2015-07-25, 09:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sikkinikk
Dessa siffror är ju baserade på Hagamannens egna uppgifter på hur mycket han hade druckit och inte på ett blodprov eller liknande. Han skulle alltså i teorin kunnat varit i stort sett nykter.

Flera av hans offer har ju nämnt i förhör att han inte luktade alkohol. Om jag inte minns fel så sa väl sista offret att hon trodde att han spelade onykter?

Källa: PR Dokumentär

Tack för länken!

Efter att ha lyssnat på större delen av programmet, så ställer jag mig litet undrande hur du menar om att NL cit: "i teorin kunnat varit i stort sett nykter".
Menar du på fullt allvar att du tvivlar på att NL skulle ha varit alkoholpåverkad, eller är du ute för att bara bjäbba?

Vid varje tillfälle som NL överfallit någon kvinna, så har han varit ute med arbetskamrater/kollegor och festat innan han slog till.
Du antyder att han vid varje tillfälle skulle ha låtsas dricka alkoholhaltiga drycker alternativt att ingen av de andra brydde sig om att NL höll sig nykter?

Har som sagt ännu inte hört slutet på programmet, men din fundering ter sig minst sagt märklig.
Du och Ockhams rakkniv i allians?

Att förvänta sig att en person som är på väg att bli våldtagen och kanske dödad av NL och därför slåss för sitt liv, samtidigt är förmögen att registrera alkoholdoft är att begära rätt mycket.
Men du gör det alltså?

EDIT: Det där sista får mig att fundera på om du möjligen kan vara svensk.
Senast redigerad av Enzenn 2015-07-25 kl. 09:11.
Citera
2015-07-25, 10:11
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NuLugnarDuNerDig
Läs på lite innan du skriver puckade inlägg och läs vad han hade sysslat med innan han gav sig ut för att våldta.
Så det är puckat att ifrågasätta medias sensationsrapportering om 3-4 promille när uppgifterna kommer från NL själv? Det är tydligen helt ointressant att offret den aktuella kvällen har vittnat om att hon uppfattade det som att NL simulerade fylla och att han inte luktade alkohol.
Citera
2015-07-25, 11:26
Medlem
exquisitelys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sikkinikk
Dessa siffror är ju baserade på Hagamannens egna uppgifter på hur mycket han hade druckit och inte på ett blodprov eller liknande. Han skulle alltså i teorin kunnat varit i stort sett nykter.

Flera av hans offer har ju nämnt i förhör att han inte luktade alkohol. Om jag inte minns fel så sa väl sista offret att hon trodde att han spelade onykter?

Källa: PR Dokumentär

Jo, jag har också läst tidigare att någon/några BO uppgett att han inte luktade sprit. Trixigt när det bara finns Niklas uppgifter att gå efter. Synd att man inte kan läsa domen, hade varit intressant att se rätten tolka fylleriuppgifterna som helt korrekta enbart baserat på vad han själv påstått. Men tydligen räcker det för att han ska anses behöva gå missbruksprogram.
Senast redigerad av exquisitely 2015-07-25 kl. 11:28.
Citera
2015-07-25, 11:47
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exquisitely
Jo, jag har också läst tidigare att någon/några BO uppgett att han inte luktade sprit. Trixigt när det bara finns Niklas uppgifter att gå efter. Synd att man inte kan läsa domen, hade varit intressant att se rätten tolka fylleriuppgifterna som helt korrekta enbart baserat på vad han själv påstått. Men tydligen räcker det för att han ska anses behöva gå missbruksprogram.
Det krävs dock inte mycket för att man ska skickas på såna aktiviteter i Sverige. Räcker med en rattfylla till exempel.
Citera
2015-07-25, 12:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av exquisitely

Nog för att Göran Markström, ansvarig för polisutredningen rörande "Hagamannen", sjabblade bort en del uppslag som kunde lett till tidigare gripande av NL, men nog bör han väl efter gripandet sett till att fråga NL:s arbetskamrater om alla de gånger man varit ute och festat och där NL varit med?
Eller är det att ställa alldeles orimligt höga krav på svensk polis?

När det gäller att det finns konspirationsteoretiker som presumerar att NL skulle varit nykter och bara spelat berusad, så suckar jag tungt. Tills någon lämnar en plausibel förklaring till varför han skulle spela berusad, så kommer jag att misstro brottsoffrens uppgifter. Inte för att jag för ett ögonblick misstror kvinnorna, men väl deras förmåga att i dessa situationer kunna göra objektiva bedömningar.
Utan att på minsta sätt komma med anklagelser, så var det väl så att ett par av kvinnorna själva hade druckit och då minskar ju förmågan att avgöra om annan person har druckit. Dessutom misstänker jag att sträng kyla rent molekylärt minskar spridningen av alkohol i utandningsluften och att man för omgivningen stinker mindre än inomhus i uppvärmd lokal. En teori bara, någon med specifik kunskap får gärna korrigera mig.
Citera
2015-07-25, 13:17
Medlem
Vilket datum skulle han komma ut? var de 27 eller 28?

Är skrivet förut. men hittar inte de
Citera
2015-07-25, 13:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av President89
Vilket datum skulle han komma ut? var de 27 eller 28?

Är skrivet förut. men hittar inte de

Tisdag.

Alma Berlin
Citera
2015-07-25, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlmaBerlinWalters
Tisdag.

Alma Berlin

Hur många är de som ska flagga ut honom?
Citera
2015-07-25, 15:15
Medlem
Citat:
Vi står klara med gevären och gör "salut"..

Alma Berlin
De är fel, Han är en friman på Tisdag iofs villkorligt frigiven, Men han får börja söka jobb o liknande.
Ge han en chans
Citera
2015-07-25, 15:21
Avslutad
Citat:
De är fel, Han är en friman på Tisdag iofs villkorligt frigiven, Men han får börja söka jobb o liknande.
Ge han en chans

En våldtäktsman som honom, och på de sättet han gjorde det på, är aldrig en "fri" man.
Han kommer för resten av sitt liv, behöva ha "ögon i nacken". Och med all rätt.

Alma Berlin
Citera
2015-07-25, 16:06
Medlem
Citat:
En våldtäktsman som honom, och på de sättet han gjorde det på, är aldrig en "fri" man.
Han kommer för resten av sitt liv, behöva ha "ögon i nacken". Och med all rätt.

Alma Berlin

Förstog jag dig rätt nu, du menar alltså att alla som suttit i fängelse ska tas ut i skogen och få en kula i nacken?
Citera
2015-07-25, 16:08
Avslutad
Citat:
Förstog jag dig rätt nu, du menar alltså att alla som suttit i fängelse ska tas ut i skogen och få en kula i nacken?

Absolut inte det jag menade!
Det jag menade, är att sådana människor som honom, som har gjort något sådant, alltid kommer att ha folk som skulle vilja ge sig på honom.

Alma Berlin
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in