2014-10-11, 15:58
Medlem
BMC Helsingborg verkar haft stort förtroende för Rätz i alla fall. Bara löjligt att hävda något annat-alla kan bli lurade.

Rätz fick t ex i uppdrag att mörda två tidigare medlemmar i Stockholm enligt Olle Liljegren. Hade han fått det om han nu var en liten springpojke?

Nu kommer ni naturligtvis hävda att just för att han var en liten springpojke därför fick han det uppdraget. Ingen större ide att resonera med er.

Faktum kvarstår: Ingen misstänkte att Rätz eller Max Åström var polisens insiders rakt in. Bara för att de själva begick brott och använde kola och tjack. Den som är lite analytisk hade kanske kunnat ana oråd. Fitzpatrick själv tyckte att det var lite skumt att Rätz var ostraffad t ex så det fanns ju något att gå på.

En anledning till att alla de kriminella blev lurade var tror jag var åldern. De var inte 20 utan en bit över 30

Citat:
Ursprungligen postat av smartchef
[b]Han blev utslängd och jagad flydde då från Stockholm och kom tillbaka några år efter att den första Stockholmsavdelningen var upplöst och Fitzpatrick död[/B

Gick han inte in i BMC 98?
Senast redigerad av Tellusstar 2014-10-11 kl. 16:01.
Citera
2014-10-12, 18:25
Medlem
cecilia-synds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yaser
Ska man beskriva hen med ett ord hade det varit BEDRAGARE!!!

Dick Sundevall har blivit lurad att ljuga åt Olle å Peter. Eller är Dick med på noterna?

Men enligt uppgifter till Expressen ska Dick Sundevall själv ha använt sin reporterroll för att pressa styrelseledamöterna i det kommunalt ägda bolaget Stadsholmen att låta sin samarbetspartner Olle Liljegren köpa ”Direktörsvillan”, på attraktiva Långholmen i Stockholm. Dick Sundevall ska vid ett flertal tillfällen ha kontaktat Stadsholmens styrelsemedlemmar och hotat med tv-avslöjanden, om inte Olle Liljegren får köpa huset

http://www.expressen.se/nyheter/anklagas-for-hot/
Citera
2014-10-12, 20:12
Medlem
Såg att jag i inlägget innan skrev fel. Jag menade att en av anledningarna till att alla blev lurade var för att Rätz inte var i 20 års åldern utan över 30
Citera
2014-10-21, 14:19
Medlem
it-griss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanel-Kalle
Han va väl bara prospect den där våldtäktsmannen.
Dick sundevall ljuger och hittar på, tillsammans med rätzan.
Har kanske Peter rätzan åkt ubåt också?

Citat:
Ursprungligen postat av Kanel-Kalle
Peter Rätz ljög om en ubåt, han ljög om allt

Det där med ubåten är sant. Rätzan är med i Spetznaz nu.

http://www.svd.se/naringsliv/nyheter...en_4026049.svd

"En familj som var på utflykt på Djurö i Stockholms skärgård i söndags fångade en ubåt på film"

Dicken, Olle och Rätzan verkar ha sin bas ute på Djurö.

Citera
2014-11-17, 16:36
Medlem
aceton_batteris avatar
en riktig tjallare.. alltså vad fan tjänar det till egentligen
Citera
2015-04-12, 18:32
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=D0FZVghppxg

Rätz: 90% av de kriminella lämnar uppgifter till polisen...
Citera
2015-04-13, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
https://www.youtube.com/watch?v=D0FZVghppxg

Rätz: 90% av de kriminella lämnar uppgifter till polisen...

Bra, då är de 90 säkra då. Polisen tar inte de de får info av. Han är smart Rätz.
Citera
2015-04-13, 21:32
Medlem
En tydlig indikation på att Rätz ljuger och överdriver, ser man när han och Gallo frågas hur många de tror de fått fast genom sina uppdrag. Gallo, som rört sig med innersta kretsen av maffian, o porrbranschen, etc, säger färre antal än Rätz. Gallo jobbade i USA och Rätz i Sverige.

Gallo var mycket mer insyltad och då fattar man att Rätz, som inte alls hade samma förutsättningar, måste överdriva.

Sen, oavsett hur äcklig Gallo är, så står han för det. Han vägrar gömma sig och sitta och supa som de andra infos, och inte ha ett liv, då har han ju blivit ännu sämre än innan. Han är öppen och vet att han gjort fel och att det säkert kommer komma någon och klippa honom, men det är så det är, jag har gjort fel och klart att nån dag är det min tur.

Rätz är raka motsatsen.
Citera
2015-05-16, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aceton_batteri
en riktig tjallare.. alltså vad fan tjänar det till egentligen

Ja, det blir mindre brott kanske? Mindre mördade, mindre skador?

Det han gjorde var att rädda mångas liv. Vem vet vad som skulle hända om han inte gjorde detta,under rån, gängbråk osv kunde många oskyldiga dö, men han såg till att det inte skulle ske genom att ge polisen info i förväg.

Ni är dumma i huvudet härinne. Skulle ni vilja dö under ett rån, eller vilket brott som helst som du inte har något att göra med, du kanske har barn med dig, osv.

Jävla idioter.
Citera
2015-05-16, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
En tydlig indikation på att Rätz ljuger och överdriver, ser man när han och Gallo frågas hur många de tror de fått fast genom sina uppdrag. Gallo, som rört sig med innersta kretsen av maffian, o porrbranschen, etc, säger färre antal än Rätz. Gallo jobbade i USA och Rätz i Sverige.

Gallo var mycket mer insyltad och då fattar man att Rätz, som inte alls hade samma förutsättningar, måste överdriva.

Sen, oavsett hur äcklig Gallo är, så står han för det. Han vägrar gömma sig och sitta och supa som de andra infos, och inte ha ett liv, då har han ju blivit ännu sämre än innan. Han är öppen och vet att han gjort fel och att det säkert kommer komma någon och klippa honom, men det är så det är, jag har gjort fel och klart att nån dag är det min tur.

Rätz är raka motsatsen.

Varför är han äcklig? Ville du utsättas som oskyldig i alla dessa brott som skulle ske?
Citera
2015-07-27, 22:10
Medlem
Fridfullts avatar
Jag antar att det här har blivit den stora tråden för allt som rör Peter Rätz.
Jag har hört P3 dokumentären och har tre frågor:
  • Finns artikeln från Dala-Demokraten där Peter Rätz avslöjas att läsa online?
  • Hur kunde artikelförfattaren veta/ana att Peter Rätz var infiltratör?
  • Vad kan artikelförfattaren tänkas ha haft för syfte med att röja hans identitet?
Citera
2015-07-28, 19:42
Medlem
bastard666s avatar
Artikel skrevs av Gubb-Jan Stigson, googla gubben ,en riktig idiot men även en blind höna o.s.v ..
Han har fabulerat så mycket skit genom åren så det är omöjligt att ta honom på allvar. Sen att han fick nys om detta kan ju vara så att nån från polisens egna led tipsade honom,Olle hade inte direkt många kompisar om man säger så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in