2015-07-27, 00:45
Medlem
[quote=Forestman|54138358]
Citat:
Ursprungligen postat av Wumtata

Man stod enad mot nazisterna för 75 år sedan och man står enad mot SD idag.
Man stod enad mot 0,6%?
Citera
2015-07-27, 00:57
Medlem
thewellovedones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hippykiller
Dom får nog börja oroa sig om sina egna liv.
Jag tror inte Sverigedemokraterna och dess väljare kommer vara nådiga när de har makt. Kanske hängning och fängsling av oliktänkande inte är på tapeten, men inte långt ifrån.

Men när SD är det största partiet och får fullständig makt så är det nog många svenskar som bör fly landet för att inte bli mördade, fängslade eller tjärade.

Glöm inte feministbål, stegling, giliotinering, gasning, slänga bögar från höghustak, politiska fångar, tortyr, skallemätning, djurexperiment på muslimer och så vidare... för givetvis kommer allt detta att hända när Sverigedemokraterna får makten... eller inte, ÄR DU DUM PÅ RIKTIGT
Citera
2015-07-27, 05:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av andrew400
Jo så är också en variant att beskriva det. Public service.... Handgranater i Malmö, mord, Göteborg ett slagfält...det borde vara blåslampa på polis o politiker fr media. Istället är det de svaga som försöker göra sina röster hörda - invandrarkvinnor fr förorten som ryter ifrån om vilket helvete de har fr islamism o kriminalitet. Media rapporterar motvilligt. GP har dock visat god tåga det sista tycker jag och faktiskt kritiserat problematiken rätt rejält

Skulle tro att det nu har kommit till en punkt där inte ens journalisterna själv känner igen sig, när de läser sin egen tidning. Däremot finns övertygelsen kvar, att en framtid som läggs i SD:s händer är av ondo. Skulle det komma signaler om en samlingsregering från politiskt håll, är det högst troligt att media kommer satsa helhjärtat på att framhålla det som ett vettigt alternativ.

Svensk politik har under lång tid med socialdemokratiska minoritetsregeringar kännetecknats av konsensus. Därför kommer ett utökat samarbete blocken emellan, bara bli en ny fas av det man pysslat med i decennier. Blir villkoren de rätta kommer media att ställa upp.

kvar på perrongen blir sd & v

Senast redigerad av Wumtata 2015-07-27 kl. 05:53.
Citera
2015-07-27, 06:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forestman
Du får läsa på mera vad gäller Sveriges historia. Vi var inte på 30-40 talet enade mot nazisterna, snarare tvärt om. Det fanns många "tyskvänliga" på den tiden. Det gick ända upp till kungahuset. Vår dåvarande statsminister, Per-Albin Hansson, släppte tyska tåg igenom landet fraktandes soldater och krigsmateriel. Många idag som tror att detta var ett smart drag. Sverige blev inte som sina grannländer, Norge och Danmark, ockuperade. Sanningen är en annan. En av hitlers närmsta män, Hermann Göring, var gift med en svensk kvinna vid namn Karin. Göring var högsta befäl i luftwaffe, alltså Tysklands luftburna stridskrafter. Sanningen ska fram, och byken ska tvättas. Sen ska vår fina Svenska flagga vaja stolt för vinden, som sig bör och utan bruna fläckar, på valdagen när SD blivit vårt lands största parti!

Eftersom vi i högsta grad talar om regeringsfrågan (och medias roll i opinionsbildningen) i den här tråden fokuserar jag helt på det i mina inlägg. Vem Herman Göring knullade med är därför helt ointressant för topic i den här tråden.

Under åtta år hade Sverige en samlingsregering, samtidigt som nazisterna la Europa i ruiner. Punkt.

de vita bussarna

Senast redigerad av Wumtata 2015-07-27 kl. 06:15.
Citera
2015-07-27, 06:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thewellovedone

Nu måste jag verkligen få påminna er om att ett faktum att Sverigedemokraterna skulle vara det största partiet i riksdagen kommer att göra att man omöjligt kan behandla partiet som om de vore en skogstokig nazistsekt. Det går inte att nonchalera en tredjedel av väljarkåren🔵 på samma sätt som man tycker att man kan när det "bara" gäller tretton procent. Det största partiet i riksdagen nonchalerar man inte bara, inte ens om det skulle råka heta Sverigedemokraterna.

Citat:

🔵Jag har inte sagt ett ord om att någon skulle nonchalera mig. Visserligen är jag medlem i SD men jag styr inte partiet.

Åter igen. Det handlar inte om att nonchalera. Det handlar om att ISOLERA. För att vara ännu tydligare: Det handlar om livslång karantän.

sannolikheten att åkesson kommer bli mångmiljonär på nätpoker
är miljontals gånger större än att han blir statsminister

Senast redigerad av Wumtata 2015-07-27 kl. 06:52.
Citera
2015-07-27, 06:59
Medlem
KalleNixons avatar
Hur kommer medierna reagera om SD efter valet helt sonika tar bort presstödet och byter ut ledingarna i Svt och Sr? Man ser ju redan kappvändartendenser där de som förut var med i SD hatargänget nu istället skriver mer nyanserade artiklar om både SD och invandringspolitiken och dess konsekvenser. Det är naturligtvis bara en läpparnas bekännelse under galgen och de försöker nu se om sitt hus i tid. Mer av detta kommer vi se framöver om SD bara fortsätter att växa och alla ser varthän det barkar..det kommer bli en dansk utveckling även i Sverige.
Senast redigerad av KalleNixon 2015-07-27 kl. 07:02.
Citera
2015-07-27, 07:15
Medlem
Citat:

Okej, lägg den i tvättmaskinen då.

Heheheheee ... återstår att se vad som blir kvar av Åkessons svenska flagga den dagen han fått bort de grövsta brüna fläckarna. Om det sedan är tillräckligt för att SD släpps ut ur sin bur, återstår att se.

Från ord till handling, varsågod!

glöm inte sköljmedel

Citera
2015-07-27, 07:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KalleNixon
Hur kommer medierna reagera om SD efter valet helt sonika tar bort presstödet och byter ut ledingarna i Svt och Sr? Man ser ju redan kappvändartendenser där de som förut var med i SD hatargänget nu istället skriver mer nyanserade artiklar om både SD och invandringspolitiken och dess konsekvenser. Det är naturligtvis bara en läpparnas bekännelse under galgen och de försöker nu se om sitt hus i tid. Mer av detta kommer vi se framöver om SD bara fortsätter att växa och alla ser varthän det barkar..det kommer bli en dansk utveckling även i Sverige.

Nu förutsätter det att SD får egen majoritet. Skulle det inträffa kommer landet att lamslås av den ena generalstrejken efter den andra. För övrigt har jag svårt att se att media skulle sitta med armarna i kors, när SD:s politiker börjar peta allt för mycket, i något som media kan se som sitt.

sd svensk damtidning

Senast redigerad av Wumtata 2015-07-27 kl. 07:35.
Citera
2015-07-27, 08:27
Medlem
vasaduellers avatar
De kommer väl att söka manipulera och snedvrida budskapet, samtidigt som de på ytan stöder överheten. Om det inte fungerar så kommer de att fly.

I en perfekt värld så skulle de bedriva granskande, men saklig, journalistik. SD lär ju tyvärr vara ganska tacksamma att sitta i opposition mot, då de fortfarande har en del stjärnor i leden.
Citera
2015-07-27, 08:35
Medlem
madchances avatar
Det finns exempel från andra länder och vad som händer är att media vänder 180 grader. Det är
Inte snyggt. Det blir legitimt att förnedra muslimer, ju grövre ju bättre...
Citera
2015-07-27, 08:44
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Nu förutsätter det att SD får egen majoritet. Skulle det inträffa kommer landet att lamslås av den ena generalstrejken efter den andra. För övrigt har jag svårt att se att media skulle sitta med armarna i kors, när SD:s politiker börjar peta allt för mycket, i något som media kan se som sitt.

sd svensk damtidning

Jag tror inte för ett ögonblick på generalstrejker om SD skulle få egen majoritet. Menar du att de som röstade på SD skulle strejka i protest mot att SD fick egen majoritet?

Det är dock möjligt att det kommer att strekjas inom kultur och mediesektorerna, men vad spelar det för roll?

Jag tror inte att media kan göra så mycket om SD skulle få för sig att avskaffa presstödet eller public service. I ett läge där SD har över 174 mandat i riksdagen så kommer befolkningens förtroende för media vara så lågt att det inte längre spelar någon roll vad media skriver. Vi ser redan teckan på detta idag, fast i mindre skala.
Citera
2015-07-27, 08:56
Medlem
thewellovedones avatar
Citat:
Skulle tro att det nu har kommit till en punkt där inte ens journalisterna själv känner igen sig, när de läser sin egen tidning. Däremot finns övertygelsen kvar, att en framtid som läggs i SD:s händer är av ondo. Skulle det komma signaler om en samlingsregering från politiskt håll, är det högst troligt att media kommer satsa helhjärtat på att framhålla det som ett vettigt alternativ.

Svensk politik har under lång tid med socialdemokratiska minoritetsregeringar kännetecknats av konsensus. Därför kommer ett utökat samarbete blocken emellan, bara bli en ny fas av det man pysslat med i decennier. Blir villkoren de rätta kommer media att ställa upp.

kvar på perrongen blir sd & v

Ska detta tolkas som att vanstyret SKA fortsätta till VILKET PRIS SOM HELST, om man så offrar demokratin på vägen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in