2015-07-27, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Öisar´n
Att man går ut och eftersöker internationellt genom Interpol säger en del om vilken inriktning "spaningen" har bedrivits på.
Man har helt enkelt haft misstankar mot MGM.

Vem säger att inte Martorp har varit ett "upphämtnings-ställe" för diverse stulet gods tidigare. I detta läge satsar man på en svensk söt tös.
Kanske en eskalering i tidigare "lyckade hämtningar" för vidare transport till Litauen... Men denna gången gick det rejält fel.

Polisen sa ju att dom inte hade några spaningsupplägg och därför spelade ut det kortet - eftersökning genom interpol.
2015-07-27, 21:43
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeffa
Det står faktiskt inte att det ens är MGM,s DNA som spårats till Lisa eller om det är nån annans DNA som spårats överhuvedtaget, så den upplysningen var till föga användning, kan ju vara vem som helst´s DNA!

Men förklara gärna: hur kan "vem som helts DNA" återigen stärka misstänkankarna mot den anhållne och få åklagaren att imorgon begära just denne häktad yeeyerligare 4veckor?
2015-07-27, 21:47
Medlem
Tingsnotariens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Jag tar inte ställning till vilket lag som vinner en fotbollsmatch så länge jag bara hör ena lagledarens kommentarer.

Vem bryr sig om vad någon lagledare säger? Se till något mer objektivt såsom puckinnehav eller bollinnehav, det lag som har 70 procent (lika med kravet för sannolika skäl)av innehavet har störst chans att vinna.

Att det föreligger sannolika skäl har inte någon "lagledare" fastställt utan flertalet domstolar.
Senast redigerad av Tingsnotarien 2015-07-27 kl. 21:51.
2015-07-27, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjolitalej
Tog en dagstur och åkte dit idag. Vid cafeét är det relativt mycket trafik, 15-20 bilar/minut. Om det var samma puls vid försvinnandet så är det märkligt om ingen sett nåt. I övrigt inga spår, en idyll helt enkelt.

I dagsläget är det säkert mycket trafik eftersom det är semestertider.

Vi har diskuterat trafiken i tråden flera gånger, och jag tror att det enda vi har kommit fram till är att vägen är olika mycket trafikerad olika tider :-)
2015-07-27, 21:56
Medlem
Ydriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tingsnotarien
Vem bryr sig om vad någon lagledare säger? Se till något mer objektivt såsom puckinnehav eller bollinnehav, det lag som har 70 procent (lika med kravet för sannolika skäl)av innehavet har störst chans att vinna.

Att det föreligger sannolika skäl har inte någon "lagledare" fastställt utan flertalet domstolar.

Ursäkta men jag har alltid garderat med högoddsare och det har lönat sig...
2015-07-27, 21:57
Bannlyst
Citat:

Här är det av olika skäl 90 % bollinnehav av åklagaren plus de som tror på MGM som GM. Men Grekland vann ju EM & bollen är rund osv. Om de övriga 10% här fick lika mycket airtime av ledningen så kanske bollinnehavet hade kännts jämnare.
2015-07-27, 21:57
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Vem bryr sig om vad någon lagledare säger? Se till något mer objektivt såsom puckinnehav eller bollinnehav, det lag som jag 70 procent (lika med kravet för sannolika skäl)av innehavet har störst chans att vinna.
Visst är det väl så att för att ha framgång i ett mordåtal måste åklagaren ha stödbevisning för DNA fynden och kunna påvisa att dessa avsättningar skett i samband med tidpunkten för Lisas död?
Det är inte säkert åklagaren utan rimligt tvivel kan komma att påvisa om tidpunkten för Lisas död förblir luddig?
Skulle det kunna bli ett åtal om t.ex enbart människorov? Eller brott mot griftefriden?
2015-07-27, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jills
I dagsläget är det säkert mycket trafik eftersom det är semestertider.

Vi har diskuterat trafiken i tråden flera gånger, och jag tror att det enda vi har kommit fram till är att vägen är olika mycket trafikerad olika tider :-)

Är väl mer trafik på en vardag än på en söndag rimligtvis...
2015-07-27, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qwart
Det var frun som sa att denna (minns ej namnet, en kvinna tror jag) sett Lisa prata med nån i en svart SUV. efter jobbet.
Jag uppfattade det som att hon hört det direkt, med tanke på sättet hon sa det. Men det kan oxå vara så att hon hört det på byn.
Jag skulle dock inte bli förvånad om det kommer fram att LH pratat med nån i en svart SUV efter jobbet, men att det inte har med hennes öde att göra.

Nu tillkom inget ytterligare i de senaste uppgifterna angående genomsökningarna av de bilar man tagit in. Där borde man ju definitivt hitta DNA i den bilen Lisa transporterades i. Skulle det vara så att Lisa setts bredvid en svart SUV så borde den bilen vara högintressant att göra samma analyser i som de bilar man redan gjort det på. Chansen att Suven (om uppgifterna stämmer) skulle ha med hennes öde att göra borde då vara väldigt god, speciellt om man inte funnit DNA i någon av MGM:s ord bilar han haft tillgång till.
2015-07-27, 22:02
Medlem
Öisar´ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Öisar´n
Att man går ut och eftersöker internationellt genom Interpol säger en del om vilken inriktning "spaningen" har bedrivits på.
Man har helt enkelt haft misstankar mot MGM.

Vem säger att inte Martorp har varit ett "upphämtnings-ställe" för diverse stulet gods tidigare. I detta läge satsar man på en svensk söt tös.
Kanske en eskalering i tidigare "lyckade hämtningar" för vidare transport till Litauen... Men denna gången gick det rejält fel.

Det förekommer en hel del "trafficking" i Litauen.
Har man med lyckat resultat skickat "gods" från Sverige tidigare kanske man chansar på att skicka lite "ANNAN VARA".
Men det är klart, döda tjejer blir ett problem.
2015-07-27, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nybromannen
Är väl mer trafik på en vardag än på en söndag rimligtvis...

Ja, på vardagar kan jag tänka mig att en del åker hem till sina hus från arbetet, och passerar Blomberg då det är den mest trafikerade vägen som löper över Kinnekulle. Men på söndagar är det också många som är ute och kör, för att flanera runt lite. Men som sagt... det skulle inte förvåna mig om det inte var många bilar ute under tiden hon försvann, men det skulle inte heller förvåna mig om det var tvärtom.
2015-07-27, 22:04
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tamborino
Det här med den svarta SUVn låter rätt troligt tycker jag .
AJ har ju sagt att han gett Polisen viktig info , som jag tror han fått order att vara tyst om .
Det kan vara AJ som pratar med LH om vad som helst innan hon skall åka , hon går till moppen , AJ fortsätter framåt och ser vad då ?
Ser han MGM eller Ford Galaxyn i närheten av Cafet ?
Tror att det han berättat kan vara mycket viktigt för utredningen .

Det hade ju tydligen setts en silvrig bil stå lite konstigt parkerad, när ägarens dotter lämnade jobbet. Om inte SUV:en har med detta att göra, om den som du säger åkte därifrån, så ja, både en silvrig bil + en SUV har setts nära caféet.

Edit: Kom på det där med AJ:s bil, det som knölar till det jag nyss skrev, är ju anledningen vad den nu är, att han lämnade in den dyngblöt....
Senast redigerad av bokfodral 2015-07-27 kl. 22:10.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in