Citat:
Ursprungligen postat av
grelin1999
Om signalerna är att göra det goda och undvika det onda så tycker jag man ska lyssna.
Tycker dock man kommer till en punkt där man inte bara introperspektivt kan "lyssna" utan måste närma sig Gud mera konkret genom att t.ex. säga hans namn för att stärka sin andlighet.
Obs, mycket text... å väg in. Bryr mig inte om spoilers, du kan ju faktiskt scrolla, när det flimrar för ögonen eller när hjärnan får svårt att smälta eller när intoleransen börjar ge dig symptom.
.................................................. .........
Definiera "det" onda samt "det" goda
..menar du att människor inte på egen hand kallas av uppgiften att födas till planeten jorden, utan en t.ex islamistisk eller ortodox mannual behöver placeras i händerna på folk för att de ska förstå vad godhet handlar om?? Hyser du verkligen så låga tankar om mänskliga sinnet?
Måste säga att det får ses som genetiskt missöde, om du ursäktar.. att inte klara av att skapa fred, utan religiösa inom religionen autktoriteter, att behöva ledsaga.
(du måste ha gjort eller varit väldigt ond, någon gång under din utveckling, men ja.. det är off topic, jag vet.. din ensak,men något mer drastiskt avvikande är det....... )
(hur vänder man sig öht frivilligt till JW, jag får teorin om medfött svag IQ bekräftat... )
Det intressanta med religionstrådarna är de existentiella momentum, som religiösa fatalister, menar står skrivet om i bibel och/eller koran.. vad som är lustigt, är att dem som klarar sig bäst, allihopa läser andra böcker, och inte får kval i hjärtat över att dricka öl vin eller sprit (medan radikaliserade som behöver hjälpverktyg... känner varningslampor blinka redan vid läsandet av ordet vin/öl): medlemmen "DAO" FÖRHÖLL SIG OCKSÅ VÄLDIGT MENTALT LABILT, SÅ FORT ORDET ÖL.. ENBART FÖREKOM I TEXT... för att uppnå livskvaliteten, och att islam ännu jobbar så hårt att få till en tolkarstruktur, med tanke på att det ju var den siste profeten, borde han inte ha kommit fram med universalmetodik, som vid detta laget borde ha fått rätt många fler populationer att välja islam framför sekulsristiskt leverne? Ett minimum för att påstå sig vara gudskännare, är att avsäga sig profant leverne, detta vet jag att du inte klarat.. dock är det det mest logiska, att när gudskallet försöker appellera att vilja signalera för andra utöver sig själv, att åtmisntonde, göra upp med levernet som påstår sig "följa gud" , så helvete du följer gud, så länge du vill dela resurser och utrymmen med de världsligt levande .. är du inte en gud på spåret någonstans.
Nej det ondskefulla i att hålla knarkkarteller i de nu ännu fler korrupta zonerna över världen, fortsatt genomfartsled.. har inte med avsaknad av religion att göra, inte så länge knarkindustrin hålls av religiösa ståthållare, ännu. I detta har islam ett ovanligt stort ansvar, men ännu inte så lite som börjat ta tag i det...
Du får ju försöka se vad som får folk att elda upp sig emotionellt för så lite... jag tror att stor del av religiös population, lever stundtals i abstinens. (samt att du befunnit dig i narkotikaabstinens, eftersom du bejakar kraften som hasch ger.. i föreställningsvärlden, att fortsatt ägna sig åt den rikliga demonvärlden som islam implementerat, även om kristendomen har bra utvecklad demonlära.. som senare fick "independents" .. och där nya etiketteranden med egen hävd, började formuleras där satanism är en sådan, helt anknoppad gren som har sin egen konstgjorda andning.
Tacksamt nog, är det ingen nyhet att islam har många sekter. En hadit i sig... som svullar til sig att inom bara några år framstå som en "gren av islam" säger något om hur liten koll man har i de ländr där Allah är guden.. eftersom det förekommer annan frhållning mot haschet, där gud inte är en figur att re-citeras dagigdags eller hårdtränas in så som muhammed på order nöts in, söndagsskolorna har inte motsvarig kadaverdisciplin hällande sin äslklingsfigur,... inget säger att öl eller vin.. skulle dra fram ond ande dem som vil identifiera sig med bibel, men jag tror att et finns gott om haditer som funkar som förkläde åt narkotikadealing.
... så inte enbart militansen, utan enbart knarkandet i sig. har skapat enorma absitinenser som får folk att gå bärsärk, det vet väl dem som är allmänbildade, att narkotisk abstinens, är rätt rå...
... det är berett att sälja sin egen mormor, på marknaden.
Så JO, religionerna har byggt upp av narkotikahandlare, gällande islam är jag tämligen säker, kristendomen är jag mer osäker på, eftersom treenigheten kan vara lika intolerant som den är inbjudande. det tolereras inte flum när konfesionen går in i det esoteriserade akademiserandet : teologi. men islam tolererar fler tomtar och skickar fram t.o.m förortsgangsters, att agera ledsagare...
nu är det ios ivandrarproblematik, men ändå.. att ha religion att jobba på det sättet, är ju inte vettigt.
när det finns något som heter bildning, det dinns kärnämnen som får vilken skitunge som helst på fall, har dne inte 100 spänn på fickan, vet den att den behöver förvärva antingen trovärdighet, eller godhet.. och vad är DÅ godhet?
En god person levererar kunskpligt styrkt infomormation, den skickar inte in folk att leta i koranen eftergodhet, eller ondska eftersom koranen är en poetisk samling krigsfilosofi med lite hållpunkter i samlevnad där blomman ska också vattnas och för det krävs lismandet, iaf att få ihop alla sina fem hustrur.. ur giftasmaterialet som ska förvaltas ÖVER.
du orerar, och det mycket mer än jag, när... jag orerar, vilket jag inte gör, jag benar upp åt vilsefarna vad religiösa vill påstå sig veta ngt om, medan de de facto inte vet vad de ordar om! det, är den nakna sanningen, om fenomenet mänsklig individ kontra gud... försiggår i ett och samma huvud, det dinns ingen plats där en gud huserar.. att skicka folk til den platsen och i vardagsliv börja nedmontera samhällen som har strukturer som gr skillnad på gud och mänskligt leverne.
men du kan vara skolad och lärd så att man inte får "stöta" sig med religion, ens sociala bagage, kan givetvis inverka i hur mottaglig man är för radikaliserad mer frän militans.
jo det både får man och ska man... det är fullt legio att bena upp "fenomenet gud, skapat av mänskligt drömmeri" ...
Jag är syndig varenda gång jag utför eller ägnar mig åt yrkesutövning eller vad min ställning kräver av mig, det förstår du väl att allt som inte relateras direkt in til koranen, är mycket otrogen livsföring, så jag ska sluta sträva.. för att bli god.... enligt den livssynen du förhåller dig till.
jag är ju et klockrent otroget svin, som äter bacon och kan få för mig att dricka vin iklädd kjol, sittandes ute klockan 02 om nätterna.. när jag borde "avgränsa mig" att "välja" jobb som inte försätter mig i aktiviteter som inte innefattar djupläsning av tolktolkad "gudsbok"
Att du säger att godhet, är korrelerat tolkningspraxis av gamla böcker, medan dem som uppkommit säg efter iaf renässansen, skulle vara ondskapande..
ja du är ju tämligen religiöst fundamentalist. men spelar rollspel. tycker allt att du poåminner om flashback-stjäänan "IP" , han kunde inte heller se vad gott sekulärt leverne
egentligen... medför.
och lustigt hur både "rationalisterna" försvann med "dao" och IP.... medan Gredelin uppstod...
men samma, uppeldade försvar för islam, och jesus som en stackare.. medan polygamen, skall ses som mer "vetenskapig" profet.. vetenskapligt.. att re-citera, vad är det vetenskapliga förhållningsttet i att dyrka Homeros.. eller Dante i ur och skur? Eller Boccaccio som rättesnöre i ur och skur?
Tänk om jag hade De Rerum Natura och Eunuchus Terenziano, som på fullt allvar att vilja förklara för svenska folket, vara något som bör hava förståelse för..
Skulle inte din eprsonliga svenska islamism behöva lite mer Machiavellisk dimension.. så tolkningarna blevo lite mer unversalanpassade?