2015-05-27, 22:30
Medlem
sattygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2anRules
Jag tänker slå till ändå. Men varför är det just 12 stycken? Varför inte ett 6-pack?

Är ganska vanligt med 12-pack i beställningssortimentet, eller ganska är väl att ta i.. men öl från USA kan komma i 6,12,18,24 beroende på en massa olika saker, fast jag kan inte komma på att jag sett svenska öl komma i kollikrav a 12 så värst ofta. Men Slayerölen från var väl också 12-pack om jag inte minns fel.
Och om Lincopia är i klass med Ghost´s förra ale så tycker jag iaf att 39:- är ett mycket rimligt pris.. Säkerligen lika litet släpp som sist.. runt 10k flaskor.. och 90% av de svenska ipor som säljs på systembolaget håller inte måttet enligt mig. Sorry om det blev för mycket OT.
Senast redigerad av sattyg 2015-05-27 kl. 22:33.
Citera
2015-05-27, 22:37
Medlem
sattygs avatar
Nog om ölen för nu

När har vi Singeln för streaming/download/store ?

En vecka kvar till Doom, och ni kommer väl ihåg inför Cupolen.. med Secular Haze.. den häftiga hemsidan de gjorde med ljusen som tändes och fler instrument lades till..

har vi nåt liknande på g inom en vecka? känns lite väl hardcore att låta folk filma nya låten med sina mobiler nästa vecka för att den ska få se dags ljus
Citera
2015-05-28, 09:26
Medlem
Marmoths avatar
39 pix flaskan är ju dyrt men man får ju se det så att det faktiskt är en limiterad upplaga och kanske visst "samlarvärde" även om öl har en bäst-före-gräns.

Jag har en sexpack kvar av de första som måste drickas innan ett visst datum men sedan finns ju dessa nya att fortsätta med.

När kommer nattvardsvinet?

De har ju varit lite hemligare i år med det där inlägget där de förnekade nya plattan och releasedatum så det kanske blir helt annorlunda. Kanske ingen ny låt eller ny Papa alls i Linköping?
Citera
2015-05-28, 11:19
Medlem
emma80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2anRules
Jag tänker slå till ändå. Men varför är det just 12 stycken? Varför inte ett 6-pack?
Förra ölet slank ner utan problem, så jag ska också slå till denna vända.

Varför 12-pack vet jag inte, men de har sina trogna fans som garanterat köper det och med ett 12-pack får man sålt 12 på en gång.

Citat:
Ursprungligen postat av Marmoth
39 pix flaskan är ju dyrt men man får ju se det så att det faktiskt är en limiterad upplaga och kanske visst "samlarvärde" även om öl har en bäst-före-gräns.

Jag har en sexpack kvar av de första som måste drickas innan ett visst datum men sedan finns ju dessa nya att fortsätta med.
Jag har två oöppnade av de förra, jag tänkte spara i alla fall en av dem. Kanske något att ta med i graven när det är dags. Får se om jag lyckas.
Citera
2015-05-28, 12:15
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emma80
Förra ölet slank ner utan problem, så jag ska också slå till denna vända.

Varför 12-pack vet jag inte, men de har sina trogna fans som garanterat köper det och med ett 12-pack får man sålt 12 på en gång.

Jag har två oöppnade av de förra, jag tänkte spara i alla fall en av dem. Kanske något att ta med i graven när det är dags. Får se om jag lyckas.
12-packet kan ju handla om logistiska lösningar och lönsam distribution också.

Ja sant, kanske man inte ska tänka "dricka upp" här utan spara den även om den inte går att dricka senare. Någon samlare, på vad det nu må vara, som har en idé/tanke om det är värt det på något sätt?
Citera
2015-05-28, 16:15
Medlem
Gravers avatar
Lite mer info om Lincopia, står dock inget om att även denna skulle vara limiterad?
http://www.mynewsdesk.com/se/brands-...ource=sendgrid
Citera
2015-05-28, 18:59
Medlem
Vad är detta nudå?

Verkar vara ett sataniskt möte vem som blir nya påven??? ))

https://www.youtube.com/watch?v=_SnIW2KffOQ

btw. äre teaser på nya singeln av ghost i slutet av videon?
Citera
2015-05-28, 19:10
Medlem
mymy85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vafanyey
Vad är detta nudå?

Coola masker! Philadelphia? Hmm vi får nog inget påvebyte i Linköping, han visas nog bara upp??
Citera
2015-05-28, 19:31
Bannlyst
Tänkte vara upplysa alla i tråden om att Ghost är förband till Foo Fighters på Ullevi den 12e juni. Det talade dom om först igår
Citera
2015-05-28, 19:56
Medlem
2anRuless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borjeboy
Tänkte vara upplysa alla i tråden om att Ghost är förband till Foo Fighters på Ullevi den 12e juni. Det talade dom om först igår

Kul, det borde Ghost tjäna en del nya fans på.
Citera
2015-05-28, 20:22
Medlem
Gravers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mymy85
Coola masker! Philadelphia? Hmm vi får nog inget påvebyte i Linköping, han visas nog bara upp??
Klart det blir påvebyte på svensk mark, antingen på tisdag eller på onsdag.

Visas upp?
"Detta är Papa 3, men vi kör vidare på Papa 2, trotts att vi dissat honom i media"

Senast redigerad av Graver 2015-05-28 kl. 20:25.
Citera
2015-05-29, 02:10
Medlem
frantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vafanyey
Vad är detta nudå?

Fan helt briljant, älskar detta. Sån spänning.

Det lät som att det är en låt från nya plattan. Det lilla lilla man hörde lät ju jävligt bra.

Är sjukt hypad inför plattan. Har nog aldrig varit såhär taggad på en platta i mitt liv.

För mig är det första gången jag följer med ett band sen starten (nästan) så detta känns häftigt. Att man följer med på resan från början liksom.
Annars gillar jag i princip bara band som funnit i ett ex antal år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in