2016-09-04, 22:49
Medlem
snelhestens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av systemkollaps
Dröm vidare du När stjärnglansen ebbat ut gör hon karriär här i Sverige som regeringspolitiker för FI och hanterar posten som kulturminister. I framtiden är hon rikspolischef. Alla trodde att Alice Bah-Kuhnke var död.

Självklart är hon feminist för karriären. Krävs inte mycket för att bli hyllad i mediekretsar. ZL är ett bra alibi för att få ut åsikter som blivit utskrattade om en äldre kvinna eller medelålders man försökt ropa ut från podiet. En 19 åring sågs som ett säkert kort att gömma sig bakom. Vem kritiserar ett barn.

Ja hon lär väl bli någon slags "expertkommentator" för Slaskonbladet och få sina kommentarer publicerade stup i kvarten och hela jävla tiden samtidigt som hon håller låtsasjobb inom jämställdhets-branschen och sitter i TV-soffor, snackar mer skit än hon någonsin gjort i hela sitt liv.

Som du säger så krävs det inte mycket alls utan i egenskap av tjej och omtalad i världen så personifierar hon redan det som är feministiskt genom sin blotta existens. Hennes enda kredibilitet och tyngd vilar just på de två egenskaperna och det spelar ingen roll vad hon får för sig för med sådana "meriter" i bakflickan så är även ens skit gjort av guld.
Citera
2016-09-05, 04:22
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vitapumps
Nästan kusligt att läsa ditt försök att förminska det maskulina patriakaliska näthatet mot Zara L.
Vad betyder det du skrev just där?
Jag bortser från att du inte stavade rätt.
Citera
2016-09-05, 09:08
Medlem
vitapumpss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Vad betyder det du skrev just där?
Jag bortser från att du inte stavade rätt.

Var god och läs inläggen på denna tråd.
Citera
2016-09-05, 10:21
Medlem
vitapumpss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keller55
Jag tycker inte att dina argument till att försvara henne är särskilt övertygande då hon varken gör något modigt eller debatterar på ett bra sätt. Det är lätt när man är medias gullegris och saker löser sig ändå.

Nej det är klart att du inte tycker mina argument är övertygande. Du har ju spaltat upp och smulat sönder mina argument till ingenting. Jag kanske underskattade din debattförmåga från början.

Okey! Jag får ge mej. Men jag har trots allt inte ändrat min uppfattning om Zara .Hon är fortfarande min förebild och min idol.
Citera
2016-09-05, 11:14
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Var god och läs inläggen på denna tråd.
Jag har läst men jag förstår inte din fråga/påstående:
ditt försök att förminska det maskulina patriakaliska näthatet

Vad betyder det?
Bryt ner det eller säg det på ett annat sätt.
Om du använder ord du inte kan förklara så är det du vill säga väldigt luddigt. Man kan tro att du, när du säger maskulina menar "alla män". Och att du använder ordet "patriakaliska" i stället för ordet dåligt eller kanske dåliga?
Söta lilla hjärtat, du har kommit rätt. Det är ingen annan heller här som vet vad de menar med det ordet. Ingen kan peka ut det eller sätta fingret på det, man använder det bara. Lika självklart som andra använder jesus lever.

(Det gör han inte, det har gått nästan 2000 år sen sist)

PS. Ordet du försöker använda är "patriarkala" från ordet patriark. Påven är t.ex en patriark. Du har aldrig haft någon. Inte din mamma heller, men på din mormors tid fanns det män som hade sista ordet, men det är inte samma sak. Bara en enorm förenkling, för att beskriva hur mycket offer du är under "din pappa som bestämmer allting och alltid har sista ordet"-strukturer.
Alla barn som fötts upp med singelmammor har hört det till leda. Så brukar skitstövlar som inte orkade med hennes tjat och psykiska terror utmålas, när ingen annan ser på. Så skapas hat i sinnet på hundratusentals barn av singelkvinnor. (Vi har flest singelhushåll i hela världen och de som råkar mest illa ut är killarna. Det är därför de tar livet av sig dubbelt så ofta som tjejer).

Så snälla vännen, kan du ta det en gång till, är du söt och gullig?
Citera
2016-09-05, 17:48
Medlem
vitapumpss avatar
Citat:
Jag har läst men jag förstår inte din fråga/påstående:
ditt försök att förminska det maskulina patriakaliska näthatet

Vad betyder det?
Bryt ner det eller säg det på ett annat sätt.
Om du använder ord du inte kan förklara så är det du vill säga väldigt luddigt. Man kan tro att du, när du säger maskulina menar "alla män". Och att du använder ordet "patriakaliska" i stället för ordet dåligt eller kanske dåliga?
Söta lilla hjärtat, du har kommit rätt. Det är ingen annan heller här som vet vad de menar med det ordet. Ingen kan peka ut det eller sätta fingret på det, man använder det bara. Lika självklart som andra använder jesus lever.

(Det gör han inte, det har gått nästan 2000 år sen sist)

PS. Ordet du försöker använda är "patriarkala" från ordet patriark. Påven är t.ex en patriark. Du har aldrig haft någon. Inte din mamma heller, men på din mormors tid fanns det män som hade sista ordet, men det är inte samma sak. Bara en enorm förenkling, för att beskriva hur mycket offer du är under "din pappa som bestämmer allting och alltid har sista ordet"-strukturer.
Alla barn som fötts upp med singelmammor har hört det till leda. Så brukar skitstövlar som inte orkade med hennes tjat och psykiska terror utmålas, när ingen annan ser på. Så skapas hat i sinnet på hundratusentals barn av singelkvinnor. (Vi har flest singelhushåll i hela världen och de som råkar mest illa ut är killarna. Det är därför de tar livet av sig dubbelt så ofta som tjejer).

Så snälla vännen, kan du ta det en gång till, är du söt och gullig?

Åjo! Du förstår nog vad jag menar. Det var ett svar till HepCat-X för hans försök att förklara och försvara de huvudlösa angreppen på Zara L i den här tråden. Genomgående i tråden handlar det om att håna ,förlöjliga och förminska henne i typisk manlig översittaranda.

Nu har jag varit söt och gullig och svarat dej. Något mer svar får du inte även om du säkert vill fortsätta att verbalt fajtas med mej för att få ner mej på knä.
Citera
2016-09-05, 18:37
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Åjo! Du förstår nog vad jag menar. Det var ett svar till HepCat-X för hans försök att förklara och försvara de huvudlösa angreppen på Zara L i den här tråden. Genomgående i tråden handlar det om att håna ,förlöjliga och förminska henne i typisk manlig översittaranda.

Nu har jag varit söt och gullig och svarat dej. Något mer svar får du inte även om du säkert vill fortsätta att verbalt fajtas med mej för att få ner mej på knä.
Jag nöjer mig inte med att du är på knä, jag vill dra ner gylfen och...
Håll den tanken ett tag!

Så du anser att det är inte är HepCats uppgift att "förklara och försvara de huvudlösa angreppen" på Zara L, och du som enväldig och ensam ägare av den enda sanningen inte riktigt verkar nå fram med ditt evangelium om hur stor och härlig Zara Larssons (redan feta?) röv är i de där silvriga shortsen?

I så fall, är det okej om han har en annan åsikt än du? Eller är det "manligt översitteri och kvinnohat"?
Förresten, kvinnohat kan det ju inte vara för hon är ingen kvinna än på många år.

Med ett nick med svag sexuell underton och innuendo, får man stå ut med kontrollfrågor om sexualitet. Som feminist får man stå ut med motfrågor om man häver ur sig hat mot en halv befolkning, men undantar sin pappa, sin bror och sin pojkvän ur ekvationen. Det hör till vår arts natur att reagera på varandra. Det är därför vi har "acceptabla normer" och "värdegrunder". För alla dem som vill införa dem har jag budskapet. Se till att de gäller ALLA!

Vad hon än råkar ut för så har hon dragit på sig det alldeles själv.
Hon har beskyllt och hatat alla män. Alla män har en rätt att försvara sig och lämna sin egen hälsning tillbaka. Så enkelt.
Senast redigerad av Pansarvecket 2016-09-05 kl. 18:40.
Citera
2016-09-06, 04:52
Medlem
Citat:
Bristande självförtroende??? Vad då?? Hade jag haft det hade jag aldrig vågat ta steget in i det här mansdominerade forumet och få ta emot den ena verbala örfilen efter den andra.

Här behövs det inget självförtroende. Tittar man på en majoritet av skribenterna behöver man inte en hjärna ens.
Citera
2016-09-06, 11:05
Medlem
vitapumpss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mickes418
Här behövs det inget självförtroende. Tittar man på en majoritet av skribenterna behöver man inte en hjärna ens.

Jasså inte! Men just därför att det är den typen av skribenter som du tycks mena behövs det verklighet ett stort självförtroende av en tjej för våga ge sej in i debatten här på Flaschback och särskilt i denna tråd.
Citera
2016-09-06, 14:23
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Jasså inte! Men just därför att det är den typen av skribenter som du tycks mena behövs det verklighet ett stort självförtroende av en tjej för våga ge sej in i debatten här på Flaschback och särskilt i denna tråd.
Har jag sagt att jag tycker det var himla trevligt att du kom in här och tog din plats. Välkommen!
Hur smakar det så långt?
Citera
2016-09-07, 10:16
Medlem
vitapumpss avatar
Citat:
Har jag sagt att jag tycker det var himla trevligt att du kom in här och tog din plats. Välkommen!
Hur smakar det så långt?

Tack för välkomsthälsningen!

Hur det smakar? Jag var tror du efter att som tjej ha blivit omringad av ett antal män och upptryckt mot väggen här på forumet när jag dristade mej till att ha åsikter om Zara L.
Citera
2016-09-07, 11:41
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Tack för välkomsthälsningen!

Hur det smakar? Jag var tror du efter att som tjej ha blivit omringad av ett antal män och upptryckt mot väggen här på forumet när jag dristade mej till att ha åsikter om Zara L.
Vad tror du? Är det möjligen såna där hatade och kränkta män, av en och en halv miljard kvinnor som svarar på tilltal som gör sånt? Såna där som blivit påhoppade helt utan anledning, som inte är okej med det?

Säger man dumma saker får man dumma svar. Är man smart, som du och jag så löser man det på andra sätt.

PS: Omringad? Hur går det till i en virtuell värld, som ett forum? Jag hävdar att denna text befinner sig i ett moln och för att bli omringad av den måste du vara en ängel. Är du det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in