
Jag svarade på detta inlägg:
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21177558.ab

Det står inte om det är Lisas DNA på mgm:s kläder eller tvärtom. Men det kanske inte spelar någon stor roll. Särskilt inte om han fortsätter tiga och inte drar till med någon bortförklaring som ändå kan bli svår för åklagaren att motbevisa. Skylla på brodern och hävda att han bara varit städgumma efteråt verkar så här spontant vara bästa taktiken i så fall.

Hursomhelst: Om inte k.o. så åtminstone stående räkning för alternativteoretiska gänget i tråden med theForeigner, Lagro, Joxarn m fl. Ska också bli intressant att se om Xenia ändrar uppfattning nu om mest trolig GM fortfarande är okänd finnig yngling eller litauisk gästarbetare.
Och det står bara vad ena lagledaren säger, inte vad domaren säger.
2015-07-27, 22:10
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Frågan är däremot om har DU svårt att läsa ovh förstå innebörden i text?

"Enligt åklagaren har ny teknisk bevisning stärkt misstankarna mot 35-åringen".

"Till Aftonbladet säger chefsåklagaren att det rör sig om DNA-spår på kläder och andra föremål som hittats på Kinnekulle. "

http://www.expressen.se/gt/starkt-bevisning-i-lisa-holm-fallet/
Ja då verkar det ju som att den tekniska bevisningen har stärkts ytterligare mot MGM. Lite skumt bara att advokaten uttalar sig som hon gör för det skulle ju betyda att man inte har hållt nåt nytt förhör med MGM på över två veckor. Förmodligen kommer snuten snart att sätta in nådastöten. Sen är det ju lite löjliga uttalanden från åklagaren om att man inte hinner väcka åtal hit och dit. Bara att sammanställa fuppen kommer att ta uppåt en månad i det här fallet och sen så ska försvaret få tid att läsa den och lägga fram alternativa teorier som ska testas. Det kommer ju bli en rad omhäktningar till innan det väcks åtal.
Senast redigerad av Sgt.Bland 2015-07-27 kl. 22:15.
2015-07-27, 22:11
Medlem
Tingsnotariens avatar
Notera vidare att jag endast argumenterade kring huruvida om det är en lagledares ståndpunkt som är den viktiga eller hur matchen de facto gestaltar sig.
2015-07-27, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Öisar´n
Det förekommer en hel del "trafficking" i Litauen.
Har man med lyckat resultat skickat "gods" från Sverige tidigare kanske man chansar på att skicka lite "ANNAN VARA".
Men det är klart, döda tjejer blir ett problem.

Alltså, det här trafficking-spåret har redan stötts och blötts här.
2015-07-27, 22:12
Medlem
Tingsnotariens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Jag svarade på detta inlägg:
Och det står bara vad ena lagledaren säger, inte vad domaren säger.

Men om domaren omhäktar imorgon är det alltjämt sannolikt, ej faställt, att den häktade begick brottet. Det kan vi således vara överens om? När domaren sagt sitt så att säga.
2015-07-27, 22:16
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tingsnotarien
Men om domaren omhäktar imorgon är det alltjämt sannolikt, ej faställt, att den häktade begick brottet. Det kan vi således vara överens om? När domaren sagt sitt så att säga.
Och om han inte omhäktas, vad är då sannolikt? Onödigt att spekulera i det, den som lever får se.
2015-07-27, 22:18
Medlem
Öisar´ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Alltså, det här trafficking-spåret har redan stötts och blötts här.

Du förstår tydligen inte.
En gård står mer eller mindre obemannad under större delen av sommaren.
Stor nog att ta emot långtradare.
Utrymmen på gården som "inte används".
Känns lite som ett guldläge för vissa Litauer att köra sitt race.

Men skulle AJ inte ha koll på detta... Tja, en rövare är en rövare.
Senast redigerad av Öisar´n 2015-07-27 kl. 22:36.
2015-07-27, 22:20
Medlem
Jag gissar att MGM sagt/kommer att säga att han hittade Lisas tillhörigheter/kläder och tog dem med sig hem. Han nekar brott och säger att han inte visste att grejerna tillhörde LISA!
2015-07-27, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
[spoiler]

Detta var faktiskt förta gången jag läst att Lisas föräldrar träffat henne bara några timmar innan hon forsvann! Har det nämnt i tråden innan?

"Bara några timmar innan hade Lisa Holms familj gjort ett besök på caféet för att lämna några grejor innan 17-åringen skulle åka hem på sin moped.
Det var sista mötet med de anhöriga.
– Jag minns att de var här och själv var jag förvånad att Lisa skulle åka moppe hem. Jag visste inte ens att hon hade en moped, säger arbetskamraten och Skaratjejen Rebecka Romlycke som tillsammans med Lowa Andersson var de sista som såg Lisa."

http://www.mariestadstidningen.se/mariestad/2015/07/27/standig-oro-och-massor-av-fragor

Det var väl bara pappan som åkte då? Mamman var upptagen med håruppsättningar inför balen hela dagen. Det var troligen därför hon inte kunde skjutsa LH som hon brukade.
2015-07-27, 22:22
Medlem
Tingsnotariens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Och om han inte omhäktas, vad är då sannolikt? Onödigt att spekulera i det, den som lever får se.

Att han inte begick brottet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in