2015-07-27, 07:53
Medlem
tjenare.knugens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OCHVAFANN
Var kommer denna infomartionen ifrån?

http://www.reddit.com/r/Ghostbc/comm...tudio_version/
Citera
2015-07-27, 14:06
Medlem
frantiks avatar
Tror jag väntar med att lyssna på Absolution. Det räcker med Cirice och Pinnacle to the Pit och det lilla man smyglyssnat på liveklippen.
Vill ändå höra plattan i sin helhet. Lite det som är grejen med Ghost. Man vill gärna ha kvar fler paket att öppna på releasedagen så att säga.
Visst, släpps hela plattan tidigare än den 21a, så kanske jag lyssnar.

Något säger mig dock att nyfikenheten kan ta över när man har några öl innanför västen. Så har det varit hittills med liveklippen. Men jag tror jag bara lyssnat igenom dom en och en halv gång. Men ska försöka.
Citera
2015-07-27, 16:49
Medlem
Gravers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frantik
Tror jag väntar med att lyssna på Absolution. Det räcker med Cirice och Pinnacle to the Pit och det lilla man smyglyssnat på liveklippen.
Vill ändå höra plattan i sin helhet. Lite det som är grejen med Ghost. Man vill gärna ha kvar fler paket att öppna på releasedagen så att säga.
Visst, släpps hela plattan tidigare än den 21a, så kanske jag lyssnar.

Något säger mig dock att nyfikenheten kan ta över när man har några öl innanför västen. Så har det varit hittills med liveklippen. Men jag tror jag bara lyssnat igenom dom en och en halv gång. Men ska försöka.
Så tänkte jag också, men det höll bara i en timme.
"Bara ett litet smakprov.. första 10 sekunderna!", har lyssnat på den i ca en timme nu.
Citera
2015-07-27, 17:25
Bannlyst
Är det samma medlemmar i Subvision som i Repugnant? Och på vilket sätt är dessa band relaterade till Crashdiet?
Citera
2015-07-27, 17:40
Medlem
moonchild66s avatar
Är det någon som vet om dem kommer göra någon spelning i Sverige i höst/vinter?
Citera
2015-07-27, 17:44
Medlem
Gravers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moonchild66
Ingen planerad än så länge.
Citera
2015-07-27, 17:56
Bannlyst
Ghuleh / Zombie Queen är en hyllning till Black Sabbath va?

https://www.youtube.com/watch?v=dQDaWoWwqdM
7:10 Iron man
7:16 War Pigs
Citera
2015-07-27, 20:20
Medlem
frantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moonchild66
Med största sannolikhet lär det bli det. Dom är i USA tills i november. Efter senaste spelningen i Finland sa dom att dom ses i december eller liknande. Så förhoppningsvis blir det en spelning i Sverige även då.
Men det är egna spekulationer. Inget jag vet något om.
Citera
2015-07-27, 20:23
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterj76
Är det samma medlemmar i Subvision som i Repugnant? Och på vilket sätt är dessa band relaterade till Crashdiet?
Scrolla lite för info finns i denna tråd. Känner dock inte till någon koppling till Crashdiet och tror inte det är så men man vet ju aldrig.
Citera
2015-07-27, 21:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Marmoth
Scrolla lite för info finns i denna tråd. Känner dock inte till någon koppling till Crashdiet och tror inte det är så men man vet ju aldrig.

Jag orkar faktiskt inte, 242 sidor. Har läst att Tobias Forge har lirat i Crashdiet eller något? Även att fd Crash Diet-gitarristen Mary Goore lirar i Ghost?
Citera
2015-07-27, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterj76

År 2000 startade ''Dave Lepard'' bandet Crashdiet. och medlemmarna i bandet var Tobias, och 2 till i Subvision.

år 2003 splittrades denna uppsättning, alla utom Dave. så han tog in nya medlemmar och det är dom medlemmarna som är med idag satt säga (ja utan dave då, han gick ju och dog)

Och Subvision och Ghost har ju en del gemmensamma medlemmar vad jag vet.
Sen tror jag också Repugnant har nån medlem med i gamla crashdiet med, vet inte riktigt. men vet ialflall att Tobias va med

Detta är då en gullig bild på bandets uppsättning 2000-2003.
http://tobiasforge.co.vu/post/112724032213
Citera
2015-07-27, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marmoth

Läs mitt inlägg jag skrev nyss ;D
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in