2015-07-27, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blofeldt
Har du sett videofilmen om inköpet om dessa tre pizzor? Om det finns någon film från butiken så har polisen tagit den i beslag.
Vad som hitintills framkommit så finns det inga som helst belägg för att några pizzor skulle ha inhandlats av bröderna vid den kritiska tidpunkten. Hade en film presenterats för åklagaren så hade inte MGM suttit häktad.
Om bröderna köpte 3 pizzor 19.30 den kvällen Lisa försvann kommer de i förundersökningen, om det nu blir något åtal och en förundersökning.
Jag har mycket svårt att se vad de skall åtala honom för, om han skall kunna fällas för mord, dråp eller vållande till annans död måste det finnas bevis att han begått brotten och några sådana bevis finns inte.
2015-07-27, 17:38
Medlem
Citat:
Har du sett videofilmen om inköpet om dessa tre pizzor? Om det finns någon film från butiken så har polisen tagit den i beslag.
Vad som hitintills framkommit så finns det inga som helst belägg för att några pizzor skulle ha inhandlats av bröderna vid den kritiska tidpunkten. Hade en film presenterats för åklagaren så hade inte MGM suttit häktad.
”Bröderna kan ha fångats på film
Publicerad 18 jul 2015 17:07
Handlarn i Källby. Drygt fem minuters bilresa från Blomberg.
Här ska de misstänkta bröderna ha köpt pizza – bara någon timme efter att Lisa Holm försvann, söndagen den 7 juni.
En person från butiken bekräftar att polisen hämtat en övervakningsfilm.
– Den uppgiften kan jag varken förneka eller bekräfta, säger kriminalkommissarie Lars Johansson, spaningsledare i utredningen.”
http://www.expressen.se/gt/broderna-kan-ha-fangats-pa-film/
2015-07-27, 17:38
Medlem
Ydriks avatar
Citat:

Finns uppgifter i media och här i tråden att personalen kände igen dem som stamkunder och att de varit där vid tillfället.

Källa? = via sökrutan uppe till höger.
2015-07-27, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dripatologi
Anser du mord är straffbar handling?

Vad jag anser är straffbar handling är inte relevant, i Sverige regleras straffbar handling via de lagar som antagits av riksdagen och som gällde vid brottets utförande.
2015-07-27, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Om bröderna köpte 3 pizzor 19.30 den kvällen Lisa försvann kommer de i förundersökningen, om det nu blir något åtal och en förundersökning.
Jag har mycket svårt att se vad de skall åtala honom för, om han skall kunna fällas för mord, dråp eller vållande till annans död måste det finnas bevis att han begått brotten och några sådana bevis finns inte.

Nog för att jag har mina tvivel att de har rätt person häktad. Men hur vet du att de inte har några bevis mot honom? Vi som inte är insatta i allt som kommer fram kan omöjligt veta vad exakt de har. Någon form av bevisning måste de ju ha om de kan förlänga häktningstiden. Sen om bevisen räcker till att väcka åtal och håller för att ge fängelse...de kan man ju bara spekulera kring innan vi får veta något konkret om vad de sitter på.
2015-07-27, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qwart
Anledningen till att jag fick detta berättat för mig, var att jag sa "- konstigt att ingen sett nåt av Lisa efter hon skildes från sina arbetskamrater".
Då sa de direkt att "- jo men de (nån bekant till dem) hade åkt förbi efter Lisa slutat jobbet, och då stod hon och prata med nån i en svart SUV på andra sidan vägen, hjälmen hade hon på armen, och hon såg inte rädd/besvärad ut. Så det måste varit precis efter den bilen åkt, som det hände nåt hemskt."

Så resonerade de jag hörde detta av. Jag ringde upp ett par dagar senare, och han sa att detta framkommit till polis. Han har själv varit på polisförhör två gånger. Sen sa han att man kan inte vara hundra, det kan vara nåt byskvaller. Men jag är 99,99% säker på att de jag pratat med inte hittat på detta. Det kom så spontant och beskrivningen var målande. Jag har förut skrivit här och frågat om nån mer hört detta.

Jag vet inte vem det är som ev. åkt förbi och sett detta. De jag hörde det av är ett skötsamt par i medelåldern som bor ganska nära händelsernas centrum.
Jag tycker att det här verkar trovärdigt, och hoppas och tror att polisen har dokumenterat detta i förundersökningen. Det handlar om en jätteviktig tidpunkt sedan Lisa slutat jobba och innan hon skulle åka hem till sin familj.
2015-07-27, 17:54
Medlem
Ydriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaTant
Jag kan försöka. I brist på bättre förklarning... så han kan ha varit rädd att möta AJ på vägen. Då skulle han blivit tvungen och stanna och byta några ord. Han hade lasten alltför öppet på vagn eller flakvagn eller dylig.

I så fall hade han ju någon slags tankeförmåga och riskbedömning iaf och då faller vissa andra argument bort.
Blir inte klok på detta men tack för förslaget ändå
2015-07-27, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qwart
Anledningen till att jag fick detta berättat för mig, var att jag sa "- konstigt att ingen sett nåt av Lisa efter hon skildes från sina arbetskamrater".
Då sa de direkt att "- jo men de (nån bekant till dem) hade åkt förbi efter Lisa slutat jobbet, och då stod hon och prata med nån i en svart SUV på andra sidan vägen, hjälmen hade hon på armen, och hon såg inte rädd/besvärad ut. Så det måste varit precis efter den bilen åkt, som det hände nåt hemskt."

Så resonerade de jag hörde detta av. Jag ringde upp ett par dagar senare, och han sa att detta framkommit till polis. Han har själv varit på polisförhör två gånger. Sen sa han att man kan inte vara hundra, det kan vara nåt byskvaller. Men jag är 99,99% säker på att de jag pratat med inte hittat på detta. Det kom så spontant och beskrivningen var målande. Jag har förut skrivit här och frågat om nån mer hört detta.

Jag vet inte vem det är som ev. åkt förbi och sett detta. De jag hörde det av är ett skötsamt par i medelåldern som bor ganska nära händelsernas centrum.

Har fastnat i pedofilspåret och svart suv stämmer in så långt...
2015-07-27, 17:59
Medlem
Självklart har polisen rätt man: "
Bevisen har stärkts ytterligare mot 35-åringen som sitter häktad misstänkt för mordet på 17-åriga Lisa Holm.
Chefsåklagare Anette Olsson begärde i dag att mannen ska bli kvar i häktet i ytterligare fyra veckor.http://www.expressen.se/gt/starkt-bevisning-i-lisa-holm-fallet/
2015-07-27, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av delta2
/--/Jag körde runt på samtliga väger som pratats om här i tråden även alla de små grusvägarna där den misstänkte mannen skulle ha kört omkring och slängt ut saker . Och det är inga som helst problem att ta sig fram på dessa småvägar med en vanlig bil . Lite krångligt att mötas dock vilket jag fick erfara . Det är en väldigt frodig vegetation på många ställen utmed småvägarna så MP har säkert haft ett sjå att leta i dessa marker . Lite intressant att se med egna ögon hur det ser ut på platsen .

Tack för rapport från verkligheten. Med tanke på hur du beskriver vägarna/ vegetationen är det en rimlig bedömning, som de flesta här verkar ha, detta att GM medvetet skulle ha placerat ut en 'snitslad bana'; alltså att GM ville att LH:s saker skulle hittas. Vad anser du som varit på plats?
2015-07-27, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sheda
Självklart har polisen rätt man: "
Bevisen har stärkts ytterligare mot 35-åringen som sitter häktad misstänkt för mordet på 17-åriga Lisa Holm.
Chefsåklagare Anette Olsson begärde i dag att mannen ska bli kvar i häktet i ytterligare fyra veckor.http://www.expressen.se/gt/starkt-bevisning-i-lisa-holm-fallet/

Suck!! Misstankarna har stärkts säger chefsåklagare Anette Olsson, inget nämns om något som helst bevisvärde, är det verkligen så svårt att både läsa och förstå innebörden av vad som skrivs?
2015-07-27, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lasso-Lena
Tycker så synd om cafeägarinnan vars inkomst gått ned pga att gästernas aptit har minskat sedan detta tragiska skedde. Hoppas att hon klarar sig rent ekonomiskt.

Rent skitsnack från hennes sida. Det har aldrig tidigare varit så fullt med folk där uppe som det varit efter detta hände. Om något så har händelsen gynnat hennes inkomst.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in