2015-07-26, 17:08
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av senapslamm
I så fall blir det samlingsregering , S+M, för att "rädda nationen från nazisterna". Tror ni mig inte?
Då skall ni veta att mäktiga Dagens industri redan propagerar för en samlingsregering utan Mp.
Det är ett mycket troligt scenario. Media kommer också att intensifiera propagandan till stormstyrka.
Citera
2015-07-26, 17:15
Bannlyst
Bra tråd med många intressanta diskussioner. Jag håller med er alla. Keep up the good work. Vi ska ta det i små steg. MP ska bort först, sen tror jag att S snubblar på samma trappsteg.

Valnatten 2018, ev tidigare, kommer att bli spännande! Kul att få se Mats Knutsons, av skam, rodnade kinder. Margit Silbersteins förvirrade uppsyn, allt i svt på bästa sändningstid. Detta när det står klart för stollarna att SD är Sveriges största parti!
Senast redigerad av Forestman 2015-07-26 kl. 17:18.
Citera
2015-07-26, 17:42
Medlem
thewellovedones avatar
Nu måste jag verkligen få påminna er om att ett faktum att Sverigedemokraterna skulle vara det största partiet i riksdagen kommer att göra att man omöjligt kan behandla partiet som om de vore en skogstokig nazistsekt. Det går inte att nonchalera en tredjedel av väljarkåren på samma sätt som man tycker att man kan när det "bara" gäller tretton procent.
Det största partiet i riksdagen nonchalerar man inte bara, inte ens om det skulle råka heta Sverigedemokraterna.
Citera
2015-07-26, 17:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Herostratos
Det är ett mycket troligt scenario. Media kommer också att intensifiera propagandan till stormstyrka.
Nja, media har ju redan testat antipropaganda mot SD. Det har väl gått så där... kan man säga. Folk i gemen är inte dumma. De lyssnar inte på medias kampanjer. Ena dagen är det Läkare, Ingenjörer, Raketforskare och kebabbtekniker, jo jag raljerade med det sistnämnda, som kommer hit. Nästa dag så är det synd om dom, de kan varken läsa, skriva och är utfattiga.

Dagens svenska media är ett gäng lallande jornalistidioter, bortom all räddning. De har på egenhand förstört allt förtroende de ev hade.

Kritiskt tänkande, vad gäller information från den statliga televisionen och andra riksmedier, är en dygd och enligt mitt förmenande en medborglig skyldighet!
Citera
2015-07-26, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thewellovedone
Nu måste jag verkligen få påminna er om att ett faktum att Sverigedemokraterna skulle vara det största partiet i riksdagen kommer att göra att man omöjligt kan behandla partiet som om de vore en skogstokig nazistsekt. Det går inte att nonchalera en tredjedel av väljarkåren på samma sätt som man tycker att man kan när det "bara" gäller tretton procent. Det största partiet i riksdagen nonchalerar man inte bara, inte ens om det skulle råka heta Sverigedemokraterna.

Kära hjärtans! Nu handlar den här tråden inte om hur man fortsätter att nonchalera det som du kallar ett skogstokigt nazistparti. Här diskuterar vi hur media kommer att agera när SD blivit Sveriges största parti 2018.

Som jag skrev tidigare är det fullt möjligt att media kommer agera opinionsbildande i syfte att få tillstånd en samlingsregering, ungefär på samma sätt som när nazisterna härjade i Europa, och Sverige skulle hållas utanför den brüna geggan.

störst men inte bäst

Citera
2015-07-26, 18:03
Medlem
thewellovedones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wumtata
Kära hjärtans! Nu handlar den här tråden inte om hur man fortsätter att nonchalera det som du kallar ett skogstokigt nazistparti. Här diskuterar vi hur media kommer att agera när SD blivit Sveriges största parti 2018.

Som jag skrev tidigare är det fullt möjligt att media kommer agera opinionsbildande i syfte att få tillstånd en samlingsregering, ungefär på samma sätt som när nazisterna härjade i Europa, och Sverige skulle hållas utanför den brüna geggan.

störst men inte bäst

Nämnde jag något om att media INTE ingår i de som förhåller sig till SD
Jag kallade inte SD för skogstokigt nazistparti, jag sa att vissa behandlar SD som om de var ett skogstokig nazistsekt. Hör upp när jag skriver.
Senast redigerad av thewellovedone 2015-07-26 kl. 18:06.
Citera
2015-07-26, 18:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av egentligenotroligt
Visst vore det kul med ett parti som rör om ordentligt i den politiska grytan! Men framgången kan avstanna och tom. gå tillbaka. Franska "systerpartiet" Front National grundades 1972, och deltog i sitt första val 1973, och fick i ett val i år 25%. Det har tagit det partiet 41 år. SD grundades 1988, och fick 2006 2.93% i riksdagsvalet, men sedan dess har det ju gått ganska fort, men 40 år sedan starten.
Vi kan ju hoppas att svenskarna tycker invandringen är för stor, jämfört med fransmännen!
Just nu säger man på radionyheterna att ännu en handgranat har sprängts i Malmö, Hoppsann där trillade det in några 10dels% till SD!
Ja partier med olika tidshorisont. Kommer du ihåg Ny Demokrati? Bert Karlsson och Ian Wachtmeister grundade partiet våren 1991. Och tro det eller ej, men de kom in i riksdagen vid valet, på hösten, samma år.

Det som sker i Malmö nu är under all kritik. Såg att Ygeman skulle tillsätta åtgärder. Ja vi får väl se vad det blir...Dravel i vanlig ordning när den stollen är på banan och uttalar sig..
Citera
2015-07-26, 18:43
Medlem
Vad media anbelangar har de spelat bort mycket av sitt inflytande. Folk bryr sig inte så mycket i vad de säger längre utan kollar avpixlat och fria tider för invandringsrelaterade grejor.

Vad gäller politiken kommer mycket att hänga på hur läget ser ut för småpartierna. Om de finns kvar eller inte. Om vi tänker bort Fp och Kd finns det två principellt olika utfall: Sd större än M+C tillsammans respektive Sd mindre än M+C tillsammans.

I det förra fallet måste man ha hela borgarblocket med på varje förslag för att inte riskera att få dem fällda av Sd.

Om det är jobbigt att föra politik i nuläget blir den situationen en skärseld.
Citera
2015-07-26, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thewellovedone
Nämnde jag något om att media INTE ingår i de som förhåller sig till SD Jag kallade inte SD för skogstokigt nazistparti, jag sa att vissa behandlar SD som om de var ett skogstokig nazistsekt. Hör upp när jag skriver.

Lilla vän, du var så upptagen med att beklaga dig över att du tycker alla nonchalerar dig och ditt parti (som du är rädd ska ses som skogstokigt) att du glömde bort att ge gestalt åt dina tankar.

Som jag ser det handlar det inte om att nonchalera SD. Däremot handlar det om att ISOLERA ditt parti. K A R A N T Ä N !!! Att media i det här läget redan långt före 2018 kommer att propagera för en samlingsregering är därför inte alls uteslutet.

Man stod enad mot nazisterna för 75 år sedan och man står enad mot SD idag.

brüna fläckar hör inte hemma på den svenska flaggan

Senast redigerad av Wumtata 2015-07-26 kl. 20:01.
Citera
2015-07-26, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forestman
Bra tråd med många intressanta diskussioner. Jag håller med er alla. Keep up the good work. Vi ska ta det i små steg. MP ska bort först, sen tror jag att S snubblar på samma trappsteg.

Valnatten 2018, ev tidigare, kommer att bli spännande! Kul att få se Mats Knutsons, av skam, rodnade kinder. Margit Silbersteins förvirrade uppsyn, allt i svt på bästa sändningstid. Detta när det står klart för stollarna att SD är Sveriges största parti!

Ja, Svt har ju verkligen försökt misskreditera Sd, och resultatet? Ökat väljarstöd. Jag tror det kan hända, dvs att Sd blir störst eller näststörsta parti i nästa val. Vi i alliansen har nåt att fundera på. Jag har lobbat o lobbar för samarbete, men akb är......tyst. Ebba har vaknat, men Kd är ju ingen vågmästare direkt, just nu. Deras värdekonservativa frågor och tex centerpartiets vurmande för landsbygd, bra djurhållning etc borde enl mig belönats med mer.....
Citera
2015-07-26, 19:44
Medlem
S o M borde slakta sina heliga kor o samregera, med övriga alliansen. Men LO vill inte, vem skall då vara högerspöket? Men nu är det andra tider när Sd hotar att ta över svensk politik. Alliansen måste agera nu, ta fram sina skarpaste knivar och komma ut med ett långsiktigt förslag nu sim faller oss väljare i smaken
Citera
2015-07-26, 19:54
Medlem
Kunde skriva ett inlägg. Nu blir det flera.....Margit o Mats på SvT - och deras redaktioner har inte förstått att idag är invandring, is, våld i förorterna den frågan som är viktigast. Eller så fortsätter de med en dåres envishet att blåneka och istället rapportera på ett sätt de tror vi vill höra....
Men våldet i förorterna är större än frågan "varför växer Sd", det är avgörande för vårt sätt att leva. Islamism och de kriminella i förorterna hotar vårt sätt att leva, jag vill inte leva i en polisstat. Detta angår alla partier som aspirerar på en riksdagsplats 2018.....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in