2015-07-26, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av andrew400
Ja, Svt har ju verkligen försökt misskreditera Sd, och resultatet? Ökat väljarstöd. Jag tror det kan hända, dvs att Sd blir störst eller näststörsta parti i nästa val. Vi i alliansen har nåt att fundera på. Jag har lobbat o lobbar för samarbete, men akb är......tyst. Ebba har vaknat, men Kd är ju ingen vågmästare direkt, just nu. Deras värdekonservativa frågor och tex centerpartiets vurmande för landsbygd, bra djurhållning etc borde enl mig belönats med mer.....

Ska man anklaga media för något är det för att man underlåtit fullfölja sitt uppdrag, nämligen att beskriva vardagens Sverige så rättvisande som möjligt. Med det hade man inte bara skapat en medvetenhet hos allmänheten, utan också gett de folkvalda de rätta instrumenten att hantera människors vardag.

Migrationen och integrationen har varit allt för länge en katt-och-råtta-lek. Frukterna av det får vi skörda idag som imorgon. Media har svikit, så är det.

att alltid tiga är inte guld

Citera
2015-07-26, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av andrew400
S o M borde slakta sina heliga kor o samregera, med övriga alliansen. Men LO vill inte, vem skall då vara högerspöket? Men nu är det andra tider när Sd hotar att ta över svensk politik. Alliansen måste agera nu, ta fram sina skarpaste knivar och komma ut med ett långsiktigt förslag nu sim faller oss väljare i smaken

SD borde funka fint i den rollen. LO har dessutom inga som helst kopplingar till SD. Jimmie själv kör hårt nuförtiden med att han är konservativ. Nyttigare idiot i rollen som högerspöke än SD i Jimmies förklädnad lär det vara svårt att hitta i svensk politik idag. På den här punkten kan journalisterna gräva fram en hel del material som tjusig inramning av den bilden.

ännu en nobelfest utan Jimmie

Citera
2015-07-26, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wumtata
Ska man anklaga media för något är det för att man underlåtit fullfölja sitt uppdrag, nämligen att beskriva vardagens Sverige så rättvisande som möjligt. Med det hade man inte bara skapat en medvetenhet hos allmänheten, utan också gett de folkvalda de rätta instrumenten att hantera människors vardag.

Migrationen och integrationen har varit allt för länge en katt-och-råtta-lek. Frukterna av det får vi skörda idag som imorgon. Media har svikit, så är det.

att alltid tiga är inte guld

Jo så är också en variant att beskriva det. Public service....
Handgranater i Malmö, mord, Göteborg ett slagfält...det borde vara blåslampa på polis o politiker fr media. Istället är det de svaga som försöker göra sina röster hörda - invandrarkvinnor fr förorten som ryter ifrån om vilket helvete de har fr islamism o kriminalitet. Media rapporterar motvilligt. GP har dock visat god tåga det sista tycker jag och faktiskt kritiserat problematiken rätt rejält
Citera
2015-07-26, 21:40
Medlem
Wajis avatar
Vänsterpacket blir sparkade. media funkar så. Säljer inte mupparna så blir av de av med jobben. Inte undra på att Martin och Anders på aftonhoran är nervösa. De kommer ju aldrig få ett jobb i framtiden.
Citera
2015-07-26, 21:43
Bannlyst
[quote=Wumtata|54136959]Lilla vän, du var så upptagen med att beklaga dig över att du tycker alla nonchalerar dig och ditt parti (som du är rädd ska ses som skogstokigt) att du glömde bort att ge gestalt åt dina tankar.

Som jag ser det handlar det inte om att nonchalera SD. Däremot handlar det om att ISOLERA ditt parti. K A R A N T Ä N !!! Att media i det här läget redan långt före 2018 kommer att propagera för en samlingsregering är därför inte alls uteslutet.

Man stod enad mot nazisterna för 75 år sedan och man står enad mot SD idag.

[right]brüna fläckar hör inte hemma på den svenska flaggan

Du får läsa på mera vad gäller Sveriges historia. Vi var inte på 30-40 talet enade mot nazisterna, snarare tvärt om. Det fanns många "tyskvänliga" på den tiden. Det gick ända upp till kungahuset.

Vår dåvarande statsminister, Per-Albin Hansson, släppte tyska tåg igenom landet fraktandes soldater och krigsmateriel.

Många idag som tror att detta var ett smart drag. Sverige blev inte som sina grannländer, Norge och Danmark, ockuperade.

Sanningen är en annan. En av hitlers närmsta män, Hermann Göring, var gift med en svensk kvinna vid namn Karin. Göring var högsta befäl i luftwaffe, alltså Tysklands luftburna stridskrafter.

Sanningen ska fram, och byken ska tvättas. Sen ska vår fina Svenska flagga vaja stolt för vinden, som sig bör och utan bruna fläckar, på valdagen när SD blivit vårt lands största parti!
Citera
2015-07-26, 22:00
Medlem
madchances avatar
[quote=Forestman|54138358]
Citat:
Du får läsa på mera vad gäller Sveriges historia. Vi var inte på 30-40 talet enade mot nazisterna, snarare tvärt om. Det fanns många "tyskvänliga" på den tiden. Det gick ända upp till kungahuset.

Vår dåvarande statsminister, Per-Albin Hansson, släppte tyska tåg igenom landet fraktandes soldater och krigsmateriel.

Ingen idé att komma dragandes med fakta när man argumenterar med vänstermänniskor eftersom dessa är generellt intellektuellt ohederliga.

Det biter dock bra i att upplysa om att barnbidrag, föräldrapenning, pension, bostadsbidrag, altivitetsersättning, A-kassa och så vidare kommer ta stryk. Hur lite kan man överleva på? 2000 kr/mån?
Citera
2015-07-26, 22:10
Medlem
Hur media skulle/kommer reagera på SD som största parti vid nästa val beror på två saker.

1. Hur stort SD blir. Största parti skulle ju kunna innebära 23% om S+M minskar och tex C ökar till 15% eller så. I 23% fallet, så kommer man köra på precis som vanligt.
Om SD däremot blir största block, så inser alla snabbt att nu kommer SD få inflytande hur sjupartiet än beter sig. Sjupartiet kommer bli tvunget att inte endast lägga ned sina röster utan för att besegra SD måste man aktivt rösta med sina gamla ärkefiender. Vilket ganska snart kommer leda till härdsmälta. Mediafolket inser detta och kommer bli mycket lenare i truten mot SD, omgående.
Det tredje alternativet är att SD får mer än hälften av mandaten i riksdagen. Då blir det panik hos media på riktigt då man inser att det kommer ske stora ommöbleringar på SVT/SR samt radikalt ändrat presstöd mm. Hur mediafolket kommer reagera på det, har jag ingen aning om. Men jag skulle själv personligen psyka dem hårt på Facebook.

2. Hur utvecklingen i samhället ser ut fram till valet. Vi ser redan idag en attitydskillnad. Fler och fler individer som Ivar Arpi, Per Gudmundson, Tino Sanandaji mfl höjer rösten och bringar sans tillbaka i situationen. Det är mycket möjligt att mediaklimatet har ändrats radikalt fram till nästa val och att SD har fått massa nya kompisar tills dess, medan vänsterpacket har tystnat och försvunnit.
Citera
2015-07-26, 22:36
Medlem
thewellovedones avatar
Citat:
Lilla vän, du var så upptagen med att beklaga dig över att du tycker alla nonchalerar dig och ditt parti (som du är rädd ska ses som skogstokigt) att du glömde bort att ge gestalt åt dina tankar.

??????? Jag har inte sagt ett ord om att någon skulle nonchalera mig.

Citat:
Som jag ser det handlar det inte om att nonchalera SD. Däremot handlar det om att ISOLERA ditt parti. K A R A N T Ä N !!! Att media i det här läget redan långt före 2018 kommer att propagera för en samlingsregering är därför inte alls uteslutet.

MITT parti??? Visserligen är jag medlem i SD men jag styr inte partiet. Propagera för en samlingsregering med S och M, det kan jag mycket väl tänka mig vår svenska islamiststyrda media göra.
Vad har SD med nazisterna att göra förresten????

Citat:
brüna fläckar hör inte hemma på den svenska flaggan

Okej, lägg den i tvättmaskinen då.
Citera
2015-07-26, 22:46
Medlem
hippykillers avatar
Dom får nog börja oroa sig om sina egna liv.
Jag tror inte Sverigedemokraterna och dess väljare kommer vara nådiga när de har makt. Kanske hängning och fängsling av oliktänkande inte är på tapeten, men inte långt ifrån.

Men när SD är det största partiet och får fullständig makt så är det nog många svenskar som bör fly landet för att inte bli mördade, fängslade eller tjärade.
Citera
2015-07-27, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hippykiller
Dom får nog börja oroa sig om sina egna liv.
Jag tror inte Sverigedemokraterna och dess väljare kommer vara nådiga när de har makt. Kanske hängning och fängsling av oliktänkande inte är på tapeten, men inte långt ifrån.

Men när SD är det största partiet och får fullständig makt så är det nog många svenskar som bör fly landet för att inte bli mördade, fängslade eller tjärade.

Oh herregud, sådana som du existerar asså.
Citera
2015-07-27, 00:24
Medlem
hippykillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mialterego
Oh herregud, sådana som du existerar asså.

Vi fårla se.
Citera
2015-07-27, 00:44
Medlem
[quote=Forestman|54138358]
Citat:

Mot 0,6%??
Senast redigerad av RullRull 2015-07-27 kl. 00:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in