2015-07-27, 18:52
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Janbanan74
Haha, extremband Ultima Thule!? Snacka om desperata ... Michael Jacksson var mer extrem än gubbarna i pojkbandet 😂
Var det dessutom inte så att Bert Karlsson signade Ultima Thule på sitt skivbolag?
Dax för migrationsverket att bojkotta Bert's asylimperium Jokarjo AB, för samröre med Utlima Thule som sjöng om Fäderneslandet för 30 år sedan.
2015-07-27, 18:56
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Var det dessutom inte så att Bert Karlsson signade Ultima Thule på sitt skivbolag?
Dax för migrationsverket att bojkotta Bert's asylimperium Jokarjo AB, för samröre med Utlima Thule som sjöng om Fäderneslandet för 30 år sedan.
Jo, fast han avbröt det pga "kontroverser" enligt Wikipedia.
Citat:
Ultima Thule hade sin storhetstid i början på 1990-talet. De fick kontrakt med Bert Karlssons skivbolag (Mariann Grammofon), men skivbolaget valde att säga upp kontraktet på grund av synpunkter kring gruppens framtoning och gruppen försvann mer eller mindre ned i undergroundrörelsen.
2015-07-27, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zuj
http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article21176871.ab

Ny SD-skandal!
Är ganska säker på att SD idag tappade flera moderata väljare av det här. Nu sjunker opinionen. Pokerfejset Åkesson visade sitt sanna ansikte igen. Synd.

Nästa OU ska jag fira!

All uppmärksamhet är bra reklam för SD, det måste väl historien visat.

AKB inte bara ser ut som en fågelskrämma, hon lyckas dessutom skrämma iväg alla moderater som har någon bestämd uppfattning om någonting!
Moderater är dessutom den största fienden till vanligt folk och arbetarklassen!
http://www.debtonation.org/wp-content/uploads/2010/05/looting_main_street.jpg
https://owspoliticalcartoons.files.wordpress.com/2012/03/beat-it-kid.jpg
Senast redigerad av Hultabultan 2015-07-27 kl. 19:32.
2015-07-27, 19:01
Medlem
lirareflashbacks avatar
Vore kul om SD okade i nasta OU som ett resultat av medias senaste forsok att krossa Sveriges andra största parti.
Ska vi hoppas pa att vi spranger 25% vallen i OU's nan gang i September redan? :-P
Heja UT och SD!
2015-07-27, 19:04
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tagganer
Exakt, det viktiga är att det inte står och väger mellan blocken inför valet, vilket skulle dränera väljare från SD.

Om SD ökar upp mot 30% minskar risken eftersom väljarna då på allvar skulle kunna se en chans att bryta sig ur DÖ genom att SD då har chans att bli största block.

Ingen tvekan om att det är alliansen som tappar mest till Sd. Det framgår ju tydligt i mätningarna därmed blir valet inte en match mellan de Rödgröna och Alliansen.
Kd kommer för övrigt att trilla ut jag vet att många här på FB sörjer Kd som näst bästa parti, men rent taktisk så är det bra för Sd om de åker ut. Storleksmässigt kan Sd då överträffa Alliansen och bli näst största block.

Alliansen hopp kommer då att dö när de inser att utan Sd är ur räkningen och viljan till omvärdering av deras politik blir starkare.

S nere på lägsta nivå någonsin Mp och V har sina trogna procelyter. Summa 34%!
M på 15%, C på 8% Kd och Fp ute
Sd 35%

I sämsta fall får vi då en samlingsregering med Sd mot resten fram till 2022. Men då tar Sd ensamt makten och dikterar politiken för resten av 2000 talet.
2015-07-27, 19:05
Medlem
Jag tror att detta kan vara skandalen som knäcker.... MSM!

När de fattar att inte heller detta, det tydligaste "bevis" de kan hitta för att bevisa en gång för alla, för alla, att SD är dumma och elaka, fungerar över huvud taget. Ja då kommer man att ge upp.

Jag är säker på att JÅ och SD har planerat hela eventet i minsta detalj och att det åtminstone på lite sikt kommer att vara ett plus för SD i opinionen. Det fanns ju annars en risk för att MSM skulle försöka tiga ihjäl SD nu under sensommaren. Det satte JÅ p för iom detta.

Edit: Jag tycker man kan se på JÅ hur kaxig, trotsig och självsäker han är. Det är bra, de som vacklar mellan SD och sjupartiet behöver få se en självsäker och trygg ledare hos SD.
Senast redigerad av icefrontier76 2015-07-27 kl. 19:15.
2015-07-27, 19:08
Medlem
Tompeliciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wumtata
Nu har jag fått lära mig att Tino Sanandaji inte sympatiserar med SD. Dessutom tvivlar jag starkt på att han har något att göra med SD:s explosionsartade framgångar i opinionsundersökningarna de senaste tre månaderna. Tino Sanandaji må vara kändis i SD-trådar. För en vanlig Lo-medlem är han fullständigt okänd.

Att Tino inte "sympatiserar" med SD spelar egentligen ingen roll. Han hjälper till att förstärka verklighetsbilden som SD målar upp. Som sagt tidigare så ger varje person som sätter SD:s frågor på dagordningen SD skjuts i opinionen. Säger tillräckligt många något tillräckligt länge så börjar allt fler tro på det, speciellt när motståndarsidans argument är så tunna. SD behöver egentligen bara upprepa mantrat fram till 2018, samt bredda partiet, så kommer allt fler inse att Sverige behöver SD, oavsett om de vill det eller inte

Jag är för övrigt en av de som anser att SD gjort ett fantastiskt strategiskt val när de valde att sätta sig själva i politikens epicentrum som socialkonservativa. Där skiljer de sig från andra liknande partier i Europa som lätt kan förminskas till "högerextrema" eller "högerpopulister". Nu visar man att man vill vara det bärande partiet i Sverige, som en slags bra blandning av M och S, med minskad invandring. I min enfald så tillhör jag en av dem som hoppas att SD inte bara lyckas förändra opinionen och de andra partierna, utan istället blir det nya statsbärande partiet i Sverige med starkt stöd på runt 40%.
Jag unnar helt enkelt inte de gamla partierna att ändra lite i migrationspolitiken och fortsätta sitta på tronen. Efter att ha misskött sina uppdrag så långe så förtjänar de inte det. Det finns ett otal politiker som borde straffas i efterhand för tjänstefel.
2015-07-27, 19:13
Medlem
Menveds avatar
Vet inte om andra har skrivit det redan men DN toppar med kräftskivan. Detta innebär att paniken är total. Glöm att de inte brydde sig om Sentio därför att den hade "fel metodik". De är livrädda nu.
2015-07-27, 19:19
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
S nere på lägsta nivå någonsin Mp och V har sina trogna procelyter. Summa 34%!
M på 15%, C på 8% Kd och Fp ute
Sd 35%

I sämsta fall får vi då en samlingsregering med Sd mot resten fram till 2022. Men då tar Sd ensamt makten och dikterar politiken för resten av 2000 talet.

Tyvärr tror jag att SDs storlek i undersökningarna fram till valet kommer betyda att de så kallade blocken kommer lösas upp, för att byggas upp i lämplig form efteråt.
Skulle SD få 35% av rösterna 2018 samtidigt som S+MP+V får 32% och M+C+FP+KD får 30% så ser S (för demokratins skull) till bilda styre ihop med MP, C, och FP. Det skulle vara dödsdömt att försöka göra detta efter att ha gått till val som olika block så jag tror att alla partier går till val var för sig för.
2015-07-27, 19:20
Medlem
FruLibertass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tagganer
Exakt, det viktiga är att det inte står och väger mellan blocken inför valet, vilket skulle dränera väljare från SD.
Om SD ökar upp mot 30% minskar risken eftersom väljarna då på allvar skulle kunna se en chans att bryta sig ur DÖ genom att SD då har chans att bli största block.

30% är brutalt mycket. Kan SD komma upp i 30%? Många spekulerar i vad den övre gränsen ligger för SD. Ett sätt är att titta på hur mycket SD har lyckats få i ett SD vänligt område.

I valet 2014 fick SD högst andel röster för:

Riksdagen: Skåne läns norra östra 22,16% (jämför med Stockholm där SD fick 6,64%)
Kommun:Örkelljunga 23,89%.

Detta är områden där SD varit starka under mycket lång tid och där det inte är lika brännmärkande att rösta på SD. Trots det hade "de inte mer".

Nu har alltså SD plötsligt 23% i hela riket. Vad är det som har hänt?

Alt 1 - Antingen så har resten kommit i kapp så att att SD sympatierna i Stockholm ligger på 23%. Har dock svårt att tro detta.

Alt 2- SD har ökat ganska jämt över landet vilket betyder SD sympatinivåer på upp mot 35 % i vissa områden. Jag ser detta alternativ som det mest troliga.

Alt 3- SD har exploderat i vissa områden där de har mer än 50% medan de står still i Stockholm där de puttrar vidare på 7%. Jag tror inte heller detta är det mest troliga.

Så svaret på min egen fråga är - Ja SD kan komma upp i 30%. Jag tror att gränsen just nu ligger mellan 25%-35%. Men för att komma över denna nivå måste någonting ytterligare hända baserat på att SD ännu (fast vi vet inte) inte har mer än 35% ens i sina starkaste fästen.

Min maggropskänsla säger att det kommer att gå lite lugnare from nu.
2015-07-27, 19:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av icefrontier76
Jag tror att detta kan vara skandalen som knäcker.... MSM!

När de fattar att inte heller detta, det tydligaste "bevis" de kan hitta för att bevisa en gång för alla, för alla, att SD är dumma och elaka, fungerar över huvud taget. Ja då kommer man att ge upp.

Jag är säker på att JÅ och SD har planerat hela eventet i minsta detalj och att det åtminstone på lite sikt kommer att vara ett plus för SD i opinionen. Det fanns ju annars en risk för att MSM skulle försöka tiga ihjäl SD nu under sensommaren. Det satte JÅ p för iom detta.

Edit: Jag tycker man kan se på JÅ hur kaxig, trotsig och självsäker han är. Det är bra, de som vacklar mellan SD och sjupartiet behöver få se en självsäker och trygg ledare hos SD.

Han har jävligt bra självförtroende just nu, inga tvivel om saken.

Tror också de planerade att bilderna skulle sprida sig till media och orsaka lite uppmärksamhet. Jimmie i fula shorts och rosa peruk är ingenting man kan göra varje dag, visar en annan bild av Jimmie, den avslappnade semesterfirande svensken. Precis som alla andra...känns finfint!
2015-07-27, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wumtata
Ödets ironi är att Maggans tomma lada kan bli räddningen i det här lilla dilemmat. Träffar man en blocköverskridande överenskommelse med den mycket ansträngda ekonomin i bakgrunden, kan man om det snyggt förpackas tillsammans med några integrationsfrämjande åtgärder, mycket väl bli den strategin som kommer sätta stopp för SD:s omåttligt stora framgångar i opinionsundersökningarna.

Av erfarenhet vet man att många väljer att byta fot, inte bara när det är val utan också i högsta grad i opinionsundersökningar. Att många dessutom inte minns vad de röstade gången innan, pekar i en riktning att mycket kan ändras i opinionsundersökningarna, bara förutsättningarna är de rätta.

bergochdalbana
Är du ett troll eller inte?

Varför skulle en snygg förpackning fungera bättre denna gång?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in