Citat:
Ursprungligen postat av
exquisitely
Jo, jag har också läst tidigare att någon/några BO uppgett att han inte luktade sprit. Trixigt när det bara finns Niklas uppgifter att gå efter. Synd att man inte kan läsa domen, hade varit intressant att se rätten tolka fylleriuppgifterna som helt korrekta enbart baserat på vad han själv påstått. Men tydligen räcker det för att han ska anses behöva gå missbruksprogram.
Nog för att Göran Markström, ansvarig för polisutredningen rörande "Hagamannen", sjabblade bort en del uppslag som kunde lett till tidigare gripande av NL, men nog bör han väl efter gripandet sett till att fråga NL:s arbetskamrater om alla de gånger man varit ute och festat och där NL varit med?
Eller är det att ställa alldeles orimligt höga krav på svensk polis?
När det gäller att det finns konspirationsteoretiker som presumerar att NL skulle varit nykter och bara
spelat berusad, så suckar jag tungt. Tills någon lämnar en plausibel förklaring till
varför han skulle spela berusad, så kommer jag att misstro brottsoffrens uppgifter. Inte för att jag för ett ögonblick misstror kvinnorna, men väl deras förmåga att i dessa situationer kunna göra objektiva bedömningar.
Utan att på minsta sätt komma med anklagelser, så var det väl så att ett par av kvinnorna själva hade druckit och då minskar ju förmågan att avgöra om annan person har druckit. Dessutom misstänker jag att sträng kyla rent molekylärt minskar spridningen av alkohol i utandningsluften och att man för omgivningen stinker mindre än inomhus i uppvärmd lokal. En teori bara, någon med specifik kunskap får gärna korrigera mig.