2015-07-27, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MegaTant
Det är mycket möjligt att det var dessa kläder som mgm var med sin bror och höll på att gömma eller flytta när MP kom på plats och resten vet vi ju redan.

Inte omöjligt. Sedan hände allt snabbt. Som vi vet.
2015-07-27, 19:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Om bröderna köpte 3 pizzor 19.30 den kvällen Lisa försvann kommer de i förundersökningen, om det nu blir något åtal och en förundersökning.
Jag har mycket svårt att se vad de skall åtala honom för, om han skall kunna fällas för mord, dråp eller vållande till annans död måste det finnas bevis att han begått brotten och några sådana bevis finns inte.
*agro!
Som vanligt spekulerar du utan att du har tillstymmelse till substans i det du skriver. Kan du förklara vad du bygger dina spekulationer på?
2015-07-27, 19:51
Medlem
[quote=Tradern69|54147450]Alla har väl förstått att GW Perssons resonemang skall man ta med en nypa salt. Han är en brottstyckare som vem som helst..inte brottsutredare. Han kommer ut med en ny bok i dagarna och vill väl ha lite mer publicitet inför lanseringen.

Pusselbitarna kommer på plats efterhand. För mig var brottsfallet uppklarat för flera veckor sedan. Polis och åklagare har suttit med massor av ess på hand och portionerat ut lite hela tiden. Bra jobbat.[/QUOTE]

Delar din uppfattning.
2015-07-27, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joxarn
Jo visst,men det sägs inte att DNA skulle vara den häktades....

Intressant reflektion så tänkte faktiskt jag med.

I morgon är det ju dags för förhandlingar vill man köpa tid?

Stod ju innan att svaren inte hade kommit hur ska de ha det?
2015-07-27, 19:57
Medlem
Och hur går detta ihop;
NB har enligt advokat erkänt en viss inblandning imordet, men samtidigt förstår han inte varför han sitter där han sitter. Det låter motsägelsefullt, eller finns det någon här som kan bena ut det där?
2015-07-27, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tosabiten6
Och hur går detta ihop;
NB har enligt advokat erkänt en viss inblandning imordet, men samtidigt förstår han inte varför han sitter där han sitter. Det låter motsägelsefullt, eller finns det någon här som kan bena ut det där?

Har jag missat något?! Han har väl nekat blint från dag ett?
2015-07-27, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nybromannen
Stod ju innan att svaren inte hade kommit hur ska de ha det?
All svar kommer inte samtidigt. (Från de tekniska undersökningarna).
Senast redigerad av villalarm 2015-07-27 kl. 20:09.
2015-07-27, 20:01
Medlem
joxarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tamborino
Tror inte Åklagaren tagit upp detta om det inte var från MGM , ELLER jag kanske skall skriva GM

Åklagaren:"Beroende på vad de (proven) visar, kan det betyda att vi måste hålla nya förhör. Antingen med dem som redan förhörts eller med nya personer, det beror helt på vad analyssvaren ger."
Åklagaren verkar ju inte vara så värst övertygande om att rätt GM sitter...
2015-07-27, 20:02
Bannlyst
DNA-spåren är ju troligen bara Litauerns spår på ett dörrhandtag som han tagit i på en lada där han inte hade att göra enligt åklagaren. Han sprang väl runt och drog i diverse dörrar när de letade efter sin bortsprungna katt. Jag vet ju personligen att när man letar efter sin älskade katt så drar man lite här & där ju utan att minnas i efterhand exakt var kanske.
2015-07-27, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Leif GW Persson sade en gång att de flesta som sitter i fängelse anser att dom är oskyldiga. Så vad kriminella anser ska man nog inte ta på allvar alla gånger.

De flesta som sitter inne har ju en personlighetsstörning av någon grad. I alla personlighetsstörningar ingår ju patologiskt narcissistisk störning som en central kännetecken. De tror sig ha en egen rätt att handskas med andra precis som de vill. De rättfärdigar sitt handlande alltid oavsett de gör rätt eller fel. Då en förövrare ser sig själv som ett offer och ett offer anser sig inte vara skyldig till någonting.

Alla som använder våld behöver inte vara personlighetsstörda, men de som sitter inne har i en stor utsträckning en personlighetsstörnig av någon grad.
2015-07-27, 20:05
Medlem
Tamborinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joxarn
Åklagaren:"Beroende på vad de (proven) visar, kan det betyda att vi måste hålla nya förhör. Antingen med dem som redan förhörts eller med nya personer, det beror helt på vad analyssvaren ger."
Åklagaren verkar ju inte vara så värst övertygande om att rätt GM sitter...

Jo det är massor med arbete kvar att göra i utredningen , hoppas att GM snart blir dömd så att LHs familj får åtminstone en början på ett avslut av deras mardröm .
Om det sen är MGM som blir dömd vet vi inte , men jag tror det blir 35 åringen .
2015-07-27, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lasso-Lena
DNA-spåren är ju troligen bara Litauerns spår på ett dörrhandtag som han tagit i på en lada där han inte hade att göra enligt åklagaren. Han sprang väl runt och drog i diverse dörrar när de letade efter sin bortsprungna katt. Jag vet ju personligen att när man letar efter sin älskade katt så drar man lite här & där ju utan att minnas i efterhand exakt var kanske.

Suck.
Börjar bli helt döfött att skriva i denna tråden när folk inte har en susning om vad de pratar om.
Försöker inte rätta och motbevisa något längre, väntar in FUP...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in